45 minuten later komt een busje aanrijden. "Doe de motorklep maar open en start 'm maar eens.". Dus ik die motor starten en hij zegt dat ik gelijk weer moet stoppen. Ik loop naar hem toe en hij zegt dat ik weer moet gaan zitten. "Waarom moet ik gaan zitten? Oh, wacht maar, slecht nieuws zeker, distributie zeker." Een bevestigend ja van de ANWB monteur en hij liet mij de riem zien.

Gisteren is de auto naar de garage gebracht om de boel maar eens na te laten kijken. Blijkt dat de waterpomp is vastgelopen. De riem heeft vervolgens het tandwiel en as kromgetrokken en daardoor is de riem er weer afgelopen. De riem was dus nog heel maar door die kapotte pomp is alles nu wel kaduuk.
Alle kleppen krom en alle lagers gebroken.

Dus daar sta je dan met je mooie auto... De riem met pomp en al die vrijloopwielen is vervangen toen de teller op 330.000km stond. Ik sta nu op 380.000km dus nog maar 50.000km mee gereden.
De garage zou nog kijken of ze nog iets met garantie kunnen doen. En deze week bellen ze op met een aantal alternatieven. Andere motor, andere auto... Ik heb in ieder geval een leenauto mee gekregen dus zijn in ieder geval weer mobiel.
En de musical was ook geweldig.