Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Ik heb mijn XC70 D5 uit 2006 nu een week en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Heerlijke auto en motorisch heb ik ook niets te klagen met 185pk en 400Nm. Behalve dat ik de D5 toch een stuk rauwer vind lopen dan de BMW diesel (320d 4 cilinder) die ik gewend was, is het een heerlijke motor, met een prachtig geluid. Het enige dat ik vind tegenvallen - en ik lees het van meer personen - dat onderin de toeren, vanuit stilstand niet er niet zo mooi versneld wordt als ik zou willen. Ik ben absoluut geen harde rijder, ik houd niet van stoplichtsprintjes, en een ruige rijder ben ik zeker niet. Ik zou alleen een mooiere lineaire opbouw willen zien van het vermogen, en daarmee de versnelling. Als ik voel wat de D5 in het midden en hogere toerengebied kan weet ik zeker dat dit ook onderin zou moeten kunnen.
Nu lees ik hier dat er allerhande tuning voorhanden is, en ik overweeg dan ook om een en ander te laten wijzigen. De grote vraag is echter: Is het wel verstandig om dit te laten doen met 248.000km op de teller? Is er geen grotere kans met deze km stand dat ik evt problemen zou krijgen met versnellingsbak, of aandrijving of wat dan ook? De auto heeft voor zover ik het kan nagaan keurig op tijd zijn beurten gehad bij de dealer en er is niet op bezuinigd als ik het zo lees en zie in de boekjes.
Ik wil niets extreems laten doen, enkel wat meer souplesse en koppel onderin. Ook vraag ik me af of de motor er misschien mooier van zou gaan lopen. Het verbruik maakt me niet zoveel uit; Als ik echt zuinig had gewild had ik een andere auto moeten kopen
Wat zouden jullie doen? Alle reactie is welkom, ik hoor graag van u. Bij voorbaat dank!
Laatst gewijzigd door XC70D5 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 AWD GT MY2006, 185pk, SPORTS SUMMUM, MOBILITY LINE, VISIBILTY LINE, FOUR-C BMW 320D TOURING E46 executive, MY2001,136pk, BMW 318ti E36, MY1996 BMW 316i E30, MY1991 BMW 320i E30, MY1987
En in aanvulling op lint en om aan te geven dat je voor deze wens dus echt naar Volvotune moet gaan: ik ga er even gemakshalve vanuit dat de XC een automaat/GT bak heeft. En als je er dan toch bent dan kunnen ze daar ook wat mee in combinatie met wat tuning/remapping. Lees je even in vwb Volvotune, die scoren me regelmaat "100 punten" alhier.
Zoals hij is is hij door VOLVO ontworpen. Als jij het anders wil is dat uw keuze. Eén ding is zeker, als het fout loopt kan je nog altijd zeggen, "ooit had ik een mooie XC70 D5" ...
BMW 315 BMW 518 Daihatsu Rocky 2.8D BMW 320i BMW R100RT Triumph Spitfire 1500 Rover 623 Si BMW 518i Alfa Romeo 156 1.9JTD VOLVO S60 D5 Range Rover Evoque TD4
Ook mijn tip is contact opnemen met Obbe van Volvotune.
Indien de XC inderdaad een geartronic heeft zou ik die daar gelijk laten flushen.
Heb je een heerlijk soepel schakelende automaat, want met die kmstand mag er wel eens nieuwe olie in de bak
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
ik zeg doen
Obbe is een vakman en heus de motor loopt stukken soepeler en gaat ECHT niet kapot
de D5 van mij heeft een tuning gehad van VolvoTune en is van 163Pk naar 208Pk gegaan de koppel is van 385Nm naar 490Nm gegaan en ik heb een totaal andere auto gekregen
ik garandeer je dat als je weg rijd uit Uden dat je een grijns op je gezicht hebt tot je weer uitstapt.
bij mij komen de krachten vrij bij 3000 toeren wat goed is voor de GT omdat de krachten niet vrij komen op de eerste 2 versnellingen
als je de GT gelijk laat fluschen schakelt het perfect in een vloeiende beweging
dus ik kan je het alleen maar aanraden
2480000Km is niks voor een D5
en NEE ik heb geen aandelen bij Obbe
Mijn D5 is twee keer getuned, eerste keer bij 312.000 en tijdje terug bij 390.000 door Obbe.
