Ik was paar weken terug bij Dennis meet de S60 van mijn vrouw. Op een of andere manier is de turbo niet goed aan het werk en dat komt weer na de verschillende diagnose op diverse plekken omdat "ergens een draadje" wel of geen massa maakt. Lang verhaal kort te maken de turbo van de S60 benzine 2.0 werkt niet naar behoren.
Heeft Dennis weer een oplossing voor bedacht en hij gaat nu binnenkort een "mechanische oplossing" uitvoeren om de turbo druk eitje opo te voeren. Is mijn vrouw ook iets sneller op de autobaan bij het inhalen. Wel zo veilig!
Gr Bob
Onderhoud in Uden - ervaringen
- Bover
- 8th Gear member
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Bover
- 8th Gear member
Ik was paar weken terug bij Dennis meet de S60 van mijn vrouw. Op een of andere manier is de turbo niet goed aan het werk en dat komt weer na de verschillende diagnose op diverse plekken omdat "ergens een draadje" wel of geen massa maakt. Lang verhaal kort te maken de turbo van de S60 benzine 2.0 werkt niet naar behoren.
Heeft Dennis weer een oplossing voor bedacht en hij gaat nu binnenkort een "mechanische oplossing" uitvoeren om de turbo druk eitje opo te voeren. Is mijn vrouw ook iets sneller op de autobaan bij het inhalen. Wel zo veilig!
Gr Bob
Gr Bob
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
- 1-wiel
- 4th Gear member
Na tuning door Obbe, sticker gekregen als bewijs tuning door Volvotune...
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Doe even een pb'tje met je adres dan stuur ik ze opkoster schreef: En hoe kom ik er aan?

(Soms vergeet ik ze mee te geven na de werkzaamheden.)
mvgr Obbe
- liquid_force
- 6th Gear member
wat kost een Powerflush voor de automaat van mijn MY2009 C70 2.4i ongeveer?
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Een powerflush is eigenlijk Gery Slot (gs.powerflush) zijn aangelegenheid,
Dus ik heb een pb naar je gestuurd met de gegevens
mvgr Obbe
Dus ik heb een pb naar je gestuurd met de gegevens

mvgr Obbe
- TT - Niek
- 1st Gear member
Vorige week donderdag heb ik 's avonds mijn S60 naar Uden gereden voor een grote beurt en het vervangen van twee draagarmen, bougies en een stabilisator stangetje achter. Ben erg tevreden. Goeie ontspannen sfeer, je kan mee kijken tijdens het onderhoud en er wordt goed uitleg gegeven wat er precies gedaan is/wordt. Dit laatste vind ik zelf erg fijn, ondanks dat ik niet heel erg auto-technisch ben vind ik het wel erg interessant.
Mijn S60 kan weer even vooruit. Aanrader!
Ohja! Goeie koffie daar
Mijn S60 kan weer even vooruit. Aanrader!
Ohja! Goeie koffie daar

