Dockingsplek iPhone (4s)

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
HakanC
3rd Gear member

HP4VOLVO schreef: Kan iemand mij uitleggen wat het pluspunt van een dockingsplek iPhone 4S in de auto is?

Als ik gebeld wordt, schakelt de centrale display over naar de telefoonstand met vermelding naam en telefoonnummer.
Afhankelijk van de beller maak ik de keuze of ik het telefoongesprek aanneem of niet.

Als je de telefoon op een dockingsplek in de auto monteert ga je tijdens het rijden je telefoon gebruiken, iets opzoeken op je telefoon etc, wat m.i. erg afleidt tijden het autorijden.
Bij een telefoon in je binnenzak, laat je ook je telefoon niet in de auto liggen als je uitstapt.
Ok, ik zal het iig voor mezelf proberen uit te leggen:

1. Ik heb mijn display nodig voor Flitsmeister (Flits en file informatie)
2. Mijn houder is actief dus wordt het ook meteen bijgeladen (wel nodig met constant bluetooth, GPS en Scherm aan)
3. Ik gebruik vaak ook mijn internetradio en spotify. Dus heb wel degelijk af en toe heel kort mijn scherm nodig
4. Als ik een bericht krijg kan ik meteen zien (in één keer slepen naar beneden) of het iets belangrijks is of niet. Ik hoef er namelijk niet terug te reageren maar binnen 2 seconden weet ik bijvoorbeeld dat er niks aan de hand is met me kind.
5. In mijn geval (door mij gekozen plek) vind ik het ook nog eens mooi staan..
6. In mijn geval geen iPhone maar een Sony van 5,2 Inch. Vind het echt niet fijn als dat ding meer dan een uur in mijn broekzak blijft met 1+ uur rijden.
7. Heb het zo ingesteld dat me bluetooth pas aangaat en verbinding maakt met de Volvo als ik het in de actieve houder plaats. En weer uit schakelt als ik het eraf haal. Hierdoor bespaar ik dus ook mijn batterij.

en zo kan ik nog een paar redenen bedenken ;)
Laatst gewijzigd door HakanC op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
HP4VOLVO
2nd Gear member

Beste HakanC,
Dank je wel voor je uitleg en motivatie om een mobiele telefoon in de auto in een dockingstation te hebben.

Uit je opgesomde punten gebruik je je telefoon voor veel meer zaken zoals file informatie GPS en internetradio via de telefoon gaat zodat een constante voeding noodzakelijk is.
Mijn vraag kwam voort omdat in mijn situatie ik gebruik maak van de sensus navigatie en radio met file informatie en er niet bij stilstond dat andere bestuurders dit via hun telefoon regelden.
Ik heb me dat niet gerealiseerd, dank voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
HP4VOLVO
XC40T5 Recharge PIH , Business Pro, Pebble Grey metallic, Park assist “fisheye” view
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
HakanC
3rd Gear member

HP4VOLVO schreef: Beste HakanC,
Dank je wel voor je uitleg en motivatie om een mobiele telefoon in de auto in een dockingstation te hebben.

Uit je opgesomde punten gebruik je je telefoon voor veel meer zaken zoals file informatie GPS en internetradio via de telefoon gaat zodat een constante voeding noodzakelijk is.
Mijn vraag kwam voort omdat in mijn situatie ik gebruik maak van de sensus navigatie en radio met file informatie en er niet bij stilstond dat andere bestuurders dit via hun telefoon regelden.
Ik heb me dat niet gerealiseerd, dank voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
HP4VOLVO
Mijn 'oude' Sensus krijgt ook file informatie binnen via TMC. MAar deze blijkt helaas vaak achter de feiten te lopen. Zoals Flitsmeister heeft sinds vorige week een update gekregen waardoor ze de Algemene File Informatie nu combineren met realtime info van de alle gebruikers. Daar heb je meer aan ;)

En zoals ik eerder heb genoemd zijn er meerdere redenen :)

PS: Ik weet niet wat de nieuwste Sensus Connect méér kan dan mijn systeem. Dus misschien dat er dan paar punten bij bij ook vervallen. Maar er blijven genoeg redenen voor een dockingplaats denk ik.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
ijsga
5th Gear member

HakanC schreef: Zoals Flitsmeister heeft sinds vorige week een update gekregen waardoor ze de Algemene File Informatie nu combineren met realtime info van de alle gebruikers. Daar heb je meer aan ;)
Ja FM werkt erg goed, weet feilloos het begin en einde van een file aan te geven. Belangrijker nog zijn de flitsers natuurlijk ;)
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
chris2005
2nd Gear member

De schroef die je moet vastschroeven bij de Kuda, moet je daar eerst een gaatje voor boren of kun je deze direct erin schroeven?
spacewagon
3rd Gear member

chris2005 schreef: De schroef die je moet vastschroeven bij de Kuda, moet je daar eerst een gaatje voor boren of kun je deze direct erin schroeven?
Ik heb 'm er direct ingedraaid. Een beetje drukken en dan pakt 'ie in het plastic.
Mijn V40: D2 Summum
Plaats reactie

Terug naar “V40”