XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Bij mij zijn het de korte richeltjes die wat harder doorkomen de laatste tijd. bandenspanning niets aan veranderd. Zal de veerpoten eens los halen en inspecteren. Maar dacht, wellicht is het een kwaaltje. Kom overigens nog heel weinig berichten over de V70NN tegen. Of weinig posters of weinig problemen? Zal wel een combinatie van beiden zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Excuus, post dubbel
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
@mad, ja heb de orginele klep / bediening nog. Heb al wel gevraagd of er evt preventief nog wat aan te doen is, maar meer dan de zaak regelmatig heet stoken , lees , de paardjes wat langer in galop, kun je er volgens de deskundigen niet aan doen. Schijnt toch ook veel met inwendige vervuiling te maken te hebben. Dat deed ik al wel, dus houden we dat maar gewoon vol. En waarom denk jij dat de ellende dan nu gaat beginnen? Haha, ik hoop voor jou dat het meevalt hoor. Gewoon nieuwe distri en dan maar weer gaan toch? Rubbers zijn nu vervangen door iets gemodificeerde exemplaren heb ik begrepen, en samen met die van mij stonden er nog 2 in / bij de garage met zelfde euvel. Ook jaar of 4, 5 en 130-150k. Mooi dat jij je aanslag rubbers weer op orde hebt. Lijkt me geen overbodige luxe als ik je soms hoor over t wegdek..eh.. Trekkerspoor.. En gezien de foto... Doen ze hun wer dus wel..
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
@ diesel, ja was ff geleden. Heb het prive en op t werk erg druk, en dus blijven de schermen des avonds vaak op zwart
Is lekker he, af en toe even uitlaten over de grens. Wel met beleid, maar verbeeld me altijd dat ie weer lekkerder loopt na een dergelijke exercitie, en dan weet je weer waarom iets meer auto en motor zo fijn is. Je zou het hier met al die rotondes en treuzels op links bijna vergeten....
Hoorde nog verhaal van insider over een 2.5t in een v70nn. Altijd keurig volgens het nieuwe rijden bereden, maar wel de kleppen verbrand bij 130kkm. Kortom, veel koppel en vermogen is leuk, maar je moet het af en toe ook een keer gebruiken, en dat doen we dan ook maar.
Ach, het wauw gevoel is er natuurlijk bij elke nieuwe wel een beetje weer. Alleen al de reuk he
De nordic is wel lekker compleet voor minder dan destijds deze heeft gekost, en heb serieus aan de echte awd gedacht nu het nog kan, maar anderzijds heb je dan nog de oude gt, maar ja als de eigen 40k kwijt is in 5 jaar... Wat dat betreft lijkt me jong gebruikt ook nog niet zo gek. Die eerste paar jaar gaat het zeer hard, zeker als je wat aankleed met leer, dak, xenon etc. K zie wel.
Heb eerst nog genoeg andere prio s. Hoop natuurlijk wel dat het nu eerst weer een jaar gaat zonder extra centjes, hoewel, volgende zomer nieuw setje zomerbanden wellicht, remmerij voor... Vind accu ook wat minder worden, distributie bij 160, doe er meteen maar w pomp bij? Nou ja, das allemaal te overzien en eigenlijk ook normaal onderhoud. Ben dat alleen niet gewend, heb nog nooit auto over 150k gereden, das dan wel weer lekker aan een helemaal nieuwe, je kunt eerst wat jaren vooruit.
Zo, snel op zwart maar weer... Groet waarde xc collega's
Is lekker he, af en toe even uitlaten over de grens. Wel met beleid, maar verbeeld me altijd dat ie weer lekkerder loopt na een dergelijke exercitie, en dan weet je weer waarom iets meer auto en motor zo fijn is. Je zou het hier met al die rotondes en treuzels op links bijna vergeten....
