PREMIUM audio Harman Kardon
-
- 4th Gear member
het helpt wel . na 20 keer deurpanelen en sier stukken eraf gehad te hebben en na kilo s vilt en ander materiaal gekraak weg. alleen begint nu het plastieke digitaal dashboard wat te klapperen bij onstabiele weg ritjes. mss daar ook nog wat vilt achter plakken..voor de rest mooie wagen 

- Get!em
- 3rd Gear member
Jeuj, mijn auto met HK is zojuist geleverd hier 
Vroeg naar het probleem met HK en de trillingen in de deur. Dit schijnt alleen bij de eerste batch verkeerd te zijn en niet meer bij later geleverde V40's.
Uiteraard ga ik het eea nog uitproberen, want moet nu eerst even een dagje werken
. Zal t laten weten, zodat iedereen die nog wacht op zn V40 mogelijk een stuk geruster kunnen zijn 

Vroeg naar het probleem met HK en de trillingen in de deur. Dit schijnt alleen bij de eerste batch verkeerd te zijn en niet meer bij later geleverde V40's.
Uiteraard ga ik het eea nog uitproberen, want moet nu eerst even een dagje werken

- Get!em
- 3rd Gear member
Hij vertelde dat er eea meer is vastgezet en beter geisoleerd. Probleem was bekend van eerste batch zei hij ook.
Zal straks op rit naar huis eens testen of mij iets opvalt. Heb hiervoor een V40 met high performance gehad, dus kan dan t verschil wel horen hoop ik.
Zal straks op rit naar huis eens testen of mij iets opvalt. Heb hiervoor een V40 met high performance gehad, dus kan dan t verschil wel horen hoop ik.
- Get!em
- 3rd Gear member
Ok, simpele test gehouden tijdens (file)rijden gisteravond en vanochtend.
Mijn vaste audio instellingen die ik ook in mijn vorige V40 had weer ingesteld:
Premium audio --> hele zone, hele auto, centerspeaker 4 streepjes in +, surround DLP aan, DLP 1 streepje +
Losse bass en trebble opties: beide 2 streepjes in plus
Equalizer, laag 1 streepje plus, de 3 midden 2 streepjes in de - , en het hoog 2 streepjes +.
Daarna verschillende audio sources geprobeerd:
FM --> Slam FM
DAB+ --> Slam FM
USB / MP3 --> Indien mogelijk zelfde nummer als Slam FM
Bij FM springt audio systeem automatisch naar 3-channel stereo en volume is beduidend zachter en niet surround.
Bij DAB+ en USB springt hij naar PLII (prologic 2) en is surround automatisch aan. Zonder volume aanpassing via draaiknop, maar met wisselen van source vanaf FM naar 1 van deze 2, is het volume van deze 2 audio sources een stuk harder.
Dan de volume test waarbij de Bass uitbreekt in de portier speakers:
Bij FM kan ik bij alle willekeurige trance/dance nummers op Slam FM op vollebak draaien, dus max volume, zonder dat speakers de bass compleet wegtrillen.
Bij DAB+ is het basis volume al veel harder. Uitbreken begint echter pas echt als ik 3 en soms 2 streepjes voor het eind van de volume balk ben. Ik zit dan op een volume niveau waarbij ik na 10 minuten een piep in mijn oor krijg.
Bij USB /MP3 is het resultaat zeer wisselend. Afhankelijk van de kwaliteit van de MP3 breekt de bass al uit bij 60% van het volume, zoals jullie ook beschrijven. Er zijn echter ook verschillende goede kwaliteit audio-bestanden die hij bij een vergelijkbare bass veel harder kan afspelen, tot 3 streepjes voor het eind van volume-balk. Youtube MP3 is meestal zeer slecht. High quality MP3 vanuit MixCloud daarentegen juist goed.
