Goedemiddag,
Zojuist even het oliepijl gecontroleerd van de v50 het is een 1.6 diesel
Nu heb ik het idee dat het oliepijl te hoog is namelijk boven het middelste streepje
Wat denken jullie?
Zie foto's
Oliepijl niveau
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 06.09.2014 - 15:10
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
XC70 D5 2009 Ocean Race
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27117
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Die staat keurig op peil.
Op de peilstok zelf is ook lezen waar het maximum zit
Op de peilstok zelf is ook lezen waar het maximum zit
Laatst gewijzigd door Fredhead op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 06.09.2014 - 15:10
Gelukkig maar, mijn vorige auto (megane) moest juist in het midden blijven, en niet erboven vandaar mijn twijfels.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27117
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij je huidige auto kan je gewoon tot het maximale peil gaan 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Al lijkt mij dat ook niet verstandig Ferdi. De diesels met roetfilter zorgen af en toe wel eens voor een hoger oliepeil. Nu weet ik niet welk MY de topicstarter heeft.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 06.09.2014 - 15:10
Het is een 1.6d uit 2007 model 2008 niet de eco versie wel met roetfilter
De reden dat ik het ging controleren was o.a. Om die reden
verder geen reden hiertoe, blokje loopt goed
De reden dat ik het ging controleren was o.a. Om die reden

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27117
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Hier houd de software normaal gesproken rekening mee.rsnhakan schreef: Al lijkt mij dat ook niet verstandig Ferdi. De diesels met roetfilter zorgen af en toe wel eens voor een hoger oliepeil. Nu weet ik niet welk MY de topicstarter heeft.
Tenminste, mijn peil blijft tussen 3/4 en maximaal ook al vul ik hem tot de max zodat er nog ruimte zou blijven als het regeneratieproces tussentijds af wordt gebroken.
Zodra bij mij het oliepeil bij een willekeurige auto op de helft zit vul ik altijd tot maximaal aan en ook toen mijn S60 nog het roetfilter had is het peil nog nooit boven maximum uit gekomen. (in dit geval dus door de software die wat doet)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Staat er niet bij één van die streepjes MAX bij ? als het olie pijl daar niet boven staat is het goed.
Laatst gewijzigd door snorremans op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Nu snap ik iets niet. Kun je uitleggen hoe de software je oliepeil laat zakken, als deze boven het max komt? Nooit geweten.Hier houd de software normaal gesproken rekening mee.
Hoe dan? Zit er ergens een klepje onder het carter, dat de software kan openen om het overtollige olie eruit te gooien?
Toch lees je veel dat deze blokken op hol slaan, als het oliepeil (door het regeneratie proces wat door een of andere oorzaak niet fatsoenlijk wordt be-eindigd) ongecontroleerd gaat stijgen, en de diesel in het carter loopt.
M'n vorige V50-2.0D had ook op een gegeven moment regeneratieproblemen, en binnen no time stond de carter olie 2 cm boven max. En bleef stijgen. In Uden eea laten oplossen (wo roetfilter eruit gepleurd, regenratiesoftware eruit geschreven en EGR klep dichtgezet)
Het blok heeft nooit zo mooi gelopen als na die ingreep. En een stuk zuiniger. ( van 6.3 l/100 km naar 5.6 l/100 km)
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27117
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als ik het wist zou ik het zeggen.
Spreek hier wel voor mijn S60, maar als ik er nu olie bij zou gooien dat het peil op maximaal staat en vervolgens een stukje ga rijden zakt het weer tot hetzelfde peil als nu en blijft daar ook.
Weet niet of dat bij de V50 ook zo is, de op hol geslagen blokken blijven vaak in de regeneratie van het roetfilter hangen waardoor er meer en meer diesel bij de olie komt en uiteindelijk zo op een verkeerde manier in het blok komt.
Spreek hier wel voor mijn S60, maar als ik er nu olie bij zou gooien dat het peil op maximaal staat en vervolgens een stukje ga rijden zakt het weer tot hetzelfde peil als nu en blijft daar ook.
Weet niet of dat bij de V50 ook zo is, de op hol geslagen blokken blijven vaak in de regeneratie van het roetfilter hangen waardoor er meer en meer diesel bij de olie komt en uiteindelijk zo op een verkeerde manier in het blok komt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D