garantie bij kopen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
rebride
2nd Gear member

heren,

wie weet of je bij de volvo garantie kunt kopen na de 2 jaar fabrieksgarantie?

ik weet dat VW en Toyota dit wel hebben en was eigenlijk wel benieuwd of de Volvo dit ook heeft.

alvast bedankt voor de reactie :-)
Huidige Auto:
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017

Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
V50 R
6th Gear member

Bij volvo kan je geen extra garantie kopen. Wat ik uit ervaring weet is dat als je de auto in onderhoud hebt bij een volvodealer en er gaat iets kapot (van de niet slijtende delen) je wel coulance krijgt. Vergeet niet dat het bij de andere merken ook maar een beperkte garantie betreft.
rebride
2nd Gear member

bij toyota krijg je de volledige garantie die hetzelfde is als de 1ste 3 jaar, daar zit geen verschil in.
V50 R schreef: Bij volvo kan je geen extra garantie kopen. Wat ik uit ervaring weet is dat als je de auto in onderhoud hebt bij een volvodealer en er gaat iets kapot (van de niet slijtende delen) je wel coulance krijgt. Vergeet niet dat het bij de andere merken ook maar een beperkte garantie betreft.
Huidige Auto:

Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
lint
Geartronic member

De fabrieksgarantietermijn verschilt per merk, er zijn zelfs Koreaanse merken met 5 tot 7 jaar garantie maar dan spelen de kleine lettertjes ook een grote rol.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Ben
Executive Member
Contacteer:

rebride stelt een vraag over de garantie van Volvo.
Dan heeft het niet zo veel zin om over de garantie bij andere merken te beginnen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
BlackcurrantV70
7th Gear member

In Belgie kan je wel garantie bijkopen hoor bij Volvo, we hebben hiervoor een brief gekregen van Volvo toen de C70 uit garantie liep.

Kijk hier maar

http://www.volvocars.com/nl-be/sales-se ... fault.aspx
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
dbosker
6th Gear member

Bij Volvo kan je WEL garantie bijkopen. Ik heb dit voor 2 jaar gedaan bij mijn V60 - onbeperkt, dus 100% vergoeding.
Bij mijn C70 in Duitsland voor 3 jaar, echter aflopende schaal.
Wel even goed doorvragen bij de dealer. Zowel dealer als ook de importeur is niet echt scheutig met informatie. Ik vind dit een hele naïeve houding.
Als je als importeur/dealer dit aan kunt bieden, kun je hiermee zorgen voor een stukje klantenbinding. Nu is het zo dat heel veel mensen na het aflopen van de garantie hun auto niet meer naar een dealer brengen voor onderhoud.

laatste Volvo (960) verkocht
lint
Geartronic member

Raar verhaal dat de importeur/dealer zo matig communiceert over garantie bijkopen, wat je zegt is vaak wel een manier om de particuliere klant na afloop van de reguliere garantie in de dealerwerkplaats te houden.
MGB GT 1976
V50 R
6th Gear member

Maar is dat niet gewoon een extra verzekering dick? Op dit moment lopen een xc70 en een c30 uit de garantie (juli), maar we hebben nooit bericht gehad van volvo over verlenging v/d garantie. Van de s80 en v50 eerder ook niet.
rebride
2nd Gear member

gaat dit alleen voor Belgie's kopers op? of zijn er ook Nederlandse kopers die garantie hebben bijgekocht?
dbosker schreef: Bij Volvo kan je WEL garantie bijkopen. Ik heb dit voor 2 jaar gedaan bij mijn V60 - onbeperkt, dus 100% vergoeding.
Wel even goed doorvragen bij de dealer. Zowel dealer als ook de importeur is niet echt scheutig met informatie. Ik vind dit een hele naïeve houding.
Als je als importeur/dealer dit aan kunt bieden, kun je hiermee zorgen voor een stukje klantenbinding. Nu is het zo dat heel veel mensen na het aflopen van de garantie hun auto niet meer naar een dealer brengen voor onderhoud.
Huidige Auto:

