Volvo On Call

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Spazz67
2nd Gear member

Mijn Volvo MJ14 heeft het Volvo On Call systeem aan boord. Een van de features is een SMS'je wanneer je vergeet de auto af te sluiten. Ik zal gelijk maar bekennen dat ik dat in het begin, in combinatie met Keyless Start, nog wel eens wilde vergeten.

Die functie doet het de laatste tijd niet meer. Als ik in mijn mobiele App op mijn iPhone 5 kijk en ik ga naar Instellingen - Algemeen - Push-berichten (dit is de plek waar je ze moet instellen), dan krijg ik een melding: Fout. Kan deze Volvo niet vinden in het systeem.

De heldesk van Volvo On Call zegt dat ik bij de dealer moet zijn, en de dealer zegt... Je raadt het al

Mijn abonnement is nog niet verlopen, dat heb ik afgesloten voor de hele leasetermijn dus daar kan het niet aan liggen. De informatie over je rit en de locatie van je Volvo komen allemaal prima binnen op de App. Het doorsturen van een adres naar je routenavigatie vanuit de App werkt ook prima. Alleen dus die pushberichten niet.

Heeft er iemand al eens eerder dit probleem gehad? Wie heeft er een idee waar ik zou verder kunnen zoeken om het op te lossen? En ik weet, het is allemaal niet zo spannend en moet je er gewoon aan denken om je auto af te sluiten. Maar k'wil gewoon dat het werkt... :P
Opel Kadett, Citroen AXE, Volkswagen Passat, Mitsubishi Colt, Mitsubishi Carisma, Mitsubishi Outlander, Opel Zafira, Volvo V50, Mercedes A-klasse,
Volvo S60, Volkswagen Golf, Audi A3
lint
Geartronic member

Ik heb ook problemen met VOC en mijn dealer zegt dat er geen bekende storingen zijn. Dat wordt waarschijnlijk wachten op betere tijden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Rob M
5th Gear member

Heb het net even getest en ik krijg een melding dat de Volvo openstaat. De kachel kan ik nu niet testen en het alarm wil ik niet testen, maar er staan vinkjes bij dus ik ga er vanuit dat het werkt.
Heb je iOS 8 erop? Ik weet van een vriend van mij dat hij veel problemen ondervindt. Met zijn VOC app en met het koppelen van Bluetooth in de Volvo. (Ik lees net op de WhattsApp dat hij een iPhone 6+ heeft)
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
jooonathan
1st Gear member
Contacteer:

iOS 8(.1) wilt inderdaad nogal wat bluetooth problemen hebben. Het volledig opnieuw instellen van de bluetooth verbinding met het device zouden verbindingsproblemen kunnen (geen garantie) oplossen. Er waren ook, in mindere mate, problemen met het versturen van push berichten.
Heb zelf geen VOC (of Volvo (nog) :p) maar wordt bluetooth gebruikt om te bepalen of de telefoon nog in de buurt is en zo nee dan wordt er een SMS verstuurd indien de auto niet op slot is?

Je zou kunnen proberen de app te verwijderen en opnieuw in te stellen. Geen idee alleen wat je dan voor (belangrijke) persoonlijke instellingen weghaalt en opnieuw moet instellen.
  • 2014-2018: In bestelling: Volvo V40 D4 (eindelijk m'n eerste Volvo!)
  • 2011-2014: Citroën DS3 (m'n rode reisgenoot)
  • 2009-2011: Seat Ibizia (trager dan trage traagheid)
  • 2008-2009: Peugeot 207 (m'n liefde, gestolen terwijl ik sliep)
  • 2006-2008: Smart ForTwo (driften in de sneeuw)
Plaats reactie

Terug naar “V40”