In een gebruikersreview op Autoweek.nl was te lezen dat wanneer je volledig elektrisch weg wilt rijden in de winter, je geen gebruik kunt maken van de verwarming, omdat hiervoor de dieselmotor aan moet. Wel zou het mogelijk zijn om de auto op te warmen via laadpaalstroom of de diesel voordat je wegrijdt (standkachel). Hoe zit het echter als je:
> Geen laadpaal thuis hebt, dus 's nachts niet laadt (best kans dat we die niet willen, omdat op het werk al gratis opgeladen kan worden).
> Geen standkachel aangevinkt hebt
> Geen Volvo on Call services aangevinkt hebt (dus je hebt geen app op je smartphone voor preconditioning)
> Geen PCC (personal car communicator) hebt aangevinkt waarmee je de auto op laat warmen (preconditioning) als je de portieren ontgrendelt / instapt
Is het gevolg dan gewoon dat je wanneer je de dieselmotor niet bij de start al wilt gebruiken dus sowieso in een koude auto wegrijdt, omdat er geen mogelijkheid tot opwarmen is? Of kan opwarmen in dat geval toch op een of andere manier elektrisch vanuit de accu? En wanneer het antwoord op vraag 1 ja is (het kan dus niet, tenzij je diesel gaat verstoken) kan je dan op z'n minst wel de standaard stoelverwarming op de accu laten draaien, zodat het nog een beetje warm wordt binnen?
Ook schijnt er nog een instelling in dat TFT instellingenmenu te zijn die 'automatische verwarming AAN / UIT' heet, wat heeft dit voor effect?
Ik vroeg me dit af omdat ik bijna overal lees dat iedereen deze opties gekozen heeft, maar ze zijn best duur dus zo vanzelfsprekend vond ik het niet. Sommige mensen doen het via de sleutel, sommige via de app, en sommige via de timer in het TFT instellingenmenu, maar ik ben juist benieuwd wat er allemaal nog kan wanneer je die opties weglaat! Hoor het graag, erg benieuwd