Sinds kort eigenaar van een schitterende XC70 uit 2001.
Er zit zo'n geïntegreerde autotelefoon in met een duo simcard.
Alles lijkt te werken : de verbindingen komen tot stand en de radio gaat op ""mute"" maar bellen (inkomend en uitgaand )lukt alleen met de private handset .
Als de telefoon op handsfree staat lukken de verbindingen ook alleen hoor ik niets en men hoort mij ook niet .
Alles al geprobeerd ( fabrieksinstellingen ,volume, actief van handset naar handsfree geschakeld)
Wat zou dit kunnen zijn en is dit zelf eenvoudig op te lossen?
( Natuurlijk weet ik dat er een Parrot oid in kan ,maar dat vind ik niet zo fraai)
Wel telefoneren met handset maar niet handsfree
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Zit de handset goed in de houder? Als dat niet het geval is blokkeert de handsfree.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Goliath
- 3rd Gear member
Hoe zie ik dat? Is dat ergens uit of af te lezen?FvT schreef: Registreert de houder dat de telefoon erin?
FvT
Het probleem is herkenbaar en ik ben nog niet voldoende geërgerd om er een middagje aan te besteden. Maar de telefoon werkt 'sub-optimaal'... Iedere tip is dus welkom...
- lint
- Geartronic member
Die standaard Volvo telefoon is natuurlijk een ouderwets ding, gewoon een bluetooth set inbouwen en dan de oude Volvotelefoon laten zitten of er een bakje voor terugzetten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat is even een lastige. Je kunt aan de houder zelf niets zien, zit volgens mij een klein schakelaartje in en daar zit de oorzaak. Volgens mij is het wel uit te lezen, maar dan moet je even langs een dealer.Goliath schreef:Hoe zie ik dat? Is dat ergens uit of af te lezen?FvT schreef: Registreert de houder dat de telefoon erin?
FvT
Het probleem is herkenbaar en ik ben nog niet voldoende geërgerd om er een middagje aan te besteden. Maar de telefoon werkt 'sub-optimaal'... Iedere tip is dus welkom...
hoezo ouderwets ding? Je kunt er mee bellen, meer heb je toch niet nodig op een telefoon in de auto? Wat is er anders aan het bellen via een BT set? En dan bedoel ik sec het bellen want daar gaat het hier om.lint schreef: Die standaard Volvo telefoon is natuurlijk een ouderwets ding, gewoon een bluetooth set inbouwen en dan de oude Volvotelefoon laten zitten of er een bakje voor terugzetten.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- lint
- Geartronic member
Als het alleen om de belfunctie gaat dan voldoet zo'n originele Volvotelefoon ook, ik dacht meer aan andere zaken dan alleen bellen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
in de auto gebruik ik de telefoon alleen voor het bellen. De rest is voor thuis of op een

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Goliath
- 3rd Gear member
Eens kijken, wat zit er in de auto...
Nee, ik heb niet het gevoel dat bluetooth zoveel toegevoegde waarde heeft in dit toch al overcomplete optiepakket. De afstanden in Nederland zijn te kort om 32gb (of meer) aan stemmingswisselingen te verantwoorden. En films kijken? Dat doe ik thuis wel... (Want de tv-ontvanger (echt waar, kwam ik ook pas achter) is zijn functie verloren toen het analoge signaal uit de ether verdween).
- een radio voor nieuws en file informatie
- een cd speler voor mijn eigen muzieksmaak
- een bakje om cd's in te stoppen voor als die vier cd's in de wisselaar onvoldoende vertier geven
- een navigatiesysteem met bediening aan het stuur en in mijn normale gezichtsveld
- een telefoon met stuurbediening, speaker in de hoofdsteun en microfoon in de licht unit.
Nee, ik heb niet het gevoel dat bluetooth zoveel toegevoegde waarde heeft in dit toch al overcomplete optiepakket. De afstanden in Nederland zijn te kort om 32gb (of meer) aan stemmingswisselingen te verantwoorden. En films kijken? Dat doe ik thuis wel... (Want de tv-ontvanger (echt waar, kwam ik ook pas achter) is zijn functie verloren toen het analoge signaal uit de ether verdween).
Laatst gewijzigd door Goliath op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.