Hoorde nog verhaal van insider over een 2.5t in een v70nn. Altijd keurig volgens het nieuwe rijden bereden, maar wel de kleppen verbrand bij 130kkm. Kortom, veel koppel en vermogen is leuk, maar je moet het af en toe ook een keer gebruiken, en dat doen we dan ook maar.
Ach, het wauw gevoel is er natuurlijk bij elke nieuwe wel een beetje weer. Alleen al de reuk he
De nordic is wel lekker compleet voor minder dan destijds deze heeft gekost, en heb serieus aan de echte awd gedacht nu het nog kan, maar anderzijds heb je dan nog de oude gt, maar ja als de eigen 40k kwijt is in 5 jaar... Wat dat betreft lijkt me jong gebruikt ook nog niet zo gek. Die eerste paar jaar gaat het zeer hard, zeker als je wat aankleed met leer, dak, xenon etc. K zie wel.
Heb eerst nog genoeg andere prio s. Hoop natuurlijk wel dat het nu eerst weer een jaar gaat zonder extra centjes, hoewel, volgende zomer nieuw setje zomerbanden wellicht, remmerij voor... Vind accu ook wat minder worden, distributie bij 160, doe er meteen maar w pomp bij? Nou ja, das allemaal te overzien en eigenlijk ook normaal onderhoud. Ben dat alleen niet gewend, heb nog nooit auto over 150k gereden, das dan wel weer lekker aan een helemaal nieuwe, je kunt eerst wat jaren vooruit.
Zo, snel op zwart maar weer... Groet waarde xc collega's
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Koud de auto terug van de grote beurt, of ik werd onderweg geconfronteerd met een storing.
Ik reed laat weg van mijn werk en plots was er geen paard meer op stal. Motor Service Spoed was de storing kreet... en daarbij verder hobbelen in de trage thuiskom mode. De eerste de beste gelegenheid even van de weg, auto uit, deur dicht en na paar minuten herstart. Motor liep weer goed, maar achter de read knop zat nog steeds de melding. In het boekje gezocht wat ik hier mee moest: ik werd gesommeerd om onmiddellijk de dealer te bezoeken, maar ja, dat ligt wat moeilijk laat op de avond, dus maar rustig op huis aan. Inmiddels geen trage mode meer, olie goed etc.
Volgende dat eerst maar eens de vloeistoffen bekeken. Niks te zien. Prima start en daarna ook geen melding meer op te roepen.
Vanmorgen meteen even langs de dealert gereden. Wederom dank voor de snelle service mannen! De storing wees in de richting van de turbodruk (regelaar / MAP sensor), danwel op lekkage in het inlaatcircuit. Onderweg overigens geen enkel probleem meer. Loopt goed, trekt prima, en storing niet meer te reproduceren.
We gaan het maar eerst even aanzien, ik kan de storing ook niet weer oproepen. Zal de slangen / aansluitingen ook nog even nalopen (eerste blik leverde geen problemen op) maar ik ben benieuwd. Hoorde ik hier ook wel eens wat fluisteren over lekke intercoolers? of was dat alleen bij de wat oudere modellen? Hoop zelf dat het een incident is geweest (beetje vuiligheid op de sensor o.i.d.)
Keep you posted
Ik reed laat weg van mijn werk en plots was er geen paard meer op stal. Motor Service Spoed was de storing kreet... en daarbij verder hobbelen in de trage thuiskom mode. De eerste de beste gelegenheid even van de weg, auto uit, deur dicht en na paar minuten herstart. Motor liep weer goed, maar achter de read knop zat nog steeds de melding. In het boekje gezocht wat ik hier mee moest: ik werd gesommeerd om onmiddellijk de dealer te bezoeken, maar ja, dat ligt wat moeilijk laat op de avond, dus maar rustig op huis aan. Inmiddels geen trage mode meer, olie goed etc.
Volgende dat eerst maar eens de vloeistoffen bekeken. Niks te zien. Prima start en daarna ook geen melding meer op te roepen.
