Ik heb een 960 3.0 24v uit 1995.
Elke morgen hangt zijn kont achterover. Na 10 meter rijden is hij weer op niveau.
Hoort dit, of zijn de veren aan vervanging toe. Bij 104.000 zijn ze vernieuwd, hij heeft nu 210.000 gereden...
's morgens doorgezakt
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13.06.2013 - 13:49
V70 d3 2012
960 3.0 1995
960 3.0 1995
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40987
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heb je Nivomats?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13.06.2013 - 13:49
Ja die heb ik....
Hebben die ook een soort reservoir ergens?
Hebben die ook een soort reservoir ergens?
V70 d3 2012
960 3.0 1995
960 3.0 1995
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40987
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Voor zover ik weet werken ze zelfstandig en in jouw geval doen ze precies wat ze moeten doen 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13.06.2013 - 13:49
/Users/aadvandreumel/Pictures/iPhoto-bibliotheek/Masters/2014/10/09/20141009-190118/IMG_1267.JPG
V70 d3 2012
960 3.0 1995
960 3.0 1995
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Nee dit hoort niet, Stonden deze wagens destijds bij de Dealer in de showroom door hun hoeven gezakt ?...nee.
Vindt je het persoonlijk storend ? zoja.. vervangen, nadeel.. ze zijn duur.
Maar zoals Ben al zegt... ze doen hun werk, ze krikken de wagen van zelf weer op zoals je aangaf.
Het doorzakken is gewoon ouderdom, de bladveer vervangen is ook een optie, maar ook een best klusje.
Op Marktplaatst staat iemand met aangepaste nivomatten met hulpveer.
Zie hier : http://link.marktplaats.nl/m844886411
Staat zo te zien wel behoorlijk hoog op zijn pootjes.
Vindt je het persoonlijk storend ? zoja.. vervangen, nadeel.. ze zijn duur.
Maar zoals Ben al zegt... ze doen hun werk, ze krikken de wagen van zelf weer op zoals je aangaf.
Het doorzakken is gewoon ouderdom, de bladveer vervangen is ook een optie, maar ook een best klusje.
Op Marktplaatst staat iemand met aangepaste nivomatten met hulpveer.
Zie hier : http://link.marktplaats.nl/m844886411
Staat zo te zien wel behoorlijk hoog op zijn pootjes.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21386
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
De werking van de nivomats is goed maar in een enkel geval moet de bladveer vervangen worden: ook die wordt slap maar dat wordt dan gecompenseerd door de nivomats.
Alleen is die bladveer niet goedkoop om te laten vervangen en waarschijnlijk in Europa ook niet meer verkrijgbaar. Zoek eens op de site van www.volvo700vereniging.nl Misschien vindt je daar een antwoord op deze vraag.
Alleen is die bladveer niet goedkoop om te laten vervangen en waarschijnlijk in Europa ook niet meer verkrijgbaar. Zoek eens op de site van www.volvo700vereniging.nl Misschien vindt je daar een antwoord op deze vraag.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13.06.2013 - 13:49
Maar heeft het invloed op het rij en veercomfort?
Gezien de stand toen het eerste paar is vervangen (104.000) zullen ze wel weer aan de beurt zijn ( nu 210.000)
Maarja, omdat de auto meer koelvloeistof drinkt dan benzine is de koppakking eerst aan de beurt.....Plus gelijk distributieriem...
We kunnen niet alles tegelijk doen....Moet hobby blijven, en betaalbaar...haha
Gezien de stand toen het eerste paar is vervangen (104.000) zullen ze wel weer aan de beurt zijn ( nu 210.000)
Maarja, omdat de auto meer koelvloeistof drinkt dan benzine is de koppakking eerst aan de beurt.....Plus gelijk distributieriem...
We kunnen niet alles tegelijk doen....Moet hobby blijven, en betaalbaar...haha
V70 d3 2012
960 3.0 1995
960 3.0 1995
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Ik heb het niet ingemerkt dat het invloed heeft op het rijgedrag. Zolang die maar weer omhoog komt. Als die ingezakt blijft is het niet zo comfortabel rijden. Maarja de ouderwetse starre as is al zeer comfortabel bij de 7/9 serie. Dus als het ooit helemaal defect raakt, kun je altijd er een oude as onder gooien.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)