nieuwe voorruit!
-
- 4th Gear member
Iemand al ervaring met vervangen van een nieuwe voorruit ! Word waarschijnlijk moeilijke bevalling. Auto moet een dag binnen zeggen ze omdat het city soft systeem opnieuw gekalibreerd moet worden ! Iemand een idee van prijskaartje?
- lint
- Geartronic member
Ik hoop dat de oude voorruit wordt vervangen door een nieuw exemplaar. Het is meer werk door de veiligheidssystemen die met camera's/sensoren in de voorruit werken. Als je de vervanging van de voorruit door de Volvodealer laat doen komt het allemaal goed.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik zou de Volvodealer even raadplegen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- dbosker
- 6th Gear member
Precies. Al die veiligheidsvoorzieningen en de originele Volvo-raam waren voor mij de reden om het raam vorig jaar bij de Volvo-dealer te laten vervangen.Ben schreef: Ik zou de Volvodealer even raadplegen.
Ik weet niet meer exact wat het kostte - ik meende iets van EUR 700 - EUR 800,--. Kwestie van even vragen.
Ik weet nog wel dat het vervangen van een voorruit van de Kia Picanto van mijn vrouw duurder was (EUR 900,--)
laatste Volvo (960) verkocht
- lint
- Geartronic member
Dat vragen heeft weinig zin als het in de polisvoorwaarden staat dat de ruitvervanging alleen bij door de verzekeringsmaatschappij gecontracteerde firma's mag worden uitgevoerd. Doe je dat niet dan betaal je het eigen risico.
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- dbosker
- 6th Gear member
Ja, dat is zo, maar daar kan ook creatief mee worden omgegaanlint schreef: Dat vragen heeft weinig zin als het in de polisvoorwaarden staat dat de ruitvervanging alleen bij door de verzekeringsmaatschappij gecontracteerde firma's mag worden uitgevoerd. Doe je dat niet dan betaal je het eigen risico.
Laatst gewijzigd door dbosker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
laatste Volvo (960) verkocht
- lint
- Geartronic member
Een verzekeringsmaatschappij is zelden creatief met het omgaan en toepassen van de polisvoorwaarden, ik heb daar minder goede ervaringen mee gehad.dbosker schreef:Ja, dat is zo, maar daar kan ook creatief mee worden omgegaanlint schreef: Dat vragen heeft weinig zin als het in de polisvoorwaarden staat dat de ruitvervanging alleen bij door de verzekeringsmaatschappij gecontracteerde firma's mag worden uitgevoerd. Doe je dat niet dan betaal je het eigen risico.
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- lint
- Geartronic member
Weet je dat heel zeker die levenslange garantie, zal toch alleen op de montage van de ruit zijn en niet de ruit zelf denk ik zo.
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- ijsga
- 5th Gear member
En volgens mij laten ze de beurten ook stiekem door de KwikFit doen ;)CHRISITO schreef: wie zegt niet dat ze bij de dealer carglass of een firma contacteren die de ruit ter plaatse komt vervangen?
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- Starter
Mijn V40 heeft sinds de aflevering afgelopen januari al 2 nieuwe ruiten gehad. De eerste ruit wer er na 6 weken, op de A15 (weg werkzaamheden) door een steen uitgekopt. Van de lease maatschappij moest ik eigenlijk naar Carglass, maar ze hebben op mijn verzoek toch ingestemd met reparatie bij de dealer. Deze ruit bleek echter niet goed en veroorzaakte een vertekening van het zicht vanuit een bepaalde positie. Deze is 3 maanden later onder garantie vervangen door een nieuwe. Ik ben tevreden met het resultaat. Voor mij was de zorgvuldigheid en garantie juist een reden om niet naar Carglass te gaan.
Just my 2 cents...
Just my 2 cents...
Speelgoed auto's rijden op batterijen, echte auto's op conventionele brandstof
16-01-2014 Gekregen van de baas (registratie 29-12-2013): V40 D2 R-design black sapphire, business pack pro, kantelbare bestuurdersstoel, hoogte verstelbare bijrijdersstoel
Volvo historie:
V40 1.8 luxury line 1996
V70 2.5 10V full options 1999
Sinds 1995 in bezit:
Bertone X1/9 IN 1983
16-01-2014 Gekregen van de baas (registratie 29-12-2013): V40 D2 R-design black sapphire, business pack pro, kantelbare bestuurdersstoel, hoogte verstelbare bijrijdersstoel
Volvo historie:
V40 1.8 luxury line 1996
V70 2.5 10V full options 1999
Sinds 1995 in bezit:
Bertone X1/9 IN 1983
- D2
- 3rd Gear member
Leuk topic! 
Mijn verwarmbare voorruit is één keer vervangen. Ook mij leek het verstandig dit bij een Volvo-dealer te laten doen. Ik heb uiteindelijk vier bezoekjes mogen doen voor die ene voorruit.
Het eerste bezoek bleek -na een hele dag wachten mijnerzijds- de ruit niet op voorraad te zijn. Moest "uit Zweden komen", productieproces lastig blablabla...affijn drie dagen later kreeg ik een telefoontje dat de ruit binnen was.