Al met al zie ik zelf geen noodzaak om de speakers/panelen aan te passen of de dealer hierop aan te spreken voor mijn auto. Ik kan echter op basis van tekst niet bepalen of we nu met hetzelfde systeem/montage zitten of dat het in mijn auto nu beter is gemonteerd. Mocht iemand het willen horen/testen, ik zit overdag meestal in Zaltbommel, vlak bij de A2
Mijn vaste audio instellingen die ik ook in mijn vorige V40 had weer ingesteld:
Premium audio --> hele zone, hele auto, centerspeaker 4 streepjes in +, surround DLP aan, DLP 1 streepje +
Losse bass en trebble opties: beide 2 streepjes in plus
Equalizer, laag 1 streepje plus, de 3 midden 2 streepjes in de - , en het hoog 2 streepjes +.
Daarna verschillende audio sources geprobeerd:
FM --> Slam FM
DAB+ --> Slam FM
USB / MP3 --> Indien mogelijk zelfde nummer als Slam FM
Bij FM springt audio systeem automatisch naar 3-channel stereo en volume is beduidend zachter en niet surround.
Bij DAB+ en USB springt hij naar PLII (prologic 2) en is surround automatisch aan. Zonder volume aanpassing via draaiknop, maar met wisselen van source vanaf FM naar 1 van deze 2, is het volume van deze 2 audio sources een stuk harder.
Dan de volume test waarbij de Bass uitbreekt in de portier speakers:
Bij FM kan ik bij alle willekeurige trance/dance nummers op Slam FM op vollebak draaien, dus max volume, zonder dat speakers de bass compleet wegtrillen.
Bij DAB+ is het basis volume al veel harder. Uitbreken begint echter pas echt als ik 3 en soms 2 streepjes voor het eind van de volume balk ben. Ik zit dan op een volume niveau waarbij ik na 10 minuten een piep in mijn oor krijg.
Bij USB /MP3 is het resultaat zeer wisselend. Afhankelijk van de kwaliteit van de MP3 breekt de bass al uit bij 60% van het volume, zoals jullie ook beschrijven. Er zijn echter ook verschillende goede kwaliteit audio-bestanden die hij bij een vergelijkbare bass veel harder kan afspelen, tot 3 streepjes voor het eind van volume-balk. Youtube MP3 is meestal zeer slecht. High quality MP3 vanuit MixCloud daarentegen juist goed.
Al met al zie ik zelf geen noodzaak om de speakers/panelen aan te passen of de dealer hierop aan te spreken voor mijn auto. Ik kan echter op basis van tekst niet bepalen of we nu met hetzelfde systeem/montage zitten of dat het in mijn auto nu beter is gemonteerd. Mocht iemand het willen horen/testen, ik zit overdag meestal in Zaltbommel, vlak bij de A2
Laatst gewijzigd door Get!em op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Get!em
- 3rd Gear member
Bedoel je hiermee dat het probleem later op gaat treden ? Na bijv 2 maanden rijden? Klinkt me vreemd in de oren, maar hoop dat de muziek dat straks niet gaat doenCHRISITO schreef: dan zal het wel ok zijn met je volvo. hij is nog vrij nieuw . mijn wagen deed in het begin ook alles wat ie moet doen. later als ie wat ingereden en wat gezet is komt de realiteit pas. nu alles ok.