Vanmorgen meteen even langs de dealert gereden. Wederom dank voor de snelle service mannen! De storing wees in de richting van de turbodruk (regelaar / MAP sensor), danwel op lekkage in het inlaatcircuit. Onderweg overigens geen enkel probleem meer. Loopt goed, trekt prima, en storing niet meer te reproduceren.
We gaan het maar eerst even aanzien, ik kan de storing ook niet weer oproepen. Zal de slangen / aansluitingen ook nog even nalopen (eerste blik leverde geen problemen op) maar ik ben benieuwd. Hoorde ik hier ook wel eens wat fluisteren over lekke intercoolers? of was dat alleen bij de wat oudere modellen? Hoop zelf dat het een incident is geweest (beetje vuiligheid op de sensor o.i.d.)
Keep you posted
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Vandaag maar eens de inlaatslangen aan een inspectie onderworpen.
De storing zoals in het 1 na laatste topic al was vermeld, is nogmaals opgetreden.
Uitlezen gaf dus iets in / aan inlaatzijde, en het viel me op dat de koude kant van de turbo nogal smerig *(olie / nat ) was.
Die heb ik schoongemaakt en nu weer netjes vast gezet. de klemmen zaten niet erg vast moet ik zeggen. wellicht dat er daardoor wat olie naar buiten kon zweten.
Hierbij ook alvast de foto's van de slangen rondom de EGR na 137000 km.
Zou op zich de EGR evt. inclusief koeler zelf ook wel los willen maken, maar dat lijkt me nog vrij ingrijpend.
Morgen maar eens beter kijken nog.
Hier kan in elk geval al wel een beetje prut weggehaald worden....




De storing zoals in het 1 na laatste topic al was vermeld, is nogmaals opgetreden.
Uitlezen gaf dus iets in / aan inlaatzijde, en het viel me op dat de koude kant van de turbo nogal smerig *(olie / nat ) was.
Die heb ik schoongemaakt en nu weer netjes vast gezet. de klemmen zaten niet erg vast moet ik zeggen. wellicht dat er daardoor wat olie naar buiten kon zweten.
Hierbij ook alvast de foto's van de slangen rondom de EGR na 137000 km.
Zou op zich de EGR evt. inclusief koeler zelf ook wel los willen maken, maar dat lijkt me nog vrij ingrijpend.
Morgen maar eens beter kijken nog.
Hier kan in elk geval al wel een beetje prut weggehaald worden....




2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Ik hoop het mad, daarom wilde ik alles ook ff nalopen.
Heb op zoek naar info over de egr een heel verhaal gelezen van iemand die wilde ombouwen naar ppo.
Is misschien hier op forum ook al wel ergens benoemd, maar wel interessant.
http://www.hqracing.nl/VolvoXC70EvoBioDrive.html
Ook veel info over storingen en mogelijke oorzaken.
Heb op zoek naar info over de egr een heel verhaal gelezen van iemand die wilde ombouwen naar ppo.
Is misschien hier op forum ook al wel ergens benoemd, maar wel interessant.
http://www.hqracing.nl/VolvoXC70EvoBioDrive.html
Ook veel info over storingen en mogelijke oorzaken.
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21143
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Zo Klaas daar zit best wat sludge in, ik neem aan dat jij weleens een snellere rit maakt.
Dat was tenminste de uitleg van een Volvomonteur om het schoon te houden, ik heb het traject ook laten controleren en die was na 5 jaar en 90k mooi schoon.
Dat was tenminste de uitleg van een Volvomonteur om het schoon te houden, ik heb het traject ook laten controleren en die was na 5 jaar en 90k mooi schoon.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Idd Diesel, er zit toch meer in dan ik had gehoopt, en ik gebruik de auto elke dag minimaal 2 keer 35 km, waarvan 10-15 warm op autosnelweg , waarbij 137 als het kan.