Tuning maakt de auto niet kapot, je rechtervoetje wel.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Ik heb een Polestartuning op mijn D5 en dat bevalt erg goed.
Door de enkele turbo heb je ook met tuning iets vertraging maar staat de GT in lockup dan maakt hij met 205pk en 450nm koppel erg grote stappen.
Je kunt heerlijk op koppel rijden zonder dat de techniek veel te lijden heeft.
Heren dank u voor uw snelle reacties. Wordt zeer gewaardeerd. Uiteraard heeft mijn XC70 een GT, ik dacht dat ze er enkel met GT waren, maar gezien uw reacties zijn er dus meerdere versies. De GT schakelt erg mooi vind ik. Heel af en toe merk ik in de eerste 2 versnellingen een klein schokje. Is dit het teken dat de GT aan flushen toe is? Verder voelt alles zeer vloeiend aan. Mijn vrouw is net terug van 2 dagen naar haar ouders met de kinderen en was zeer onder de indruk van het comfort op de snelweg. Ook de trekkracht van de D5 is in orde bevonden door vrouwlief de auto mag dus blijven
Ik zal de komende tijd eens bellen met Volvotune. Heeft men daar ook een combi-aanbieding flushen-tunen? Ik begrijp daar alle expertise op het gebied van tunen en flushen onder een dak aanwezig is.
Laatst gewijzigd door XC70D5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 AWD GT MY2006, 185pk, SPORTS SUMMUM, MOBILITY LINE, VISIBILTY LINE, FOUR-C BMW 320D TOURING E46 executive, MY2001,136pk, BMW 318ti E36, MY1996 BMW 316i E30, MY1991 BMW 320i E30, MY1987
Er is net een aanbieding geweest, 225 euro voor chippen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
XC70D5 : En flush kost je een keer 300 euro, komt het tuninggedoe nog bij. Ik zou eerst de flush doen, dat mag wel eens na 250K kilometers. Poosje rijden en dan het gedoe in de software pas laten doen.
diesel01 schreef:
Ik heb een Polestartuning op mijn D5 en dat bevalt erg goed.
Door de enkele turbo heb je ook met tuning iets vertraging maar staat de GT in lockup dan maakt hij met 205pk en 450nm koppel erg grote stappen.
Je kunt heerlijk op koppel rijden zonder dat de techniek veel te lijden heeft.
Dank voor je reactie. Wat doe zo'n lockup eigenlijk precies? Is dat iets voor lager verbruik?
XC70 D5 AWD GT MY2006, 185pk, SPORTS SUMMUM, MOBILITY LINE, VISIBILTY LINE, FOUR-C BMW 320D TOURING E46 executive, MY2001,136pk, BMW 318ti E36, MY1996 BMW 316i E30, MY1991 BMW 320i E30, MY1987
diesel01 schreef:
Ik heb een Polestartuning op mijn D5 en dat bevalt erg goed.
Door de enkele turbo heb je ook met tuning iets vertraging maar staat de GT in lockup dan maakt hij met 205pk en 450nm koppel erg grote stappen.
Je kunt heerlijk op koppel rijden zonder dat de techniek veel te lijden heeft.
Dank voor je reactie. Wat doe zo'n lockup eigenlijk precies? Is dat iets voor lager verbruik?
Hoe merk ik dat de bak in lockup gaat?
XC70 D5 AWD GT MY2006, 185pk, SPORTS SUMMUM, MOBILITY LINE, VISIBILTY LINE, FOUR-C BMW 320D TOURING E46 executive, MY2001,136pk, BMW 318ti E36, MY1996 BMW 316i E30, MY1991 BMW 320i E30, MY1987
Je merkt het inschakelen van de lockup doordat bij het versnellen er geen toerentalstijging is door slip in de bak maar er gewoon wordt versnelt. De auto wordt ook iets zuiniger bij rijden met constante snelheid in de lockup.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976