- ketse
- 2nd Gear member
Zouden ze dit dan niet kunnen oplossen bij de Premium Audio's van de eerste batch?
Huidig: Volvo V40 T2 - Kinetic R-Design - ICE WHITE / Verwarmbare zitplaatsen Voor / Achteruitrijcamera / Business Motion Pack / Premium Sound / Light Pack / Privacy Glass / Weglaten motorembleem / Panoramisch Dak (besteld 10.05.2014 - aflevering 11.07.2014) MY2015
Vorig: BMW 116i - E87 / Facelift / Business Navigation / 18" velgen / Cruise Control / Smart Key / 9.1l/100km / 146000km (04.2007 - Huidig)
Citroën C1 (10.2006 - 04.2007)
Vorig: BMW 116i - E87 / Facelift / Business Navigation / 18" velgen / Cruise Control / Smart Key / 9.1l/100km / 146000km (04.2007 - Huidig)
Citroën C1 (10.2006 - 04.2007)
-
- 2nd Gear member
Ik heb over 1,5 week de 10.000km beurt. Ik heb het de dealer al laten weten dat de trillingen me irriteren en dat dat naar mijn mening niet hoort bij premium audio. De dealer gaf aan dat het van het van het volume zou afhangen en dat er veel in die deuren zit waardoor trillingen kunnen voorkomen, ik heb aangegeven dat ik dat geen argument vind, premium is premium. Hij gaat er in ieder geval even naar kijken. Maar ik verwacht dat een vervolgafspraak nodig al zijn....maar ik wil het gewoon gemaakt hebben. Ik had gehoopt dat het na wat inspelen wat beter zou worden, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Ik luister veel spotify (hoge kwaliteit bestanden) en daar is het soms te extreem. Ik luister dan gewoon popmuziek. Ik heb het bijvoorbeeld bij het liedje Budapest vrij extreem, begint al bij ongeveer half volume.
- Jausie
- 1st Gear member
Ik ben verleden week bij de dealer geweest om de trillingen te verhelpen. De dealer kende het probleem en er schijnt ook een journaal van Volvo van te zijn. Hij is er mee aan de slag gegaan en ik moet zeggen dat de trillingen nu eigenijk (en eindelijk) weg zijn.
Heb er nu een weekje mee gereden en zelfs bij hoge volumes geen problemen. Heb de bas ook wat meer in de plus gezet en ook nu geen trillingen. Ik luister voornamelijk naar muziek via USB. Alles op hoge kwaliteit (>320kBit) Muziek is ook zeer divers, van R&B tot (hard)rock.
Hopen dat het zo blijft maar voor nu is het vooral genieten
Heb er nu een weekje mee gereden en zelfs bij hoge volumes geen problemen. Heb de bas ook wat meer in de plus gezet en ook nu geen trillingen. Ik luister voornamelijk naar muziek via USB. Alles op hoge kwaliteit (>320kBit) Muziek is ook zeer divers, van R&B tot (hard)rock.
Hopen dat het zo blijft maar voor nu is het vooral genieten
Volvo V40 D2 R-Design MY2014 - Titanium Grey metallic - R-Design Plus line - Business Pack Pro met Premium sound
-
- 1st Gear member
Ik heb sinds 21sep een V40 OceanRace + Premium sound. Het geluid is echt waardeloos. Zodra ik naar een paar nummers luister met iets meer bass, begint het geluid al te vervormen plus trillingen vd portieren. Ik heb al extra isolatie laten plaatsen door de dealer, maar heeft niets geholpen.
Collega's met een High Performance set, hebben veel beter geluid. Bass klinkt zoals het zou moeten, zonder vervormingen vt geluid. Sterker nog, ze kunnen het Bass niveau nog verhogen zonder vervormingen.
Ik heb het bassniveau nu op -3 staan + de equilizer aangepast (lage tonen ook op -3 + -4). Dolby Pro-logic staat ook uit. As vrijdag maar weer terug naar de dealer, desnoods plaatsen ze de speakers vd High Performance erin, want dit is echt bagger.
Maar voor de rest is de auto natuurlijk geweldig...
Collega's met een High Performance set, hebben veel beter geluid. Bass klinkt zoals het zou moeten, zonder vervormingen vt geluid. Sterker nog, ze kunnen het Bass niveau nog verhogen zonder vervormingen.
Ik heb het bassniveau nu op -3 staan + de equilizer aangepast (lage tonen ook op -3 + -4). Dolby Pro-logic staat ook uit. As vrijdag maar weer terug naar de dealer, desnoods plaatsen ze de speakers vd High Performance erin, want dit is echt bagger.
Maar voor de rest is de auto natuurlijk geweldig...

Laatst gewijzigd door OceanRace237 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 4th Gear member
heb zelf ook high performance . ben tevreden nu. volle bas en geen trillingen. na uren en 10 keer de panelen eraf gehad te hebben. denk dat de dealer daar zijn tijd en geld niet gaat insteken. zit volgend jaar zonder werk mogen jullie allemaal langs komen zal ik het wel doen voor een zacht prijsje;)
- chris2005
- 2nd Gear member
Dat vind ik nou een goed idee!CHRISITO schreef: heb zelf ook high performance . ben tevreden nu. volle bas en geen trillingen. na uren en 10 keer de panelen eraf gehad te hebben. denk dat de dealer daar zijn tijd en geld niet gaat insteken. zit volgend jaar zonder werk mogen jullie allemaal langs komen zal ik het wel doen voor een zacht prijsje;)