Geacht forum,
Na alle dashboard- en aanverwante tribulaties, die hopelijk ondertussen voor de zoveelste keer verholpen zijn, rest er een bij mij (V70, 2002, duidelijk gebouwd op een maandagochtend) nog nooit eerder voorgekomen "fait divers".
In normale omstandigheden zal bij een alarm (in casu een geopende deur zonder contact) de sirene gaan gevolgd door een melding op BC "alarm geactiveerd" en een oplichtende gele driehoek. Welnu, de sirene werkt doch er is GEEN opslag in het BC-geheugen. Niet zo erg zal u zeggen want wie gaat er een 12 jaar oude V70 pikken. Anderzijds is er wel een gekoppeld probleem. Ik heb 2 honden die nu en dan eens veilig meekunnen dank zij het optionele opklapbare hondenrek. Vroeger gebruikte ik de switch die het bewegingsalarm in de auto kan uitschakelen. Een oplichtende LED bevestigde dan de uitschakeling. Doch ... na de laatste herstelling van de DIM werkt dit systeem niet meer. Resultaat : een bewegende hond c.q. mens c.q. vlieg zal de sirene activeren met alle starende blikken, geëxciteerde honden en een mogelijke politie-interventie vandien. Daarom : is er een relatie tussen het alarm en de DIM / is dit alarm eventueel totaal uit schakelbaar (bv. door permanent een zekering te verwijderen)?
alarm vs DIM
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Als je je auto met je sleutel op slot draait (de pré-historische manier ja), wordt het alarm niet geactiveerd. Verder is het mogelijk om het alarm softwarematig te laten deactiveren. Dat zal met Vida moeten.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Is het niet een kwestie van alarm software opnieuw inleren/programmeren?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Enige tip die ik kan geven. Wie jat een auto die 12 jaar oud is. Ik ken ze niet. Ze jatten nieuwe auto's en vooral de airbags zijn in trek.
Dus daar hoeven we ons geen zorgen meer over te maken.
Dat alarm is zo een stuk ellende haha. Maar het is heel simpel op te lossen. De hellingssensor in de kofferruimte demonteren en de bewegingssensor in de hemel eruit trekken. ODB denkt dat het alarm kapot/incompleet is, geeft melding weer op scherm en schakelt hele systeem uit. Wij hadden probleem dat iedere 3 dagen de auto niet wilde starten. Alarm trok de batterij leeg en ging zomaar af, vooral midden in de nacht is het lastig. Knipperen de hele nacht 6 lampen voor niks. De accu in het alarm zou je kunnen vervangen, maar dat vond ik teveel moeite en bij dealer voor deactivatie van alarm moet je betalen. Nu zijn we 2 maanden verder, laatst 2 weken op vakantie geweest. Nooit meer lege accu gehad.
Dit is de boosdoener in de hemel

En dit is de stoute jongen in de achterbak, bestuurderskant achter het klepje

Ach bij een 12 jaar oude auto komen elektrische problemen. Heb afgelopen jaar het volgende mogen repareren aan onze V70II.
ABS unit (stekker los van printplaat)
Boordcomputer (printplaat geoxydeerd door vocht, printbanen hersteld, storing vooraf: motortemperatuur stond al in rood voor starten, lag niet aan temp sensor/thermostaat)
Relay/schakelkast achterbak (relais gaan doorhangen, waardoor slecht contact en portieren/achterklep sporadisch sluiten/openen, relais rechtstreeks op printplaten gesoldeerd)
Kabelboom achterklep
Dus daar hoeven we ons geen zorgen meer over te maken.
Dat alarm is zo een stuk ellende haha. Maar het is heel simpel op te lossen. De hellingssensor in de kofferruimte demonteren en de bewegingssensor in de hemel eruit trekken. ODB denkt dat het alarm kapot/incompleet is, geeft melding weer op scherm en schakelt hele systeem uit. Wij hadden probleem dat iedere 3 dagen de auto niet wilde starten. Alarm trok de batterij leeg en ging zomaar af, vooral midden in de nacht is het lastig. Knipperen de hele nacht 6 lampen voor niks. De accu in het alarm zou je kunnen vervangen, maar dat vond ik teveel moeite en bij dealer voor deactivatie van alarm moet je betalen. Nu zijn we 2 maanden verder, laatst 2 weken op vakantie geweest. Nooit meer lege accu gehad.
Dit is de boosdoener in de hemel

En dit is de stoute jongen in de achterbak, bestuurderskant achter het klepje

Ach bij een 12 jaar oude auto komen elektrische problemen. Heb afgelopen jaar het volgende mogen repareren aan onze V70II.
ABS unit (stekker los van printplaat)
Boordcomputer (printplaat geoxydeerd door vocht, printbanen hersteld, storing vooraf: motortemperatuur stond al in rood voor starten, lag niet aan temp sensor/thermostaat)
Relay/schakelkast achterbak (relais gaan doorhangen, waardoor slecht contact en portieren/achterklep sporadisch sluiten/openen, relais rechtstreeks op printplaten gesoldeerd)
Kabelboom achterklep
Laatst gewijzigd door mightyspawn op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)