Bij het tweede bezoek is de ruit gemonteerd, zat er netjes in. Alleen klapte de ruitenwisser bij de omhooggaande slag tegen de A-stijl aan, dus weer terug (derde bezoek); Dit bleek snel verholpen. Alleen merkte ik vervolgens -was me eerst misschien niet opgevallen- dat de regensensor nauwelijks werkte, zelfs in de hoogste stand deden de wissers nauwelijk iets. Vierde bezoek dus, auto hele dag kwijt geweest, er bleek een bepaald folietje over de sensor heen te moeten, wat ze bij het vervangen van de ruit vergeten waren terug te stoppen. Hierin bleek de V40 t.o.v. oudere modellen te verschillen, aldus de garage.
Affijn, dit zegt ook wel iets over de dealer, maar eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat de auto toendertijd behoorlijk recent was en dit soort reparaties nog niet zoveel gedaan waren.
@Chrisito: Wellicht is het verstandig om de firma die het gaat uitvoeren uiteindelijk ook even te attenderen op de servicestand van de ruitenwissers (zie pagina 357 van de handleiding). In de nulstand kun je ze immers niet omhoog klappen, en voor je het weet gaan die lui lopen sjorren aan de wissers, met alle gevolgen vandien. Ik verwacht dat een volvo-garage dit wel weet, maar bij een universeel bedrijf als Carglass betwijfel ik dat.

Mijn verwarmbare voorruit is één keer vervangen. Ook mij leek het verstandig dit bij een Volvo-dealer te laten doen. Ik heb uiteindelijk vier bezoekjes mogen doen voor die ene voorruit.
Het eerste bezoek bleek -na een hele dag wachten mijnerzijds- de ruit niet op voorraad te zijn. Moest "uit Zweden komen", productieproces lastig blablabla...affijn drie dagen later kreeg ik een telefoontje dat de ruit binnen was.
Bij het tweede bezoek is de ruit gemonteerd, zat er netjes in. Alleen klapte de ruitenwisser bij de omhooggaande slag tegen de A-stijl aan, dus weer terug (derde bezoek); Dit bleek snel verholpen. Alleen merkte ik vervolgens -was me eerst misschien niet opgevallen- dat de regensensor nauwelijks werkte, zelfs in de hoogste stand deden de wissers nauwelijk iets. Vierde bezoek dus, auto hele dag kwijt geweest, er bleek een bepaald folietje over de sensor heen te moeten, wat ze bij het vervangen van de ruit vergeten waren terug te stoppen. Hierin bleek de V40 t.o.v. oudere modellen te verschillen, aldus de garage.
Affijn, dit zegt ook wel iets over de dealer, maar eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat de auto toendertijd behoorlijk recent was en dit soort reparaties nog niet zoveel gedaan waren.
@Chrisito: Wellicht is het verstandig om de firma die het gaat uitvoeren uiteindelijk ook even te attenderen op de servicestand van de ruitenwissers (zie pagina 357 van de handleiding). In de nulstand kun je ze immers niet omhoog klappen, en voor je het weet gaan die lui lopen sjorren aan de wissers, met alle gevolgen vandien. Ik verwacht dat een volvo-garage dit wel weet, maar bij een universeel bedrijf als Carglass betwijfel ik dat.
Laatst gewijzigd door D2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat Carglass dat wel weet hoor. Ik heb voor mijn Audi A1 ook een keer de voorruit laten vervangen door hun. Ik had er eigenlijk niet eens bij die servicestand stil gestaan. Ook de regensensor werkt nog perfect. Ze controleerden op voorhand of ze de correcte voorruit besteld hadden en montage ging super.D2 schreef: @Chrisito: Wellicht is het verstandig om de firma die het gaat uitvoeren uiteindelijk ook even te attenderen op de servicestand van de ruitenwissers (zie pagina 357 van de handleiding). In de nulstand kun je ze immers niet omhoog klappen, en voor je het weet gaan die lui lopen sjorren aan de wissers, met alle gevolgen vandien. Ik verwacht dat een volvo-garage dit wel weet, maar bij een universeel bedrijf als Carglass betwijfel ik dat.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
-
- 4th Gear member
@D2 : je neemt me de woorden uit de mond! heb het aan de hand gehad met de alfa romeo mito daar moest van de eerste dag een nieuwe ruit in! bleek achteraf heel de lak was weggeschuurd van de motor kap waar de ruitenwissers zaten ! dus ik heb nu ook zo iets van ja weten die wel of de ruitenwisser in o stand omhoog moet! had dat ook al in gedachten om zelf een manual bij de auto te doen als ik hem bij carglass zou binnenbrengen! dat van dat folietje op de regensensor is blijkbaar een kwaaltje heb dit nog gehoord dat dit regelmatig vergeten word . heb hier in dit forum ook ergens gelezen dat één iemand al 7 nieuwe ruiten heeft gehad omdat de V40 nogal steenslag gevoelig is!!