Lage dieseldruk

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Ik heb net even gekeken, maar kan geen stickertje met serienummertje oid vinden.
Het zal dus wel blijken als ie eraf gaat.

Of kun je er nog op een andere manier achterkomen? Het is een Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II, met Climate control, gewone verlichting,....
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Er zit vrijwel zeker een 140A dynamo op, maar toch beter even checken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

@MarioC70: de vanafprijs van 195 euro is zeker voor de 120A variant. Zou je met mij kunnen delen waar ik deze voor deze prijs zou kunnen halen? Ik kreeg namelijk een prijsopgaaf van 238 ex BTW van de garage (voor een gereviseerd 120A exemplaar). Mogelijk nog iets goedkoper gaf hij aan, maar vast niet richting de 195 euro. (Is dat ook ex. btw?)

Alvast bedankt voor je reactie (al dan niet via PM)
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3160
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Voor een nieuwe 140A mag je zo'n 600.- neertellen. Incl BTW en montage bij een garage met het Volvo-logo op de deur.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Buurtje schreef: @MarioC70: de vanafprijs van 195 euro is zeker voor de 120A variant. Zou je met mij kunnen delen waar ik deze voor deze prijs zou kunnen halen? Ik kreeg namelijk een prijsopgaaf van 238 ex BTW van de garage (voor een gereviseerd 120A exemplaar). Mogelijk nog iets goedkoper gaf hij aan, maar vast niet richting de 195 euro. (Is dat ook ex. btw?)

Alvast bedankt voor je reactie (al dan niet via PM)
Bij de reguliere onderdelen vakhandel zoals Brezan enz..
Maar dan wel zelf monteren..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Je kan ook zelf je dynamo eronderuit sleutelen, en naar een revisiebedrijf brengen. Kijk ff in de "gouden gids" voor adresjes in je eigen buurt. ( trefwoord: auto-elektro, dynamo en/of startmotor etc etc.)
Zelf heb ik het een aantal jaren geleden dat ook zelf gedaan van de V70 - classic. Ik heb het hier laten doen bij Verbeek:
https://www.google.nl/maps/@52.165735,5 ... 9_z1Xw!2e0
Deze reviseert hem dan voor je, je kan erop wachten. nieuwe sleepringen, lagers en koolborstels.
Toen kostte het me iets van € 110,00 en was iets meer dan 1 uur werk.

Zelf eraf sleutelen, en weer zelf erop sleutelen. Je bent een 3/4 dagje zoet, denk ik.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

@Wimdejong: dat lijkt me best nog een leuk klusje én is een stuk voordeliger. Ware het niet dat ik mijn auto dit weekend nodig heb. Hij staat dus tóch gewoon bij de garage....
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14848
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Buurtje: bij de volvodealer?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

@Bover: nee, bij een onafhankelijke garage.Dat scheelt weer een slok op een borrel. Alhoewel de rekening incl. btw toch weer net de 400 euro aantikte. (moest ook nog 2 litertjes olie bij :(
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Nu mijn dynamo lekker zijn dingetje doet en de accu weer normale waarden aangeeft, moet ik helaas constateren dat het probleem met het in de noodloop schieten zich weer voor doet.
Gister ritje Delft Rotterdam v.v. twee keer gehad. Koude motor, warme motor, maakt niet uit. Opvallend vaak is het bij filerijden en optrekken bij het stoplicht (wat ik nu preventief maar met meer toeren doe).

Vandaag even bij de garage geweest en daar heeft ie em uitgelezen. Foutcode met "te weinig dieseldruk / klein lek"
Garage vermoedt een probleem met de injectoren en raadt mij aan naar een Diesel Center te gaan. (Hij had even niet parraat welke dat zou moeten zijn). Dit lijkt me een goed idee.

Heeft iemand goede ervaringen met een diesel centrum in de buurt van Delft? Alvast bedankt.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Ik heb zelf, bij gebrek aan repliek hier, en mede dankzij de zoekhulp van dit forum, de volgende twee namen:
- Terlouw Diesel Center in Mijnsheerenland
- Diesel Service Mulder in Den Haag.

Over die laatste heb ik nergens (hier ook niet) commentaren (goed of slecht) gehoord. Over Terlouw alleen maar goede verhalen, maar ja, Mijnsheerenland, is toch ver weg.

Iemand ervaringen/aanvullingen?
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Buurtje schreef: Ik heb zelf, bij gebrek aan repliek hier, en mede dankzij de zoekhulp van dit forum, de volgende twee namen:
- Terlouw Diesel Center in Mijnsheerenland
- Diesel Service Mulder in Den Haag.

