wie weet of je bij de volvo garantie kunt kopen na de 2 jaar fabrieksgarantie?
ik weet dat VW en Toyota dit wel hebben en was eigenlijk wel benieuwd of de Volvo dit ook heeft.
alvast bedankt voor de reactie

V50 R schreef: Bij volvo kan je geen extra garantie kopen. Wat ik uit ervaring weet is dat als je de auto in onderhoud hebt bij een volvodealer en er gaat iets kapot (van de niet slijtende delen) je wel coulance krijgt. Vergeet niet dat het bij de andere merken ook maar een beperkte garantie betreft.
dbosker schreef: Bij Volvo kan je WEL garantie bijkopen. Ik heb dit voor 2 jaar gedaan bij mijn V60 - onbeperkt, dus 100% vergoeding.
Bij mijn C70 in Duitsland voor 3 jaar, echter aflopende schaal.
Wel even goed doorvragen bij de dealer. Zowel dealer als ook de importeur is niet echt scheutig met informatie. Ik vind dit een hele naïeve houding.
Als je als importeur/dealer dit aan kunt bieden, kun je hiermee zorgen voor een stukje klantenbinding. Nu is het zo dat heel veel mensen na het aflopen van de garantie hun auto niet meer naar een dealer brengen voor onderhoud.
Interessant! Wist ik niet. Wat betaal je ervoor als ik vragen mag?dbosker schreef: Bij Volvo kan je WEL garantie bijkopen. Ik heb dit voor 2 jaar gedaan bij mijn V60 - onbeperkt, dus 100% vergoeding.
Wel even goed doorvragen bij de dealer. Zowel dealer als ook de importeur is niet echt scheutig met informatie. Ik vind dit een hele naïeve houding.
Als je als importeur/dealer dit aan kunt bieden, kun je hiermee zorgen voor een stukje klantenbinding. Nu is het zo dat heel veel mensen na het aflopen van de garantie hun auto niet meer naar een dealer brengen voor onderhoud.
Klopt, is een extra (garantie) verzekering. Maar je normale garantie is in feite ook een verzekering. Alleen deze premie zit in de nieuwprijs van de auto verdisconteert.V50 R schreef: Maar is dat niet gewoon een extra verzekering dick? Op dit moment lopen een xc70 en een c30 uit de garantie (juli), maar we hebben nooit bericht gehad van volvo over verlenging v/d garantie. Van de s80 en v50 eerder ook niet.
Was uit mijn hoofd gesproken iets van EUR 1.000,-- voor 2 jaar.rsnhakan schreef:Interessant! Wist ik niet. Wat betaal je ervoor als ik vragen mag?dbosker schreef: Bij Volvo kan je WEL garantie bijkopen. Ik heb dit voor 2 jaar gedaan bij mijn V60 - onbeperkt, dus 100% vergoeding.
Uitsluitingen zijn de slijtage-delen, maar als er over 2 maanden een turbo stuk gaat, valt dat gewoon onder de garantie.lint schreef: Die garantieverlenging is op dezelfde voorwaarden als de fabrieksgarantie of zijn er meer uitsluitingen voor bepaalde onderdelen.
Dit lijkt mij vrij naïef. Je zult volgens mij veel moeite moeten doen om 10 jaar probleemloos met een auto rond te rijden, mag nog zo premium zijn als je wil. Zeker met de huidige mate van elektronica blijf je niet gespaard. Vergelijk het eens met andere elektronica, houdt dat het ook 10 jaar vol? Dan kunnen we ook spreken van slijtage. Stel dat je raammechanisme het niet meer goed doet na zeven jaar en het blijkt dat het motortje versleten is. Dit is elektronica en je mag inderdaad verwachten dat de auto langer dan zeven jaar mee gaat, maar het motortje is versleten. Een motor is ook een slijtage onderdeel, dus dat is dan ok?ferretje schreef: Extra garantie kopen is eigenlijk een beetje flauwekul. Lees er bijvoorbeeld http://www.conformiteit.nl/index.html eens op na.
Wat je feitelijk doet is een verzekering afsluiten die voorkomt dat je via de rechter of commissie je gelijk moet halen. Een rechtsbijstandverzekering is dan veel goedkoper....
Van een premium merk mag je toch verwachten dat een auto minimaal een jaar of 10, of 100.000 km (?) probleemloos moet kunnen rijden. Afgezien van normale slijtage, en fatsoenlijk onderhoud, uiteraard.
Of ben ik te naïef?