Geen fileinformatie meer

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
PGV90
6th Gear member

Ja, heb ik me ook wel eens afgevraagd.....
veel mensen rijden hun dagelijkse bekende routes zonder de navigatie met routebegeleiding aan te hebben, en merken dan de file updates niet.

of, genoeg die het of niet door hebben of zich er niet aan storen.

Volvo vond vorig jaar dit niet dringend genoeg om aan te passen (waarschijnlijk te weinig klachten).
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
PGV90
6th Gear member

remmm schreef: Hij is bij mij weer van Skyradio naar Radio1 gesprongen (potjandorie, wilde eigenlijk veel krachtige termen gebruiken)

Maar dit is nog steeds niet goed hoor... alleen maar gele en nu ook wel rode pijlen, maar waar zijn de oranje gebleven? TMC-informatie van Sky was echt wel een stuk beter. Ik ga maar weer eens contact opnemen met Volvo, belachelijk dat TMC niet instelbaar is.. Maar ik vraag mij wel af waarom alleen wij er last van hebben en niet het hele forum...

Mijn v60 is van maart 2012 (wellicht zit daar een verband, die van PGV70 is ook van 2012 en die van Exskoda ook).

- Firmware van systeem is OBCD2.
- Kaarten zijn vorig jaar nog geupdate
Rode pijlen is wel een 'goed' teken dat het werkt; dan in ieder geval actuele updates.
Oranje, rood en zwart is indicatie voor de mate van vertraging.

Ik heb Sensus 3.0, en IAM versie 1040, per Nov. 2013,
zal binnekort bij beart een update vragen.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
remmm
5th Gear member

Ik ga morgen naar de dealer, dan updaten ze de hele boel inclusief Sensus enz.. Hopelijk gaat dat wat helpen, hoe weet je of je op Sensus 3.0 zit, omdat je dan Verbruiksinfo kan zien toch?

Merk pas als het plat ligt hoe erg ik rij op de verkeersinfo... Ik rij elke dag dezelfde route maar heb wel meerdere mogelijkheden om daar te komen en tsja als er file is dan neem ik een andere route... Nu lijk ik wel een mol, vind ik niet echt fijn... Heb werk en thuis als favs staan en die gaan standaard aan als ik wegrij ;)
GS_Kes
2nd Gear member

Sinds afgelopen maandag werkt de verkeersinfo weer via Radio1. Via de dealer heb ik terugkoppeling gekregen dat mijn suggesties voor het navigatiesysteem door Volvo bekeken worden.
PGV90
6th Gear member

Inderdaad, Radio 1 TMC lijkt weer te werken (maar nog niet helemaal consistent);

Heb het ook aan dealer doorgegeven, en zij hadden het ook al paar keer vaker gehoord, maar nog niet erg vaak.
Van XC70 naar V90 CC
PGV90
6th Gear member

remmm schreef: Ik ga morgen naar de dealer, dan updaten ze de hele boel inclusief Sensus enz.. Hopelijk gaat dat wat helpen, hoe weet je of je op Sensus 3.0 zit, omdat je dan Verbruiksinfo kan zien toch?

Merk pas als het plat ligt hoe erg ik rij op de verkeersinfo... Ik rij elke dag dezelfde route maar heb wel meerdere mogelijkheden om daar te komen en tsja als er file is dan neem ik een andere route... Nu lijk ik wel een mol, vind ik niet echt fijn... Heb werk en thuis als favs staan en die gaan standaard aan als ik wegrij ;)

Sensus 3.0 - inderdaad, dan heb je verbruiks info.
meeste recente IAM die ik nu heb is versie 1050 (van Oktober 2014)
Van XC70 naar V90 CC
remmm
5th Gear member

Nou dealer heeft mij niet geholpen, meest erge is nog dat hij nu opeens weer op 538 staat en ik nu dus helemaal niks meer heb :( grrrrrrrr

Ze hebben wederom een rapportje opgesteld en don't call us we call u.... Wat baal ik hiervan zeg
Laatst gewijzigd door remmm op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
lint
Geartronic member

Dat is nu niet een voorbeeld van goed service door de dealer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
remmm
5th Gear member

Nou ze hebben contact met mij opgenomen en ze hebben laten zien wat ze allemaal gingnen doen met behulp van een technisch rapport, ze gingen zelfs dingen los maken en daarna helemaal updaten... Ik heb nu ook IAM 1050... Dus helemaal up-to-date en oohh wat heerlijk hij deed het weer onderweg naar huis... Stond op Veronica en ik kreeg weer alle vertragingen enz.... Echter halverwege de rit sprong hij weer op 538.... Nondenju... Dealer wel weer gesproken, wellicht gaan ze het hele systeem vervangen want ergens klopt er iets niet...

To be continued....

Of toch niet, volgende dag werkte hij wel weer goed en sinds het afgelopen weekend geen problemen meer gehad?!? Hopelijk blijft het zo en hebben de laatste updates effect gehad
Laatst gewijzigd door remmm op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”