Loshalen interieurdelen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
eBoonstra
1st Gear member

Hallo geachte medeforummers,

Onlangs kwam ik op een autodemontagebedrijf een donor-V70 tegen die de twee interieurdelen onbeschadigd had die bij mij helaas bewerkt zijn. Ik wou ze demonteren, maar heb het na een kwartier moeten staken. Ik wil ze onbeschadigd demonteren, maar ik heb er geen handigheidje in. Wél heb ik de bekende visbeen van Bob (VolvoTech) gebruikt, maar zonder positief resultaat. Kan iemand mij hierbij advies geven? De foto's zijn van mijn eigen auto. Het gaat om deze plaat boven de radio:

Afbeelding

En om deze plaat in de hemel:

Afbeelding

Alvast bedankt!

Groeten Eeuwe
21 zomers jong | Fryslân | opgegroeid in Volvo sinds 1997 | (voormalig) student in hart en lever | JOVD/VVD

'05 Volvo V70 D5 Momentum - Estate Line - Audio Line I
'13 Vespa LX Touring 4T Quattro Tempi Grigio Apuano
Plein69
4th Gear member

Ik heb het ooit eerder gedaan met behulpt van een topic op het forum.
Je hebt eer ongeveer 6 wasknijpers voor nodig en die uit elkaar halen.
Verwijder je centerspeaker en je ziet al meerder nokjes zitten die het op zijn plek houden.
Met een dunne lange schroevendraaier kan je tussen de lamellen door ze naar beneden trekken.
Heb je een nokje los, een stukje naar je toe trekken en gelijk een wasknijper er tussen zetten.
Zo nokje voor nokje doen.
Uiteindelijk kan je hem er zo uithalen.

Heb 10 minuten gezocht naar foto verslag met de wasknijpers maar niet kunnen vinden op het forum.
Misschien kan iemand anders hem te voorschijn toveren
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
eBoonstra
1st Gear member

Plein69 schreef: Ik heb het ooit eerder gedaan met behulpt van een topic op het forum.
Je hebt eer ongeveer 6 wasknijpers voor nodig en die uit elkaar halen.
Verwijder je centerspeaker en je ziet al meerder nokjes zitten die het op zijn plek houden.
Met een dunne lange schroevendraaier kan je tussen de lamellen door ze naar beneden trekken.
Heb je een nokje los, een stukje naar je toe trekken en gelijk een wasknijper er tussen zetten.
Zo nokje voor nokje doen.
Uiteindelijk kan je hem er zo uithalen.

Heb 10 minuten gezocht naar foto verslag met de wasknijpers maar niet kunnen vinden op het forum.
Misschien kan iemand anders hem te voorschijn toveren
Ah top, hier kom ik iig. al iets verder mee. Weet je heel toevallig ook hoe ik die centerspeaker los kan krijgen?
21 zomers jong | Fryslân | opgegroeid in Volvo sinds 1997 | (voormalig) student in hart en lever | JOVD/VVD

jpwg001
6th Gear member

Loswippen volgens mij. Althans, het afdekrooster. Verder zal het geschroefd zijn, vermoed ik.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
albertje
2nd Gear member

Klopt, centerspeaker grille kun je naar boven trekken. Doe alleen wel voorzichtig en zorg dat je het zachte materiaal van het dashboard er omheen niet beschadigd. Bij mij is het namelijk al wat ingedeukt. Daarna de houder voor de center speaker los schroeven.

Die unit waar de verlichting in zit in de hemel krijg je los door het kapje tussen de twee lampjes los te halen. Daarachter zitten twee schroeven. Ook achter de kapjes van de lampjes zitten een paar lipjes.
Succes
Volvo S60 - D5244T2 - 2003 - 414.000km (motor heeft 151.000km) - Zwart - VCE - DICE - HU805 met PA200 versterker en Grom USB - en helaas geen TomTom in RTI meer. :-(
Volvo V60 D6 Twin engine - D97PHEV - 2016 - 225.000km - Blauw - DICE
eBoonstra
1st Gear member

Hemelkap kon ik er zo afhalen/trekken, bedankt. Centerspeaker, waar kan ik die naar boven halen? Gewoon alle randen met de visbeen (van VolvoTech) bij langs?

JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Ja, die ligt er eigenlijk los in en wordt geklemd door het zachte dashboard materiaal.
Zoals eerder gezegd, pas op dat het niet ingedeukt blijft.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”