Sinds een dag of 2 krijg ik de beelden van de achteruitcamera niet meer te zien bij het parkeren (achteruit rijden). Als ik stil sta en dan handmatignde camera selecteer krijg ik de melding camera niet beschikbaar. Voor zover ik weet heb ik niks veranderd aan instellingen van de auto. De parkeersensoren werken wel gewoon (gelukkig). Iemand een idee wat de reden kan zijn?
In het boekje kan ik geen aanwijzing vinden...
Camera niet beschikbaar
- patman
- 2nd Gear member
Heb ik ook gehad alleen dan maar voor enkele uurtjes.
Had het gevoel dat het met het wassen van de auto te maken had eigenlijk Door de hogedrukspuit.
Misschien Door de druk ervan maar zeker weten doe ik het niet en nadien ook niet
meer voorgevallen.
Had het gevoel dat het met het wassen van de auto te maken had eigenlijk Door de hogedrukspuit.
Misschien Door de druk ervan maar zeker weten doe ik het niet en nadien ook niet
meer voorgevallen.
- markri
- Starter
Ook ik ben een trotse bezitter van een mooie D4. Echter heb ik ook het probleem met de camera gisteren bij de dealer geweest en deze hebben de auto uitgelezen en de data opgestuurd naar Volvo. Vandaag terugkoppeling gekregen en deze zeggen dat het een storing is tussen iets wat extern is ingebouwd niet Volvo origineel (werkgever verplichte blackbox). Hebben jullie ook een blackbox of helemaal niet? Dat zou namelijk het verhaal ontkrachten wat mij verteld word. Ticket aangemaakt bij fleetlogic om te kijken waar ze mee komen voor een fix.
Van de 300 ritten toch zeer 20 keer voorgekomen dat de camera niet functioneerde, niks helpt en het issue is spontaan weer weg.
Van de 300 ritten toch zeer 20 keer voorgekomen dat de camera niet functioneerde, niks helpt en het issue is spontaan weer weg.
MY2015 - Volvo V40 D4 Summum Business - Sensus Connect met Premium Audio - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Digital Audio Broadcasting - Dual Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting - Park Assist camera achter - Intellisafe Pro Line - Business Pack Connect
-
- 6th Gear member
Hoop voor je dat ze de belachelijke zwarte doos eruit halen. Ik heb het ook in de auto, maar vind het een slecht systeem. Heb al paar keer gehad dat ik de auto niet kon uitschakelen. Volvo dealer constateerde toen ook dat black box de oorzaak was. Dealer heeft zitten klussen en nu gelukkig geen probleem meer gehad.
- KoningRoel
- 2nd Gear member
Ik heb ook een blackbox, maar autotechnisch nog geen problemen mee gehad.
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
VW Polo 6N 1.4
- heftruck
- 2nd Gear member
blackbox is er dan ingezet door de Leasemaatschappij? of hoe moet ik dat zien? Jullie hadden ook alphabet toch?KoningRoel schreef: Ik heb ook een blackbox, maar autotechnisch nog geen problemen mee gehad.
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
- KoningRoel
- 2nd Gear member
Ik heb alphabet ja. De blackbox is een eis van de werkgever. Wat ik van de dealer begreep wordt de blackbox er niet door de dealer ingezet, maar door mensen van Mobility Concept
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
VW Polo 6N 1.4
VW Polo 6N 1.4
- markri
- Starter
Mobility Concept laat het inzetten over aan Fleetlogic
MY2015 - Volvo V40 D4 Summum Business - Sensus Connect met Premium Audio - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Digital Audio Broadcasting - Dual Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting - Park Assist camera achter - Intellisafe Pro Line - Business Pack Connect
- KoningRoel
- 2nd Gear member
Gezeur met dat kastje: sinds gister zijn adressen niet meer beschikbaar in het dashboard bij mij. Hij zegt: Van: Adres onbekend Naar: Adres onbekend.
Ik hoorde net al dat ik niet de enige was met dit probleem
Ik hoorde net al dat ik niet de enige was met dit probleem
VW Polo 6N 1.4
VW Polo 6N 1.4
- heftruck
- 2nd Gear member
Blackbox is bedoeld als preventie tegen diefstal? Balen dat er door die blackbox problemen onstaan
grote kans dat mijn werkgever dat ook eist

Laatst gewijzigd door heftruck op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
- KoningRoel
- 2nd Gear member
Nee blackbox is voor rittenadministratie. Naja, kilometer registratie
VW Polo 6N 1.4
VW Polo 6N 1.4
- JDG
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Niet beschikbaar zijn van de camera is bij mij 2 of 3 keer voorgekomen in 3 maanden tijd. Functioneert gewoon weer na opnieuw starten. Heb geen blackbox.
Volvo V40 D4 Business Summum (2014), ice white, leder charcoal/blond, business pack connect, luxury line, 17" mannan
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
-
- 1st Gear member
Ik had deze week ook deze melding.
Ook na een aantal malen auto aan uit op verschillende tijden bleef dit het geval.
Heeft meerdere uren geduurd.
Na een nachtje rust in garage was het wel weer goed.
Auto niet gewassen en heeft zelfs een paar dagen in garage gestaan dus vocht was het niet.
Ik heb ook wel regelmatig dat ik achteruit heb gereden dat de camera aan blijft terwijl je rustig vooruit rijdt.
Ook na een aantal malen auto aan uit op verschillende tijden bleef dit het geval.
Heeft meerdere uren geduurd.
Na een nachtje rust in garage was het wel weer goed.
Auto niet gewassen en heeft zelfs een paar dagen in garage gestaan dus vocht was het niet.
Ik heb ook wel regelmatig dat ik achteruit heb gereden dat de camera aan blijft terwijl je rustig vooruit rijdt.