Volvo S60 T5 2002
- Steven Volvo
- 3rd Gear member
Voor de Vacantie Dennis nog even uitgebreid naar de auto laten kijken, prima!
Oliewissel, olie-filter, bougies, benzine-filter, waste-gate afstellen, multi-riem vervangen. Hele pragmatische aanpak, lekker bakkie en Dennis denkt goed met je mee.
Goed contact voor de toekomst!
Groet,
Steven
Oliewissel, olie-filter, bougies, benzine-filter, waste-gate afstellen, multi-riem vervangen. Hele pragmatische aanpak, lekker bakkie en Dennis denkt goed met je mee.
Goed contact voor de toekomst!
Groet,
Steven
V60 T6 MY25
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
- Rayleen
- 1st Gear member
Goede service in Uden,
Vandaag na het vervangen van een defecte bobine naar Uden (volvo service Dennis) gereden met brute kracht in mijn v70 2.4turbo (200 pk) om alles nog even uit te lezen op advies van Gery (Powerflush Uden). Bij aankomst een drukte van jewelste van volvo rijders en forumbroeders tot uit België.
Dennis van Asperen ging te werk met de volvo en legde mij wat dingen uit over uitlezen tot aan de boordcomputer in de auto en diverse ervaringen. Na een klein half uurtje merkte hij op dat mijn motorophanging stuk was (rubber gescheurd), dit verklaarde meteen het schok en tril gedrag van de v70. Na vervanging van nog wat slangen die poreus waren kon ik weer richting Tiel scheuren.
Conclusie:
De gekochte bobine IPD (european tuning) deed waarvoor ie nodig is, de bougie goed laten vonken want deze was eerder stuk gegaan in cilinder 5, wellicht hierdoor veel benzine verbruik? Alles lekker in de toeren, onderweg nog eens de "kickdown" ingetrapt waarbij menige auto toch aan de kant ging voor zo'n oude bak.
Voor weinig geld zoveel service en aandachtspunten om de volvo langer te kunnen rijden naast 3ton op de teller.
Volvo-service bedankt en tot mijn volgende bezoek.
Met vriendelijke groet,
Raymond
Vandaag na het vervangen van een defecte bobine naar Uden (volvo service Dennis) gereden met brute kracht in mijn v70 2.4turbo (200 pk) om alles nog even uit te lezen op advies van Gery (Powerflush Uden). Bij aankomst een drukte van jewelste van volvo rijders en forumbroeders tot uit België.
Dennis van Asperen ging te werk met de volvo en legde mij wat dingen uit over uitlezen tot aan de boordcomputer in de auto en diverse ervaringen. Na een klein half uurtje merkte hij op dat mijn motorophanging stuk was (rubber gescheurd), dit verklaarde meteen het schok en tril gedrag van de v70. Na vervanging van nog wat slangen die poreus waren kon ik weer richting Tiel scheuren.
Conclusie:
De gekochte bobine IPD (european tuning) deed waarvoor ie nodig is, de bougie goed laten vonken want deze was eerder stuk gegaan in cilinder 5, wellicht hierdoor veel benzine verbruik? Alles lekker in de toeren, onderweg nog eens de "kickdown" ingetrapt waarbij menige auto toch aan de kant ging voor zo'n oude bak.
Voor weinig geld zoveel service en aandachtspunten om de volvo langer te kunnen rijden naast 3ton op de teller.
Volvo-service bedankt en tot mijn volgende bezoek.
Met vriendelijke groet,
Raymond
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
Vandaag de automaat een keer laten spoelen door Obbe. Zo'n 18.000 km geleden is dit ook al gedaan door een bedrijf die geen spoelmiddel gebruikt. Destijds is ook het kleppenhuis vervangen, maar de problemen begonnen nu toch weer in lichte vorm terug te komen. De ATF bleek in die korte tijd toch al weer behoorlijk te zijn vervuild. Ik heb er vertrouwen in dat het nu wel goed is gebeurt.
Gelijk ook maar even het stuurhuis laten spoelen, wat ook geen overbodige luxe bleek. Het goedje hoort groen te zijn, maar het was meer bruine ondoorzichtige drab. Ik had nog geen problemen hiermee, maar beter voorkomen dan genezen toch?
En nu ik er toch was gelijk maar even een kleine beurt laten uitvoeren door Volvoservice.eu (eigenlijk 1000 km te vroeg). Helaas bleken de voorste draagarmen aan vervanging toe, maar gelukkig bleken ze op voorraad en was er tijd om ze te monteren. Ik had het niet gemerkt dat ze stuk waren, maar nu ze vernieuwd zijn voelt hij toch wel lekker strak aan.
Dus.... wederom een positieve ervaring over het onderhoud in Uden
Gelijk ook maar even het stuurhuis laten spoelen, wat ook geen overbodige luxe bleek. Het goedje hoort groen te zijn, maar het was meer bruine ondoorzichtige drab. Ik had nog geen problemen hiermee, maar beter voorkomen dan genezen toch?
En nu ik er toch was gelijk maar even een kleine beurt laten uitvoeren door Volvoservice.eu (eigenlijk 1000 km te vroeg). Helaas bleken de voorste draagarmen aan vervanging toe, maar gelukkig bleken ze op voorraad en was er tijd om ze te monteren. Ik had het niet gemerkt dat ze stuk waren, maar nu ze vernieuwd zijn voelt hij toch wel lekker strak aan.
Dus.... wederom een positieve ervaring over het onderhoud in Uden

V70 T5 2001 geartronic - mistral green
- ijsga
- 5th Gear member
Klinkt als een mooi stukje onderhoud. En automaat spoelen door Obbe, is dat hetzelfde als GS Powerflush in Uden? Je hoort het al, ik ben nog nooit langsgeweest.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- Fredhead
- Geartronic member
Als Gerry (GS Powerflush) er niets is doet Obbe de spoelwerkzaamheden in zijn plek.
Bij mij is het ook Obbe geweest die de bak heeft gespoeld, maar die doet het op precies dezelfde methode
Bij mij is het ook Obbe geweest die de bak heeft gespoeld, maar die doet het op precies dezelfde methode
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D