Op zich zijn de doorgangen vrij ruim, dus zal het nu nog niet nadelig zijn geweest. Hoe het boven de kleppen zit, weet ik niet. Hoop dat de grotere luchtsnelheid daar afzettingen minder kans geeft. Is me nu veel teveel werk.
Ik laat het er bij, maar als ik wist dat ik nog 5 jaar in deze auto bleef rijden, dan liet ik de egr subiet dichtzetten, zoveel is me afgelopen jaren wel duidelijk geworden.
Op zich zijn de doorgangen vrij ruim, dus zal het nu nog niet nadelig zijn geweest. Hoe het boven de kleppen zit, weet ik niet. Hoop dat de grotere luchtsnelheid daar afzettingen minder kans geeft. Is me nu veel teveel werk.
Ik laat het er bij, maar als ik wist dat ik nog 5 jaar in deze auto bleef rijden, dan liet ik de egr subiet dichtzetten, zoveel is me afgelopen jaren wel duidelijk geworden.
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Helaas geen soelaas. Nadat ik alles terug heb gebouwd, kapotte sidemarkers lampjes heb vervangen en de stadslampjes na veel gepruts ook door bluevision w5w , was het tijd om te proefrijden.... Nou ja, rijden.... Eerst al de melding srs airbag service spoed.
Heb de accu ook losgehad. Wellicht daardoor een foutmelding op de airbag?
Daarna binnen 1 minuut ook in de noodloop. Grote vraag is natuurlijk nu ook wat er werkelijk mankeert aan de motor.
Wellicht toch een kapotte sensor, of een slechte verbinding? Wellicht is er door mijn gerommel nu definitief iets kapot. Enerzijds balen, maar liever nu dan over een aantal weken onderweg naar de wintersport.
kortom, tis nu tijd voor de dealert.
Heb de accu ook losgehad. Wellicht daardoor een foutmelding op de airbag?
Daarna binnen 1 minuut ook in de noodloop. Grote vraag is natuurlijk nu ook wat er werkelijk mankeert aan de motor.
Wellicht toch een kapotte sensor, of een slechte verbinding? Wellicht is er door mijn gerommel nu definitief iets kapot. Enerzijds balen, maar liever nu dan over een aantal weken onderweg naar de wintersport.
kortom, tis nu tijd voor de dealert.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21143
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Tjee das balen, aan de stekker met de auto en kijken waar de melding vandaan komt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Zo, inmiddels zijn de problemen opgelost. Even aan de computer en resetten (is toch wel een geweldige service dat dat zo ff tussendoor kon) en klaar was de XC. Zelf ontdekte ik vanmorgen eerst nog de tweede steker die ik in alle haast gisteravond niet voldoende had doorgeklikt op de linkerkoplamp, dit veroorzaakte de SRS Airbag storing. Stom natuurlijk. Was alles nagelopen, maar vergeten dat daar nog een extra draad aan hing.
De overige fouten en meldingen (incl. raambediening !) waren terug te voeren op de spanningsdip agv het afkoppelen van de accu. Nu zijn alle meldingen weg, en de motor draait weer prima.
Benieuwd of de storing nu ook op wat langere termijn wegblijft. Anders zou het de MAP sensor kunnen zijn in de interkoeler, maar vooralsnog was deze nu zonder foutmelding.
En zoals jullie wellicht herkennen: auto beter, baasje beter
O ja, voor alle zekerheid de remmen ook even na laten kijken ivm het zelf monteren van nieuwe blokken en schijven. Heb de e motoren van de handrem er afgehaald en middels de 8mm veeltand bit de zuiger terug gedraaid en gedrukt. Nu was me verteld dat er dan alsnog een reset zou moeten plaatsvinden. Dit hebben we vanmorgen ook nog even gechecked, maar er is niets gebeurd tijdens deze diagnosestap. Het systeem had zichzelf al bijgesteld schijnbaar. Dus wellicht handige info voor andere zelfsleutelaars.
