Alles over de politie en Volvo's
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Nouja, zo klinkt het als iets nieuws. Volgens mij kan je er vanuit gaan dat er gewoon veel is wat we niet weten en wel gebeurt, denk eerlijk gezegd niet dat dit iets nieuws is. Geld, macht en een 100% zuiver geweten gaan niet altijd even goed samen.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
*kuch* met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid..........*hoest*evert65 schreef:Omdat de offerte specifiek naar VW was toegeschrevenV70/2.4D/2003 schreef: Het "PON-pakket" waar het om gaat betreft de levering van een complete range aan voertuigen inclusief in- en opbouw van de technische uitrusting. Dat staat dus los van de levering van speciale voertuigen voor speciale afdelingen of met een bijzonder uitrusting of opbouw. En VW was de enige die aan de gestelde eisen voor dat pakket, lees: het BPZ (basispolitiezorg) pakket kon voldoen qua eisen en prijs.
Maar, met een heilig geloof in onze rechtstaat, het onderzoeksresultaat zal het leren.
En iedereen bij ons blij dat Opel er even rap weer uit ging als dat ze gekomen waren, dat dan weer wel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Ja, dat is vrij simpel te doen. Even vooroverleg met de gewenste leverancier en in overleg een bestekje/programma van eisen schrijven met de unieke/specifieke punten van het gewenste merk. Alleen mag het merk er zelf niet expliciet in genoemd worden, of wel het moet voorzien zijn van de (nietszeggende) kreet "of gelijkwaardig"evert65 schreef:Omdat de offerte specifiek naar VW was toegeschrevenV70/2.4D/2003 schreef: Het "PON-pakket" waar het om gaat betreft de levering van een complete range aan voertuigen inclusief in- en opbouw van de technische uitrusting. Dat staat dus los van de levering van speciale voertuigen voor speciale afdelingen of met een bijzonder uitrusting of opbouw. En VW was de enige die aan de gestelde eisen voor dat pakket, lees: het BPZ (basispolitiezorg) pakket kon voldoen qua eisen en prijs.
Maar, met een heilig geloof in onze rechtstaat, het onderzoeksresultaat zal het leren.
laatste Volvo (960) verkocht
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
ik snap daadwerkelijk niet wat het voordeel is van een enkele leverancier voor zoveel mogelijke verschillende auto's. Dat je niet 10 leveranciers wilt hebben OK meer 2 of 3 lijkt me geen enkel probleem en maakt dat je beter maatwerk kunt leveren. Ik heb onlangs in een Touran gereden, prima familiewagentje maar niet iets wat ik mee zou nemen als ik haast had, laat dit nu de "standaard" auto zijn
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Door de extra ruimte passen er gewoon simpelweg grotere boeven in een Touran dan in een Golfje.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
NEIN!, er passen net zo veel in en als ze lastig worden achterin heb je in een Golfje meer mogelijkheden om iemand even klem te zetten, dat ding is namelijk lager.Door de extra ruimte passen er gewoon simpelweg grotere boeven in een Touran dan in een Golfje.
Het rijden op snelheid, boven de brancherichtlijn, is niet echt leuk. De gemiddelde rijervaring en rijopleiding van de straatdiender is ......... voor verbetering vatbaar. Verder is die Touran dusdanig beladen dat hij in bochten alle kanten op wil en met de DSG-bak geeft het alleen maar meer risico omdat de auto niet datgene doet wat ik wil wat hij op dat moment doet. En dat kan levensgevaarlijk zijn en is de reden waarom, als ik al een keer met zo'n ding op pad ben, hem handmatig schakel.
Het aanwijzen van de Touran als noodhulpauto, en dat gedoe begon bij de komst van de VW-Sharan en daarna de Zafira, slaat nergens op. Die dingen zijn allemaal bedoeld om een gezin veilig en comfortabel van A naar Beter te brengen, niet om er een stel dienders mee te latten raggen. De voorkeur gaat op de werkvloer toch echt uit naar een Golf.
De enige reden waarom ze de Touran of andere MPV gebruiken is dat er van alles ingebouwd is aan rekken voor kogelwerende vesten, schakel- en systeemkasten voor C2000 en citygis, extra accu, AED, EHBO-kist, PD-box en ga zo maar door. Dat past domweg niet meer in een Golfje.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
V70/2.4D/2003 schreef:[...]
De enige reden waarom ze de Touran of andere MPV gebruiken is dat er van alles ingebouwd is aan rekken voor kogelwerende vesten, schakel- en systeemkasten voor C2000 en citygis, extra accu, AED, EHBO-kist, PD-box en ga zo maar door. Dat past domweg niet meer in een Golfje.[...]
En dat is dan weer even goed duidelijk gemaakt.