Over die laatste heb ik nergens (hier ook niet) commentaren (goed of slecht) gehoord. Over Terlouw alleen maar goede verhalen, maar ja, Mijnsheerenland, is toch ver weg.

Iemand ervaringen/aanvullingen?
Medunk dat je repliek zat hebt gehad,maar ok,
Zijn alle storingen gewist na het herstellen van de dynamo,of zijn die niet gewist?
Dat kan een oorzaak zijn van verschillende gebeurtenissen.
Bij een V50 of S40 is het altijd belangrijk de storingen na een reparatie te wissen.
Wat de uitval betreft en de brandstof druk,dat komt meestal door de druksensor op de pomp,of de O-ringen die er omheen zitten zijn defect,dan krijg je deze storing ook.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

@MarioC70: ik heb inderdaad helemaal niks te klagen over de hulp die ik hier krijg/heb gehad.
Jouw onderstaande opsomming is dan ook een goed lijstje om na te laten lopen
Wat de uitval betreft en de brandstof druk,dat komt meestal door de druksensor op de pomp,of de O-ringen die er omheen zitten zijn defect,dan krijg je deze storing ook.
Voor wat betreft het oplossen van dit probleem werd ik door mijn garage doorverwezen naar een dieselspecialist. Mijn vraag gaat dan ook over wie ervaringen heeft met een goede dieselspecialist in de buurt van Delft (dus Den Haag en Rotterdam).
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Buurtje schreef: @MarioC70: ik heb inderdaad helemaal niks te klagen over de hulp die ik hier krijg/heb gehad.
Jouw onderstaande opsomming is dan ook een goed lijstje om na te laten lopen
Wat de uitval betreft en de brandstof druk,dat komt meestal door de druksensor op de pomp,of de O-ringen die er omheen zitten zijn defect,dan krijg je deze storing ook.
Voor wat betreft het oplossen van dit probleem werd ik door mijn garage doorverwezen naar een dieselspecialist. Mijn vraag gaat dan ook over wie ervaringen heeft met een goede dieselspecialist in de buurt van Delft (dus Den Haag en Rotterdam).
Wat dacht je van de Volvo diesel deskundigen hier op het forum?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Het is mij zeker niet ontgaan dat er hier op het forum ook dieselspecialisten zijn (zo niet de beste).
Liefst had ik daar gebruik van gemaakt, maar het ontbreekt mij simpelweg aan tijd om hiervoor het hele land door te rijden.
Een retourtje Uden of Urk zit er helaas niet in. (Uiteraard houd ik me warm aanbevolen voor tips).

Komende maandag wordt iig tóch nog het brandstoffilter vervangen. Dit zat er nog niet lang in, maar ik heb (stomstom) daarna wél minimaal één keer de tank zo goed als droog gereden. Kan dus zijn dat ie behoorlijk vies is.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Buurtje schreef: Komende maandag wordt iig tóch nog het brandstoffilter vervangen. Dit zat er nog niet lang in, maar ik heb (stomstom) daarna wél minimaal één keer de tank zo goed als droog gereden. Kan dus zijn dat ie behoorlijk vies is.
Het zou wel een goeie zijn als het toch aan je brandstoffilter blijkt te liggen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Bij mijn 2.5D is tijdens het vervangen van het brandsstoffilter wel eens een fout gemaakt met de (rubberen?) afdichtring.De monteur had wel een nieuwe ring geplaatst, maar had niet gezien dat de oude er ook nog tussen zat. Het duurde even, maar na een paar weken ging de dubbele afdichting lekken en kreeg ik dus ook te maken met te lage druk problemen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Ik kan er alleen maar van dromen dat zoiets het probleem zou zijn..... :) (lees: goedkoop en simpel te verhelpen)
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

De eerste kilometertjes met het nieuwe dieselfilter zitten erop. Ik heb ook even geprobeerd om zonder gas bij te geven op te trekken. Tot nu toe nog géén problemen gehad.
Fingers crossed dat dit het probleem was en daarmee opgelost met een simpele ingreep.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Gebruikersavatar
Buurtje
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31

Update: inmiddels toch weer hetzelfde probleem ervaren (af en toe in de noodloop schieten voornamelijk bij langzaam rijden/optrekken, én onregelmatig lopende motor bij stationair).
Vandaar de auto naar Dieselservice Stokking in Gouda gestuurd. Ik kreeg net het goede bericht dat het slechts de klep op de hogedrukpomp van de commonrail was die slecht functioneerde. Probleem opgelost voor minder dan 300 euro.
In vergelijking met mogelijk te vervangen injectoren, ben ik heel blij met dit bedrag :)
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”