De overige fouten en meldingen (incl. raambediening !) waren terug te voeren op de spanningsdip agv het afkoppelen van de accu. Nu zijn alle meldingen weg, en de motor draait weer prima.
Benieuwd of de storing nu ook op wat langere termijn wegblijft. Anders zou het de MAP sensor kunnen zijn in de interkoeler, maar vooralsnog was deze nu zonder foutmelding.
En zoals jullie wellicht herkennen: auto beter, baasje beter

O ja, voor alle zekerheid de remmen ook even na laten kijken ivm het zelf monteren van nieuwe blokken en schijven. Heb de e motoren van de handrem er afgehaald en middels de 8mm veeltand bit de zuiger terug gedraaid en gedrukt. Nu was me verteld dat er dan alsnog een reset zou moeten plaatsvinden. Dit hebben we vanmorgen ook nog even gechecked, maar er is niets gebeurd tijdens deze diagnosestap. Het systeem had zichzelf al bijgesteld schijnbaar. Dus wellicht handige info voor andere zelfsleutelaars.
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
En... Helaas toch weer in de noodloop vanmorgen, en kreeg hem er ook na volledige shutdown en herstart ook niet weer uit. Vanmiddag natuurlijk weer wel.
Verbruik is achteraf gezien ook al een tijdje afwijkend, lees hoger, dan afgelopen winters, dat zag ik nu toch terug in mijn verbruiksgrafiek. dat duidde al op onderhuids probleempje. Auto staat nu (weer) bij garage.
Verbruik is achteraf gezien ook al een tijdje afwijkend, lees hoger, dan afgelopen winters, dat zag ik nu toch terug in mijn verbruiksgrafiek. dat duidde al op onderhuids probleempje. Auto staat nu (weer) bij garage.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21143
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hmm, hebben ze al een idee waar ze het moeten zoeken?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Gisteravond auto weer opgehaald. Was laat, dus niet meer uitgebreid met monteur kunnen praten. Map sensor vervangen, turbo opnieuw ingeleerd en div zaken gechecked. Nu maar hopen dat het wegblijft, zodat we over 14 dagen met gerust hart de Bahn op kunnen richting sneeuw.
Ondanks de probleempjes van de laatste maanden toch weer blij in eigen wagen te stappen. Had een prima leenauto mee, met mooi lopende 5 cil 2.4 benzine, maar man man, wat mis je dat koppel en toch ook die automaat
Ondanks de probleempjes van de laatste maanden toch weer blij in eigen wagen te stappen. Had een prima leenauto mee, met mooi lopende 5 cil 2.4 benzine, maar man man, wat mis je dat koppel en toch ook die automaat
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Zo, na 4 weken karren blij om te kunnen melden dat het probleem van noodloop en de motorservice spoed niet meer is opgetreden na het vervangen van de sensor.
De wintersportreis is gelukkig ook prima verlopen, en het blok is weer mooi schoongebrand. Verbruik nog steeds aan de hoge kant, maar dat ligt mss ook mede aan de winter.
Helaas zit het volgende probleempje er al weer aan te komen vrees ik. Als ik de motor koud start, komt er een licht piepend geluid van rechts voor onderuit de motorruimte. Nog niet heel duidelijk, maar het hoort er niet. Ik verdenk de spanrollagers, of de waterpomp, dynamo of airco. Doet zo zielig goedkoop aan he, als je een piepje hoort, maar ik vind 140k wel wat vroeg. Kijk het nog efkes aan, zie mezelf al weer bij de dealer binnenkomen... Ben eigenlijk wel beetje klaar met al deze kleine probleempjes en bijbehorende kosten. Ben dat niet gewend, mijn 306 hdi bijvoorbeeld heeft 3 ton gedraaid zonder enig tussentijds onderhoud, en daar ging ook geen olie in van 20 euri per liter
De wintersportreis is gelukkig ook prima verlopen, en het blok is weer mooi schoongebrand. Verbruik nog steeds aan de hoge kant, maar dat ligt mss ook mede aan de winter.