Vorige auto's:
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

dbosker schreef: Bij Volvo kan je WEL garantie bijkopen. Ik heb dit voor 2 jaar gedaan bij mijn V60 - onbeperkt, dus 100% vergoeding.
Interessant! Wist ik niet. Wat betaal je ervoor als ik vragen mag?
dbosker
6th Gear member

V50 R schreef: Maar is dat niet gewoon een extra verzekering dick? Op dit moment lopen een xc70 en een c30 uit de garantie (juli), maar we hebben nooit bericht gehad van volvo over verlenging v/d garantie. Van de s80 en v50 eerder ook niet.
Klopt, is een extra (garantie) verzekering. Maar je normale garantie is in feite ook een verzekering. Alleen deze premie zit in de nieuwprijs van de auto verdisconteert.
Met verzekeringen (en dus ook de garantie-verzekering), weet je pas achteraf of het zin heeft gehad. Als je in 2 jaar niet hebt gehad, heb je dus eigenlijk het geld voor niets uitgegeven. Heb je echter een fikse reparatie, dan ben je blij.
Als je je huis 30 jaar tegen brand hebt verzekerd, en je hebt nooit brand, dan vraag je je hetzelfde af. Totdat je een keer wel brand hebt.

De verzekering heet Volvo-select garantie, en is (als je hem in NL afsluit) ook buiten NL geldig. Bij de Volvo-dealer in Papenburg konden ze in het systeem zien dat mijn V60 een verlengde garantie had, en dus ook na 2 jaar bepaalde zaken onder deze garantie vielen).

In Duitsland wordt er openlijk op de site van Volvo Duitsland over aanvullende garanties gecommuniceerd.
http://www.volvocars.com/de/sales-servi ... antie.aspx
Ik vind het een gemiste kans dat Volvo-NL dat niet doet.

dbosker
6th Gear member

rsnhakan schreef:
Interessant! Wist ik niet. Wat betaal je ervoor als ik vragen mag?
Was uit mijn hoofd gesproken iets van EUR 1.000,-- voor 2 jaar.

lint
Geartronic member

Die garantieverlenging is op dezelfde voorwaarden als de fabrieksgarantie of zijn er meer uitsluitingen voor bepaalde onderdelen.
MGB GT 1976
dbosker
6th Gear member

lint schreef: Die garantieverlenging is op dezelfde voorwaarden als de fabrieksgarantie of zijn er meer uitsluitingen voor bepaalde onderdelen.
Uitsluitingen zijn de slijtage-delen, maar als er over 2 maanden een turbo stuk gaat, valt dat gewoon onder de garantie.

Toxictooms
2nd Gear member

dit heb ik van mijn garage ontvangen

Ik ontving een mailtje waaruit uw interesse bleek in Volvo Extended Protection.
In bijlage vindt u gedetailleerde info omtrent de dekking van dit product.

Dit zijn de mogelijkheden:
- Limited: 12, 24 of 36 maanden garantie met een beperking tot 150000km max.
o 12m = € 262
o 24m = € 520
o 36m = € 806
- Unlimited: 12 of 24 maanden met onbeperkte km.
o 12m = € 314
o 24m = € 603
V40 D3 R-design Ice White
ferretje
4th Gear member

Extra garantie kopen is eigenlijk een beetje flauwekul. Lees er bijvoorbeeld http://www.conformiteit.nl/index.html eens op na.

Wat je feitelijk doet is een verzekering afsluiten die voorkomt dat je via de rechter of commissie je gelijk moet halen. Een rechtsbijstandverzekering is dan veel goedkoper....

Van een premium merk mag je toch verwachten dat een auto minimaal een jaar of 10, of 100.000 km (?) probleemloos moet kunnen rijden. Afgezien van normale slijtage, en fatsoenlijk onderhoud, uiteraard.

Of ben ik te naïef?
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
BlackcurrantV70
7th Gear member

Hangt een beetje af wat jij "probleemloos" vindt, alles kan stuk gaan, en hoe voller de uitrusting hoe meer er stuk kan gaan.

Ik hoop ook 10 jaar te rijden met onze 2 huidige Volvo's, maar als er eens wat stuk gaat, tja het zij zo.

Ik zal nooit in een heftige discussie gaan met mijn dealer over een defect onderdeel, zo ruineer je je relatie en kan je in de toekomst alleen maar minder service verwachten, of anders gezegd dan krijg je het strikte minimum dat ze je moeten geven.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Phacoid
3rd Gear member

ferretje schreef: Extra garantie kopen is eigenlijk een beetje flauwekul. Lees er bijvoorbeeld http://www.conformiteit.nl/index.html eens op na.

Wat je feitelijk doet is een verzekering afsluiten die voorkomt dat je via de rechter of commissie je gelijk moet halen. Een rechtsbijstandverzekering is dan veel goedkoper....

Van een premium merk mag je toch verwachten dat een auto minimaal een jaar of 10, of 100.000 km (?) probleemloos moet kunnen rijden. Afgezien van normale slijtage, en fatsoenlijk onderhoud, uiteraard.

Of ben ik te naïef?
Dit lijkt mij vrij naïef. Je zult volgens mij veel moeite moeten doen om 10 jaar probleemloos met een auto rond te rijden, mag nog zo premium zijn als je wil. Zeker met de huidige mate van elektronica blijf je niet gespaard. Vergelijk het eens met andere elektronica, houdt dat het ook 10 jaar vol? Dan kunnen we ook spreken van slijtage. Stel dat je raammechanisme het niet meer goed doet na zeven jaar en het blijkt dat het motortje versleten is. Dit is elektronica en je mag inderdaad verwachten dat de auto langer dan zeven jaar mee gaat, maar het motortje is versleten. Een motor is ook een slijtage onderdeel, dus dat is dan ok?

Je kunt bij Volvo na verstrijk van de garantieperiode rekenen op coulance (hetzij in de vorm van onderdeel betalen en werkuren niet of andersom), maar dat dekt in vele gevallen niet alles. Neem je die drie jaar extra garantie en in het derde jaar extra gaat iets stuk dan vervangen ze het onder garantie volgens de voorwaarden. Dan is de auto vijf jaar oud en moet je niet meer op coulance gaan rekenen, de garantieperiode is namelijk al bijna drie jaar voorbij.

Akkoord, 806 euro is een ferm bedrag voor drie jaar limited (max 150k km), maar er zijn een boel karweitjes die gedurende het vijfde jaar van je wagen veel geld kunnen kosten. Zoals je zegt is en blijft het wel een soort verzekering. Als er gedurende die drie extra jaren niets stuk gaat dan heb je voor niets betaald, maar als je enkele kosten had die bijvoorbeeld opliepen tot 1300 euro dan ben je gelukkig dat je "slechts" 806 euro kwijt bent.

Veel succes met die rechtsbijstand trouwens. Ga jij maar eens in de rechtbank de kost van een herstelling gaan betwisten wegens "moet langer meegaan" of "moet meegaan volgens de gebruikelijke leeftijd van de auto". Je mag de relatie met de dealer en Volvo Cars gedag zeggen, hoeft in dit geval wanneer je de zaak verliest op nul te rekenen qua coulance en dan sta je daar nog steeds met je kost. De rechter zou mijn inziens eens goed lachen, als iedereen die bijvoorbeeld een V50 rijdt en de alternator al na vier jaar moest vervangen zou gaan aankloppen bij de rechtbank dan zou het daar nog drukker worden.

Begrijp me niet verkeerd hé, je mening is niet verkeerd, maar in de huidige samenleving gaat zoiets gewoon niet op. Bijna elk item wordt betwistbaar een slijtageonderdeel. Het moet nu eenmaal opbrengen.
RichieB
6th Gear member

Ik heb net de Volvo Extended Protection bijgekocht in België (ook beschikbaar in Duitsland). Mijn dealer in Nederland biedt dit niet aan, maar nu ik de Garantiebepalingen V01AA heb ontvangen zie ik dat die hetzelfde zijn als aangeboden voor een enkele Nederlandse dealer. De verzekering wordt geleverd door CG Car-Garantie AG Versicherungs-Antiengesellschaft en heeft een Europese dekking. De prijzen liggen alleen in België en Duitsland iets lager.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “V40”