Volvo 244 t5 (R)

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
dopdedouwer
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58

375PK uit een 8V Redblock, heb je niet zomaar. Daar moet heel wat aan gebeuren om dat te halen. Dan is een 5cilinderswap misschien wel minder werk.

Alleen voor het geluid zou ik wel een 5cilinder in mn 740 of 240 willen. Lijkt me op zich wel te doen, die kabel boom ook. Het nadeel is dat je de complete kabelboom van de auto nodig hebt, dus je bent wel even aan het strippen (interieur en verlichting enzo eruit halen).
Lastigst lijkt me het pas maken van de carterpan, pijpjes, motorsteunen, whiteblok M90 vinden (versnellingsbak), etc etc.

Wel leuk. Een opgepepte B230FT of FK is een stuk makkelijker.

Zoals Arjanal al zei veel meer info kan je vinden op www.turbobricks.com. En om in het nederlands te blijven kan je op volvolvo.nl eea vinden. Er is daar nu iemand bezig met een T6 (eignelijk hetzelfde blok maar dan met een cilinder meer) in een 242 te lepelen.
Laatst gewijzigd door dopdedouwer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Edwin.V
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.10.2014 - 18:26

dopdedouwer schreef: 375PK uit een 8V Redblock, heb je niet zomaar. Daar moet heel wat aan gebeuren om dat te halen. Dan is een 5cilinderswap misschien wel minder werk.

Alleen voor het geluid zou ik wel een 5cilinder in mn 740 of 240 willen. Lijkt me op zich wel te doen, die kabel boom ook. Het nadeel is dat je de complete kabelboom van de auto nodig hebt, dus je bent wel even aan het strippen (interieur en verlichting enzo eruit halen).
Lastigst lijkt me het pas maken van de carterpan, pijpjes, motorsteunen, whiteblok M90 vinden (versnellingsbak), etc etc.

Wel leuk. Een opgepepte B230FT of FK is een stuk makkelijker.

Zoals Edwin al zei veel meer info kan je vinden op www.turbobricks.com. En om in het nederlands te blijven kan je op volvolvo.nl eea vinden. Er is daar nu iemand bezig met een T6 (eignelijk hetzelfde blok maar dan met een cilinder meer) in een 242 te lepelen.
zoiets lijkt me dus echt super vet, maar heb nog even zitten denken. of een dikke motor in een 244 of gewoon een 244 super netjes maken. en dan low and (slow) zoals deze http://www.stancenation.com/2012/11/02/they-get-better-with-age-patrik-lindgrens-volvo-242/
Laatst gewijzigd door Edwin.V op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
SVE
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 23.10.2013 - 21:03

Ja ik weet dat er tegen de 20.000 euro in dat blok ligt ooit heb ik het ook wel pas achter vele jaren haha
Succes alvast en blijf dit topic zeker volgen
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

Edwin.V schreef:
dopdedouwer schreef: 375PK uit een 8V Redblock, heb je niet zomaar. Daar moet heel wat aan gebeuren om dat te halen. Dan is een 5cilinderswap misschien wel minder werk.

Alleen voor het geluid zou ik wel een 5cilinder in mn 740 of 240 willen. Lijkt me op zich wel te doen, die kabel boom ook. Het nadeel is dat je de complete kabelboom van de auto nodig hebt, dus je bent wel even aan het strippen (interieur en verlichting enzo eruit halen).
Lastigst lijkt me het pas maken van de carterpan, pijpjes, motorsteunen, whiteblok M90 vinden (versnellingsbak), etc etc.

Wel leuk. Een opgepepte B230FT of FK is een stuk makkelijker.

Zoals Edwin al zei veel meer info kan je vinden op www.turbobricks.com. En om in het nederlands te blijven kan je op volvolvo.nl eea vinden. Er is daar nu iemand bezig met een T6 (eignelijk hetzelfde blok maar dan met een cilinder meer) in een 242 te lepelen.
zoiets lijkt me dus echt super vet, maar heb nog even zitten denken. of een dikke motor in een 244 of gewoon een 244 super netjes maken. en dan low and (slow) zoals deze http://www.stancenation.com/2012/11/02/they-get-better-with-age-patrik-lindgrens-volvo-242/
WAAG het niet om een volvo zo te behandelen! <_<
wil je een volvo met meer vermogen zou je ook eens kunnen kijken tussen de 260 serie in, heb hier zelf 3 jaar met veel plezier in gereden. Het is een luxe bak met een leuke 2.7L v6 erin (109KW en als ik het goed herriner 220 nm op 1440 kg met LPG), enige nadeel is dat het van franse maak is en er 2 cilinders missen in het uiteindelijke blok.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Edwin.V
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.10.2014 - 18:26

WAAG het niet om een volvo zo te behandelen! <_<
wil je een volvo met meer vermogen zou je ook eens kunnen kijken tussen de 260 serie in, heb hier zelf 3 jaar met veel plezier in gereden. Het is een luxe bak met een leuke 2.7L v6 erin (109KW en als ik het goed herriner 220 nm op 1440 kg met LPG), enige nadeel is dat het van franse maak is en er 2 cilinders missen in het uiteindelijke blok.
[/quote]

hahaha niet helemaal jouw smaak zo te horen :P, ik heb al eens gekeken naar een 260 maar ik vind de 242/244 mooier. ik ben van gedachte veranderd en eerst maar gewoon een volvo 242/244 super netjes maken en eventueel verlagen. en later wel een keer een andere motor met meer vermogen
SVE
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 23.10.2013 - 21:03

Om nog even terug te komen op de 940 mwt 375 pk op de achterwielen en 1.4 bat turbo druk deze staat te koop !!
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”