Helaas zit het volgende probleempje er al weer aan te komen vrees ik. Als ik de motor koud start, komt er een licht piepend geluid van rechts voor onderuit de motorruimte. Nog niet heel duidelijk, maar het hoort er niet. Ik verdenk de spanrollagers, of de waterpomp, dynamo of airco. Doet zo zielig goedkoop aan he, als je een piepje hoort, maar ik vind 140k wel wat vroeg. Kijk het nog efkes aan, zie mezelf al weer bij de dealer binnenkomen... Ben eigenlijk wel beetje klaar met al deze kleine probleempjes en bijbehorende kosten. Ben dat niet gewend, mijn 306 hdi bijvoorbeeld heeft 3 ton gedraaid zonder enig tussentijds onderhoud, en daar ging ook geen olie in van 20 euri per liter
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21143
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Tja Klaas..na de wintersport starte ik de de XC met als gevolg een stel knikkers in het blok.
Nieuwe snaar op de dynamo gaf geen soelaas en het probleem openbaarde zich alleen met koud vochtig weer.
Nu blijkt de vochtige snaar en een beetje speling op de naaf van de dynamo het probleem te zijn, nieuwe poeli à €170 en de knikkers zijn weer stil.
Balen joh dat jij de balen van je Volvo hebt..
Nieuwe snaar op de dynamo gaf geen soelaas en het probleem openbaarde zich alleen met koud vochtig weer.
Nu blijkt de vochtige snaar en een beetje speling op de naaf van de dynamo het probleem te zijn, nieuwe poeli à €170 en de knikkers zijn weer stil.
Balen joh dat jij de balen van je Volvo hebt..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Klaas, ik sta nu op bijna 220 k......ik klop hem af maar geen gedoe aan die van mij.
En dat zonder tuning, zonder doorboorde roetfilters, zonder weggeschreven EGR en elke -tig kilometer een regeneratie.
En dat zonder tuning, zonder doorboorde roetfilters, zonder weggeschreven EGR en elke -tig kilometer een regeneratie.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10547
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Nou Klaas ook de Fordson is niet vrij van probleempjes hoor. Noodloop story is ook bij mij herkenbaar. Piepjes en kraakjes heeft deze ook. Rammeltjes in interieur ook. Noodloop wordt veroorzaakt door 'Turbo onderdruk'. Ding schiet dan zomaar in de noodloop. FF aan de kant sleutel eruit paar minuutjes wachten en weer gaan. Maar goed het hoort niet. Onlangs heeft hij een halve dag in de werkplaats gestaan en hebben ze alles uitgezocht. Alle slangen enzo nagelopen. NIET te vinden.....
Als je dan in Oostenrijk tuft en hij schiet in de noodloop ben je niet blij. Onder het motto Vake Bin Ie Te Bange gas op de lolly en richting NL. Stel dat het misgaat ben je altijd dichter bij huis zullen we maar zeggen.
Daarna niet voorgekomen. Ja en de Mondeo moet vaak gymnastieken en alles wordt met een zekere regelmaat goed warm en doorgeblazen.
Zo sluit nu af en ga richting Bayern. Good Luck.......
** Tijd voor een dik aangeklede NORDIC+ Fris exemplaar? Geintje.....
Als je dan in Oostenrijk tuft en hij schiet in de noodloop ben je niet blij. Onder het motto Vake Bin Ie Te Bange gas op de lolly en richting NL. Stel dat het misgaat ben je altijd dichter bij huis zullen we maar zeggen.

Zo sluit nu af en ga richting Bayern. Good Luck.......
** Tijd voor een dik aangeklede NORDIC+ Fris exemplaar? Geintje.....

“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge