PREMIUM audio Harman Kardon

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
jeroenv_
2nd Gear member

Hier ook de High Performance, maar toen ik aan de ene kant mijn huissleutels in het portiervak had liggen en aan de andere kant de raamkrabbers, begonnen die toch wel vrolijk mee te trillen toen ik het volume wat harder zette. Heb daar dus maar een ander plekje voor gezocht...
MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
RaJean
2nd Gear member

jeroenv_ schreef: Hier ook de High Performance, maar toen ik aan de ene kant mijn huissleutels in het portiervak had liggen en aan de andere kant de raamkrabbers, begonnen die toch wel vrolijk mee te trillen toen ik het volume wat harder zette. Heb daar dus maar een ander plekje voor gezocht...
Herkenbaar. In mijn auto ligt dan ook welhaast niets en alle losse spullen liggen onder de armsteun. Heerlijk trillingsvrij genieten van live Chris de Burgh gisteren dus :)
JustO
1st Gear member

RaJean schreef:
jeroenv_ schreef: Hier ook de High Performance, maar toen ik aan de ene kant mijn huissleutels in het portiervak had liggen en aan de andere kant de raamkrabbers, begonnen die toch wel vrolijk mee te trillen toen ik het volume wat harder zette. Heb daar dus maar een ander plekje voor gezocht...
Herkenbaar. In mijn auto ligt dan ook welhaast niets en alle losse spullen liggen onder de armsteun. Heerlijk trillingsvrij genieten van live Chris de Burgh gisteren dus :)
Het is ook wel sterk afhankelijk van de soort muziek.

Trillingen ervaar ik het extreemst met: Beyonce - Partition(heel extreem) en Clean Bandit feat Jess Glynne - Rather Be. Alle settings op default, surround uit (weet niet meer of deze default uit of aan was).
RaJean
2nd Gear member

JustO schreef:
RaJean schreef:
Het is ook wel sterk afhankelijk van de soort muziek.

Trillingen ervaar ik het extreemst met: Beyonce - Partition(heel extreem) en Clean Bandit feat Jess Glynne - Rather Be. Alle settings op default, surround uit (weet niet meer of deze default uit of aan was).
surround stond standaard aan - dat maakt het wel het grootste verschil ten positieve inderdaad om die uit te zetten
Mark87
1st Gear member

Pia Douwes vindt HK ook niet lief (trillen dat ding! :D )
Huidig: Volvo V40 T2 R-design plus line + business pack connect + keyless drive, DAB+, HK Audio, lederen stoelen
Vorige: Volvo C30 2.0 R-Design
RonV40
1st Gear member

Wat trilt er dan? Bij mij trilt er niks.. heb je de lage hertz oo vol gezet?
JustO
1st Gear member

RonV40 schreef: Wat trilt er dan? Bij mij trilt er niks.. heb je de lage hertz oo vol gezet?
Het lijkt intern in de deur te trillen bij mij althans. Hij is bij de dealer geweest voor dit probleem en die hebben rond de randen wat foam geplaatst wat wel iets heeft geholpen, alleen de trillingen die in de deur te horen zijn zijn er nog steeds. B stijl lijkt af en toe ook mee te doen.

Maar dit is heel sterk afhankelijk van de muziek, dus mensen die het (nog) niet ervaren luisteren misschien net naar iets andere muziek. Als ik muziek luister waarbij geen trillingen optreden is dit H/K systeem heel erg mooi, maarja af en toe die trillingen is het toch heel vervelend.

Wat betreft audio settings bass 3 streepjes terug, equalizer default en surround uit.

Deur panelen komen er heel gemakkelijk af dankzij de handleiding van Fab1man. Dus ga misschien zelf hier en daar wat demping plaatsen. Garage doet immers alleen wat random demping plaatsen zonder hier een hele middag voor uit te trekken om alles meerdere malen te testen, wat ook wel begrijpelijk is.
CHRISITO
4th Gear member

ik heb de deuren ook gedaan zoals hier in het topic beschreven is! met dempingsmateriaal! resultaat is verbluffend ! maar 100 % trillingsvrij bij bepaalde soorten muziek is er nog steeds! maar niet zoals te voren! nu trilt af en toe de zilveren metalen opzet stukken van de deur hendels mee! maar het materiaal dat gebruikt is voor de deuren is niet premium waardig! maar denkt dat alle autoproducenten dit hebben hoor! (behalve de duitse merken natuurlijk)
V50 R
6th Gear member

De duitse merken bezuinigen ook op audio en demping, de hk instalatie in de bmw F11 wordt erg slecht beoordeeld, en die auto is zeker twee keer zo duur als een v40!
Fab1Man
2nd Gear member

Mijn V40 is zojuist weggebracht naar de dealer; ze gaan proberen m'n klachten omtrent het geluid op te lossen.
Er worden in ieder geval twee tweeters achter vervangen en de panelen worden dus nog steviger vast gezet als wat ik al gedaan had.
Ik heb een V60 als leenauto, met High Performance Audio... Met dezelfde nummers is het gekraak zo goed als weg en het bonken van de deurpanelen bij zware bass is zelfs acceptabel als je kijkt naar hoe hard het staat. In de V60 staat de bass zelfs op +3 en bij mij is het zelfs onacceptabel bij bass op -4. Kansloos Harman Kardon ontwerp dus.
Laatst gewijzigd door Fab1Man op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Heeft niets met HK te maken maar de V60 heeft zwz veel minder trillingen dan een V40. Verder heeft HP minder vermogen dan HK. Dat maakt een groot verschil. (ervaring)
Peter/v40
1st Gear member

Niet nuttig maar wilde het even delen.

Grappig is dat mijn collega niet meer dB uit zijn premium sound krijg dan ik uit high performance.

Mijn instelling zoals ik het goed vind klinken en hij heeft alles geprobeerd om 1 dB hoger uit te komen. :-)
HakanC
3rd Gear member

Peter/v40 schreef: Niet nuttig maar wilde het even delen.

Grappig is dat mijn collega niet meer dB uit zijn premium sound krijg dan ik uit high performance.

Mijn instelling zoals ik het goed vind klinken en hij heeft alles geprobeerd om 1 dB hoger uit te komen. :-)
Er zit namelijk ook een begrenzer op ;)
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
KoningRoel
2nd Gear member

Zoveel begrenzers in 1 auto :(
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
V50 R
6th Gear member

KoningRoel schreef: Zoveel begrenzers in 1 auto :(
+1 :D
Fab1Man
2nd Gear member

17 oktober heeft de dealer er naar gekeken. Ze zijn een kleine 3 uur bezig geweest. Bij eerste tests vond ik het niet zo'n heel groot verschil (ik had zelf al veel gedaan), maar ik merkte dat de knopjes bij de deur minder trilden. Ik ben dit weekend nogmaals aan de slag gegaan, want het trillen was 0,0 veranderd verder.
De beloofde "aangepaste" bevestigingen kan ik niet terug vinden. Bij geen enkel paneel. Ik was bij mijn vorige werkzaamheden vergeten de knop voor de raambediening rechtsachter aan te sluiten, waardoor het raam niet te bedienen was. Dit tevens ook aangegeven voordat ik de auto af gaf. Ook hier was niets aan gedaan, knopje deed nog steeds niks.

Ik heb het volgende gedaan:
- Ik heb achter elke speaker een stuk absortiemateriaal geplakt (dit is het materiaal van de Gamma).
- Ik heb elke deur letterlijk volgeplakt met absorptiemateriaal, waardoor het totale materiaal op is (ca. 2m2). De deurpanelen zijn hierdoor zeer lastig te plaatsen, dus dit moet bijna met twee mensen.
- Ik heb nog een stukje silentcoat op de raambediening geplakt, het trillen is hier eigenlijk weg in wat ik de laatste tijd heb geluisterd.

Ik heb de bass kunnen verhogen van -3 naar +2. De tweeters kraken nog steeds, door high-pitch volumes, dit is op te lossen door er een andere condensator op te solderen...
Fab1Man
2nd Gear member

Ik heb nog een additionele update. Vandaag weer naar Hoofddorp gereden en wat meer kunnen testen. Het rechterpaneel betrap ik nog op een aantal trillingen, maar vaak valt het niet op. Ik heb als test ook White Cloud van Decaf geprobeerd. Ik weet hoe dit oorspronkelijk klonk, gewoon alsof je auto van duplo gebouwd is. Op dit moment trilt het linkerpaneel NIET. Het rechterpaneel gaat op een bepaald plekje nog graag meedoen, maar wat een enorm verschil is dit zeg!
Iemand die een keer wil proefluisteren hoe het zeker ook kan?
Laatst gewijzigd door Fab1Man op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
CHRISITO
4th Gear member

vilt vervangen door rubbers
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door CHRISITO op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
JustO
1st Gear member

Ik heb overal waar het kon noppenschuim geplaatst in beide voordeuren, alleen op de panelen zelf niet op de deur. Ieder opperkvlak, gaatje en holle ruimte is gevuld. De panelen bestaan ook uit twee of meer lagen plastic die net een halve centimeter van elkaar af zitten waardoor er stukken zijn die redelijk los hangen en lekker kunnen gaan trillen, heb dan ook waar het kon tussen deze ruimtes wat schuim geperst.

Zover als ik het heb kunnen testen lijken 100% van de trillingen weg te zijn, waarbij voorheen op laag volume en lagere bass alles aan het trillen was. En dat voor 12 euro en een middagje knutselen.

Heb met twee man en veel moeite de panelen er terug op gekregen, nog zonder schroeven. Ga ze volgende er weer afhalen en overal waar het schuim flink is ingedeukt wat weghalen zodat ze er weer netjes en zonder geweld op kunnen.
Laatst gewijzigd door JustO op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
chris2005
2nd Gear member

Wel een gedoe hoor. En zoals ik het zo hoor allemaal heb je aan de dealer ook niks in deze.

Ik zit nog te wachten op mijn V40 met H&K audio en vrees het ergste. Ik heb echt geen zin in al dat geknutsel en gedoe straks. Het liefste drop ik de auto bij een garage die in een middag betreffende deuren helemaal dichtstopt zoals in deze thread door sommige beschreven is. Is er niet zo'n toko ergens? Iemand tips?
Plaats reactie

Terug naar “V40”