+1
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10629
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Daarom had de Honda Pan European ST1100 als politie motor een hoog aanzien. De motor reed in alle omstandigheden zeer stabiel. De gewichtstoename in de koffers vanwege alle apparatuur zorgde voor een positieve bijdrage in het berijden van deze machine. Zijn vervanger de Honda Pan European ST1300 had meer power maar had qua frame constructie een steile voorvork. De rijeigenschappen werden daardoor negatief beïnvloed. Met als resultaat dat er meerder dienders last kregen van ongewild straat eczeem. Op hoge snelheid viel dat ding niet te rijden. De dienders gaven bij 180 km/h een hengst op de rem en daarna vol gas zodat de onbalans eruit was en men inderdaad 200+ kon rijden indien nodig. Ondertussen was het vertrouwen weg en is men overgegaan naar de Yamaha met ook een 1300cc motor. Deze heeft nu inmiddels ook zijn beste tijd gehad en de dienders rijden nu op degelijke Beemers uit Bayern. Waarbij de KLPD voorzien is van plezierig ogende en rijdende 1600CC 6 cylinder motoren. De boxers in de regio zullen tzt ook vervangen worden voor de 1600 variant.
Uitgaan van één merk is dus niet altijd de passende oplossing. De ST1300 werd al snel van de autobaan gehaald en ingezet in de regio's. Voor de autobaan kwam de Yamaha al heel snel als veilige vervanger van de ST1300
Kortom; Afdeling inkoop zou de inventarisatie moeten doen wat zijn de belangrijkste factorens waaraan een auto zou moeten voldoen. Hoeveel gewicht wordt er meegenomen en wat verwacht een diender van de auto. Waar wordt de specifieke auto voor gebruikt? Autobaan/Flitserauto/Regio/Patrouille enz enz enz. Daar komen parameters uit en die gebruikt zouden moeten worden om een passend voertuig te kiezen. En dat zal best eens zo kunnen zijn dat er meerdere merken aangekocht moeten worden om het meest efficiënte resultaat te bereiken.
Uitgaan van één merk is dus niet altijd de passende oplossing. De ST1300 werd al snel van de autobaan gehaald en ingezet in de regio's. Voor de autobaan kwam de Yamaha al heel snel als veilige vervanger van de ST1300
Kortom; Afdeling inkoop zou de inventarisatie moeten doen wat zijn de belangrijkste factorens waaraan een auto zou moeten voldoen. Hoeveel gewicht wordt er meegenomen en wat verwacht een diender van de auto. Waar wordt de specifieke auto voor gebruikt? Autobaan/Flitserauto/Regio/Patrouille enz enz enz. Daar komen parameters uit en die gebruikt zouden moeten worden om een passend voertuig te kiezen. En dat zal best eens zo kunnen zijn dat er meerdere merken aangekocht moeten worden om het meest efficiënte resultaat te bereiken.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
@V70 2.4D Hoe deden ze dat "vroeger" dan toen men nog geen MPV's als standaard auto's had werden er toen minder gizmo's meegenomen ? Die touran die ik reed zat ik alleen in met zoveel speeltjes en minimaal twee en soms vier volwassenen is zo'n ding dan op snelheid helemaal niet te rijden.
@HOT De eerste ST1300 was helemaal bizar later is het wel beter geworden maar de reputatie van de ST1100 heeft ie nooit minder kunnen halen
Ik lees alleen maar meer argumenten op auto's op maat te kopen en niet te fixeren op een enkele leverancier. Nu denk ik wel dat het extreem lastig is een wagen te vinden die en lekker op snelheid rijdt en ook nog eens volgepropt kan worden met heel veel bagage alhoewel een V70 met nivoregeling...
@HOT De eerste ST1300 was helemaal bizar later is het wel beter geworden maar de reputatie van de ST1100 heeft ie nooit minder kunnen halen
Ik lees alleen maar meer argumenten op auto's op maat te kopen en niet te fixeren op een enkele leverancier. Nu denk ik wel dat het extreem lastig is een wagen te vinden die en lekker op snelheid rijdt en ook nog eens volgepropt kan worden met heel veel bagage alhoewel een V70 met nivoregeling...
+1Ik lees alleen maar meer argumenten op auto's op maat te kopen en niet te fixeren op een enkele leverancier
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10629
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
@Niels,NielsPHEV schreef: @V70 2.4D Hoe deden ze dat "vroeger" dan toen men nog geen MPV's als standaard auto's had werden er toen minder gizmo's meegenomen ? Die touran die ik reed zat ik alleen in met zoveel speeltjes en minimaal twee en soms vier volwassenen is zo'n ding dan op snelheid helemaal niet te rijden.
