Gisteren voor de keuring geweest blijkt dat mijn achterveren gebroken zijn ????
Vreemd.
Hunterparts gebeld en vandaag geweest voor andere veren
Ook daar in Gorredijk hadden ze dat nog niet eerder gezien.
Gelijk maar nieuwe banden er op.
Samen met mijn versnellingsbak waarmee ik nog steeds stoei met alle sensoren
ook maak een setje stuurkogels erbij.
Dus al met al weer een duur maandje.
Heeft iemand anders ook wel een dit probleem gehad met de veren ?
Veren gebroken V70
- scrappy20863
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 14.10.2009 - 19:51
- Locatie: Harderwijk
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Gebeurt inderdaad bijna nooit. Bij Mercedes gaan de veren bij bosjes vreemd genoeg.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21438
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Heb ik jaren geleden gehad op mijn toenmalige 960 uit 1991. Linker achterveer gebroken.
Toch maar allebei vervangen door de dealer. Ze zijn tenslotte even oud ...
Toch maar allebei vervangen door de dealer. Ze zijn tenslotte even oud ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- scrappy20863
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 14.10.2009 - 19:51
- Locatie: Harderwijk
Heb inmiddels ook 2 dezelfde gehaald. wist ook niet dat ik naar de kleurcode moest kijken maar dat is dus ook belangrijk.Msuidgeest schreef:Heb ik jaren geleden gehad op mijn toenmalige 960 uit 1991. Linker achterveer gebroken.
Toch maar allebei vervangen door de dealer. Ze zijn tenslotte even oud ...
Dat weet ik inmiddels dus ook. Dankzij Hunter in Gorredijk
- scrappy20863
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 14.10.2009 - 19:51
- Locatie: Harderwijk
Update:
Veren vervangen en tevens de voorste stuurkogelstangen
Gelijk rondom 4 banden
Was weer een prijzig weekje :crybaby:
Veren vervangen en tevens de voorste stuurkogelstangen
Gelijk rondom 4 banden
Was weer een prijzig weekje :crybaby:
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Oud topic, maar toch nog relevant; vanochtend tijdens vervangen schokbreker erachter gekomen dat mijn rechter achterveer gebroken is. In drie stukken nog wel! Zes jaar geleden had de linker het al begeven. Gek genoeg heb ik er niets van gemerkt. Aan de breukvlakken te zien is het al geruime tijd geleden gebeurd. Zeldzaam verschijnsel. Morgen maar een nieuwe bestellen.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Nieuwe is geinstalleerd. Merk nog steeds geen verschil!
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- volvo-s40
- 4th Gear member
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32
Ik vind het "vreemd" waarom het een zeldzaam verschijnsels is.
Elke veer, ongeacht merk of type wagen, gaat er een keer aan.
Net als de dempers.
Veren kan je ook beter gelijk allebei vervangen.
Elke veer, ongeacht merk of type wagen, gaat er een keer aan.
Net als de dempers.
Veren kan je ook beter gelijk allebei vervangen.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Tegelijk allebei vervangen -achteraf gezien misschien wel, hoewel er zes jaar tussen zat.
Ik heb een auto van inmiddels 45 jaar oud waarvan ik redelijk zeker weet dat die nog op zijn originele veren rijdt. Dus toen die eerste veer brak, na nog geen 4 jaar, dacht ik: materiaalfout, produktiefout, kan gebeuren. Inmiddels denk ik dat nog steeds, maar niet meer een geisoleerd geval maar een hele batch die kennelijk niet zo best was. Want voorzover ik kan overzien komt dit toch echt niet vaak voor (doe maar eens een search hierop). Er is ook geen vervangingstermijn gegeven in het onderhoudsboek zoals bij de meeste andere slijtagedelen. Maar goed, misschien goed om toch na 200.000 km ofzo maar preventief alle vier te vervangen dan?
Ik heb een auto van inmiddels 45 jaar oud waarvan ik redelijk zeker weet dat die nog op zijn originele veren rijdt. Dus toen die eerste veer brak, na nog geen 4 jaar, dacht ik: materiaalfout, produktiefout, kan gebeuren. Inmiddels denk ik dat nog steeds, maar niet meer een geisoleerd geval maar een hele batch die kennelijk niet zo best was. Want voorzover ik kan overzien komt dit toch echt niet vaak voor (doe maar eens een search hierop). Er is ook geen vervangingstermijn gegeven in het onderhoudsboek zoals bij de meeste andere slijtagedelen. Maar goed, misschien goed om toch na 200.000 km ofzo maar preventief alle vier te vervangen dan?
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5