Oplaadprobleem.

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
jvov60
4th Gear member

Ik heb nu zelf wat tests gedaan. Het lijkt er op dat het de kabel is.
De originele kabel van Volvo die (ongebruikt) achterin mijn auto ligt geeft geen enkel problemen. De 8 meter kabel van Flow geeft problemen zodra ik iets op de stekker aan de autozijde tik of er aan trek.

Overigens reageert de leverancier va mijn laadpaal (The New Motion) niet op mail of updates van het ticket.
Kan ik niks mee. Ze falen enorm op ondersteuning als er echt iets aan de hand is.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
IkeV70
5th Gear member

jvov60 schreef: Overigens reageert de leverancier va mijn laadpaal (The New Motion) niet op mail of updates van het ticket.
Kan ik niks mee. Ze falen enorm op ondersteuning als er echt iets aan de hand is.
Waarbij wel aangemerkt moet worden dat het erop lijkt dat het probleem niet bij The New Motion ligt, dat ze gecontroleerd hebben (op afstand) en terecht hebben geconstateerd dat het probleem niet bij de laadpaal gezocht moest worden. Ze konden waarschijnlijk niet veel meer toevoegen aan het ticket.
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
jvov60
4th Gear member

IkeV70 schreef:
jvov60 schreef: Overigens reageert de leverancier va mijn laadpaal (The New Motion) niet op mail of updates van het ticket.
Waarbij wel aangemerkt moet worden dat het erop lijkt dat het probleem niet bij The New Motion ligt, dat ze gecontroleerd hebben (op afstand) en terecht hebben geconstateerd dat het probleem niet bij de laadpaal gezocht moest worden. Ze konden waarschijnlijk niet veel meer toevoegen aan het ticket.
Het ticket staat open voor technisch onderzoek. Dat is nog steeds niet gebeurd en uit zichzelf reageren doet men ook niet.
Op toevoegingen van constateringen van de voortdurende problemen bij het ticket komt geen reactie.
Het geeft mij geen vertrouwen voor het moment dat er (weer) iets aan de hand is.

Heb je aandelen The New Motion IkeV70?
IkeV70
5th Gear member

jvov60 schreef: Heb je aandelen The New Motion IkeV70?
Nee, ik heb niets met dat bedrijf :-)

Kritiek op bedrijven is prima, zolang het maar zuiver en eerlijk is. Ik ben daar nogal scherp op. Het komt hier op kantoor vaak voor dat wij problemen van onze klanten moeten oplossen die door anderen veroorzaakt blijken te zijn. Dat begint vaak met irritaties van de klant richting ons (wij krijgen de schuld), maar eindigt minder vaak met erkenning van de klant dat ons toch niets te verwijten viel.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
jvov60
4th Gear member

IkeV70 schreef:
jvov60 schreef: Heb je aandelen The New Motion IkeV70?
Nee, ik heb niets met dat bedrijf :-)

Kritiek op bedrijven is prima, zolang het maar zuiver en eerlijk is. Ik ben daar nogal scherp op. Het komt hier op kantoor vaak voor dat wij problemen van onze klanten moeten oplossen die door anderen veroorzaakt blijken te zijn. Dat begint vaak met irritaties van de klant richting ons (wij krijgen de schuld), maar eindigt minder vaak met erkenning van de klant dat ons toch niets te verwijten viel.
Ben ik met je eens. Moet ook zeggen dat ik tot nu toe goede ervaringen met The New Motion had. Snelle reacties op vragen en kleine problemen.
Nu bij dit grotere probleem blijven de oplossingen en antwoorden helaas uit. Ik hoop dat ze daar aan kunnen werken om zo mijn vertrouwen terug te winnen.
jp-v60
4th Gear member

wat moeten ze doen dan ? Ze hebben op afstand al de paal uitgelezen, je hebt zelf geconstateerd dat de kabel niet goed is. Moeten ze dan toch langskomen om de paal te controleren die goed is.
Dat is een duur service uurtje voor een paal die goed is en maar afvragen waarom de abonnementen zo duur zijn.
jvov60
4th Gear member

jp-v60 schreef: wat moeten ze doen dan ? Ze hebben op afstand al de paal uitgelezen, je hebt zelf geconstateerd dat de kabel niet goed is. Moeten ze dan toch langskomen om de paal te controleren die goed is.
Dat is een duur service uurtje voor een paal die goed is en maar afvragen waarom de abonnementen zo duur zijn.
Dus op afstand uitlezen is genoeg om alle gebreken te constateren? Beetje kortzichtig en te veel vertrouwen in logging en technische zaken van de laadpaal heb je dan.

Kan je bijvoorbeeld vertellen dat toen men het oplaadpunt bij mij installeerde op een of ander manier het ding niet wilde laden. Steeds rood licht.
De man op afstand (die alles ziet...) wist het ook niet. Werd direct maar een hele nieuwe kast geplaatst op advies van de man op afstand.

Ik constateerde pas na 1,5 week nadat ik melding had gedaan van problemen, dat het de kabel lijkt te zijn.
1,5 week geen oplossing/onderzoek te plaatse van de leverancier die een laadpunt levert van meer dan €1000.
Ben ik gek dat ik voor die prijs wat service verwacht?...
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
RichieB
6th Gear member

Maar wat voor service had je dan verwacht? Ze blijken gewoon gelijk te hebben. Het ligt niet aan hun paal, maar aan jouw kabel. Dat had je in 1 dag kunnen weten door hem aan een andere laadpaal te hangen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
jvov60
4th Gear member

Gewoon vragen beantwoorden en status-updates doorgeven van technisch onderzoek (dat nooit heeft plaatsgevonden). Maar misschien vraag ik te veel... Kom op zeg...

Het lijkt erop dat ik hier commentaar krijg van personen die zelf ook vaak met lastige klanten te maken hebben? Kan ook anders hoor: klant tevreden houden door goed te luisteren plus altijd opvolging naar tevreden afhandeling!
RichieB
6th Gear member

Mijn klanten zijn gelukkig nooit lastig, maar misschien moet The New Motion een full service abonnement aanbieden waarbij ze ook problemen die niet onder hun verantwoordelijkheid vallen voor je oplossen. Vragen beantwoorden en status updates mag je uiteraard verwachten, maar zodra het duidelijk is dat het probleem elders ligt is het al snel coulance en dat snijdt in de marges.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
jp-v60
4th Gear member

Idd heb ik vaak te maken met klanten die denken dat alles onder service valt. Vaak een grote mond en als je dan uiteindelijk toch komt omdat ze overtuigd zijn dat het echt aan het product ligt wat door ons geleverd is en dat uiteindelijk niet zo is en je de klant dan verteld dat ze daar een factuur voor krijgen dan moet alles maar onder coulance of service vallen. Nou als iedereen dat doet dan kan je wel sluiten met je bedrijf. Of denk je soms dat er ontzettend veel marges gemaakt worden ?
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”