@HOT De eerste ST1300 was helemaal bizar later is het wel beter geworden maar de reputatie van de ST1100 heeft ie nooit minder kunnen halen
Ik lees alleen maar meer argumenten op auto's op maat te kopen en niet te fixeren op een enkele leverancier. Nu denk ik wel dat het extreem lastig is een wagen te vinden die en lekker op snelheid rijdt en ook nog eens volgepropt kan worden met heel veel bagage alhoewel een V70 met nivoregeling...
Stimmt genau. Zo gaat het in de grote boze mensen wereld toch ook? En als consument toch idem dito? Er wordt iets aangekocht om een probleem op te lossen. Belangrijk is de inventarisatie te doen om het probleem te herkennen en dan te erkennen. En daar een panklare oplossing voor zoeken. En als dat er niet is, dan zul je het moeten laten maken of een bestaand concept op jouw wens te laten aanpassen.
Het hoeft allemaal niet zo heel moeilijk te zijn.......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Toen zat er alleen maar een mobilofoon is en die was aan te sluiten als ware het een autoradio. Voor de dakset zat een schakelkast in de kofferruimte gemonteerd, kogelwerende vesten lagen daar ook. Verder alleen maar wat kegels en een in delen te monteren bezem en een EHBO kistje.Hoe deden ze dat "vroeger" dan toen men nog geen MPV's als standaard auto's had werden er toen minder gizmo's meegenomen ?
WANT:
Citygis waren we niet nodig, wij konden nog luisteren naar de meldkamer en hadden lokale bekendheid.
AED waren we niet nodig, dat deden we met de hand. Het is u allen bekend dat de AED slechts effect kan hebben bij 1 of 2 soorten hartfalen? Schijnveiligheid dus en alleen maar extra gewicht.
De noodzaak om alles netjes in een aluminium blok met laden op te kunnen bergen........gaat ook nergens over.
C2000 heeft ook zo zijn beperkingen, vroeger luisterden de burgers het mobilofoonverkeer mee op de scanner en kreeg je sneller hulp of informatie dan nu bij Burgernet.
Ergo, om met Johan te spreken: Elk voordeel heeft zijn nadeel.
Back to basic, dat maakt de mens slimmer en creatiever.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
Aanvulling op 'vroeger'
Elk korps kon toen nog zijn eigen wagens / merk uitkiezen
Den Haag reed bijv met Mercedes Amsterdam Met vw
Dat was nv de tijd van rijkspolitie en gemeentepolitie
Hans heeft gelijk, toen kreeg men door bekendheid én doordat men te volgenwas op de scanner meer hulp van de burgers
Elk korps kon toen nog zijn eigen wagens / merk uitkiezen
Den Haag reed bijv met Mercedes Amsterdam Met vw
Dat was nv de tijd van rijkspolitie en gemeentepolitie
Hans heeft gelijk, toen kreeg men door bekendheid én doordat men te volgenwas op de scanner meer hulp van de burgers
keep calm!, your randomizer is running
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
- Locatie: Zwolle
Nu is de trend toch om als burger juist geen hulp te geven maar commentaar te hebben op de manier waarop hulp wordt verleend?
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
- Locatie: Zwolle
Om het weer een beetje bij het topic te houden: wij rijden op de post (nog) met Tiguans (dus VW en geen Volvo)lint schreef:Ook bij de huisartsenpost bij ons in de regio wordt de XC60 gebruikt als dienstauto.Johann schreef: Geen pliesie maar wel leuk,
![]()
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27351
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Gait schreef: Nu is de trend toch om als burger juist geen hulp te geven maar commentaar te hebben op de manier waarop hulp wordt verleend?
De term "ga eens boeven vangen" zal geen onbekende voor Ger en zijn collega's zijn om maar iets te noemen.
Hoor hier in de omgeving af en toe niets anders dan kritiek op de politie en andere hulpverleners, maar de vraag of die mensen het beter zouden doen of überhaupt willen doen (laat staan aankunnen) wordt nooit beantwoord
Laatst gewijzigd door Fredhead op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
fredhead schreef:Gait schreef: Nu is de trend toch om als burger juist geen hulp te geven maar commentaar te hebben op de manier waarop hulp wordt verleend?
De term "ga eens boeven vangen" zal geen onbekende voor Ger en zijn collega's zijn om maar iets te noemen.
Hoor hier in de omgeving af en toe niets anders dan kritiek op de politie en andere hulpverleners, maar de vraag of die mensen het beter zouden doen of überhaupt willen doen (laat staan aankunnen) wordt nooit beantwoord
En dat is dus een goeie voor één ieder om te bedenken .....,
voordat ergens ongenuanceerd op gereageerd wordt.
(beslist positief bedoeld)