schijf en blokjes

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Botjo
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.10.2008 - 16:07
Locatie: Utrecht

oke dan,

toch even een vraag aan diegene,

voor mijn volvo s70 van dec 1999 wil ik mijn schijven en remblokken vervangen,de schijven zo wie zo, die zijn aardig versleten,nou wil het geval dat waar ik altijd mijn onderdelen haal toch wel behoorlijk aan de prijs is ,ben zo ongeveer € 200,- kwijt, (voor mijn vorige auto ,een 960 van 95 was ik goedkoper uit)
is dit een beetje een normale prijs of zijn er mensen die een ander adres weten waar het toch goedkoper is?
moet wel zeggen dat we praten over Brembo schijven of ABS blokken en schijven.

Iemand goeie tips/adviezen?
Op zoek naar Omega V6 , gevonden Volvo 960 Ambassador Line , 2.5 Liter , 6 cilinder in lijn , had me 20 jaar eerder moeten overkomen
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995

Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29564
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Is die € 200 voor 2 remschijven of is dat inclusief de remblokken? Voor de hele set, dus schijven en remblokken, is dat een redelijke prijs.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Botjo
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.10.2008 - 16:07
Locatie: Utrecht

Dat is voor de hele set,ik vond het wel aan de prijs,heb hiervoor een 960 gehad en daar was ik een stuk minder kwijt!
Op zoek naar Omega V6 , gevonden Volvo 960 Ambassador Line , 2.5 Liter , 6 cilinder in lijn , had me 20 jaar eerder moeten overkomen
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995

Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29564
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ja, dat is de vooruitgang. Je kan goedkopere onderdelen nemen maar meestal geeft dat klachten van piepende remmen, snel zwart worden van de velgen en kromme schijven na korte tijd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
glenfiddich1983
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
Locatie: Noord - Nederland

Alles rondom?

Als het alleen vóór is vind ik het aardig aan de prijs.
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Heb laatst paar keer bij mister-auto besteld. Eerste keer slechte ervaring wegens beschadigd pakket door PostNl. Gelukkig is alles verzekerd bij mister-auto. Zonder vragen meteen nieuw artikel toegestuurd gekregen via UPS. En krijg nu standaard via UPS geleverd. Heb even gekeken, 100 euro voorkant. Bosch remschijven + trw blokken.

Lees hoop slechte ervaringen, heb ook eerste keer gevloekt. Maar heb nu rechtstreeks email adres van een nederlander die bij mister auto werkt in Lyon.

Niemand kan aan hun prijzen tippen, ander alternatief is Bogijn in Druten of Wagner in Duitsland. Voor 16 euro verstuurd en binnen 3 dagen in huis met DPD. Goeie service en altijd snel reactie via mail.

Koop al jaren niks meer in NL automaterialenzaken.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

en neem geen b merken. ook Brembo is niet meer wat het was. Laatst voor kennis erop gelegd en binnen 4 maanden krom. Vroeger altijd Brembo made in Italy, nu alleen hun duurder segment nog. Tjah Bosch is made in India (Volvo haalt hier zn spul ook vandaan) maar daar krijg ik nooit klachten over. Helaas wel paar keer piepende remblokken van Bosch, google maar eens. TRW heb ik nu 16 jaar ervaring mee en nog nooit iemand over gehoord. Is in 1992 door Federal Mogul overgenomen.


http://www.nytimes.com/1992/08/25/busin ... iness.html
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

bij dealer met wat korting kom je ook wel onder de 200 uit

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: San Diego, California

Nieuwe remschijven moeten 'ingeremd' worden wat een heel programma is: van X snelheid naar Y snelheid in X seconden, dat Z keer met G seconden ertussen om af te laten koelen, dan weer een serie harder afremmen op dezelfde manier, etc etc. dit om kromtrekken te voorkomen, dus als dat niet wordt gedaan bij nieuwe schijven kunnen ze gaan kromtrekken, vrij snel.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Het goedkopere segment heeft er veel eerder last van. ALs het staal al niet goed gebakken is kun je nog proberen langzaam in te rijden. Maar dan houdt het op. En als het dan ook nog eens een hoop regent zoals in Nederlands of de schijven op een automaat komen dan wordt het inrijden op de ideale manier al een stuk lastiger. Zijn er maar weinig die bij een automaat de eerste 200km van t inrijden de P stand gebruiken ipv de rem bij stilstand.

De basis moet goed zijn, anders zijn ze zo krom. En er is helaas een hoop echte rotzooi op de markt. Om Bosch krom te krijgen moet je een echte hufter van een chauffeur zijn haha.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29564
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De basis moet goed zijn, anders zijn ze zo krom. En er is helaas een hoop echte rotzooi op de markt. Om Bosch krom te krijgen moet je een echte hufter van een chauffeur zijn haha.
[/quote]

Je hebt er mensen bij die echt alles kapot krijgen, ook de schijven van Bosch.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”