hoi,
ik heb een S 60 gekocht (occasion) en dacht dat er hier mss wel mensen zijn die me tips kunnen geven waarop ik moet letten bij dit model want ik heb nog een garantieperiode en wil dan ook alles uitgetest hebben tegen dat die om is.
vriendelijke groeten,
myr
waar moet ik op letten bij aankoop van S 60
-
- 1st Gear member
ik heb hem vandaag aan een uitgebreide test onderworpen zoals de tip hierboven over de ophanging maar ik kan niets fouts vinden.
ik bedoelde echter of de S 60 misschien typische kwaaltjes heeft waar ik op moet bedacht zijn...
hartelijk dank voor de hulp
ik bedoelde echter of de S 60 misschien typische kwaaltjes heeft waar ik op moet bedacht zijn...
hartelijk dank voor de hulp
- Battlecruiser
- 8th Gear member
De centrale vergrendeling wil bv. wel eens stuk gaan.
De lambdasondes ook, maar dat zie je pas als het te laat is.
De lambdasondes ook, maar dat zie je pas als het te laat is.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Nee, maar er valt wel wat te zeggen/vertellen.myr schreef:2.4 - 140 PK van 2001 en 140.000 km gelopen
Is daar wat mis mee? :oops:
Misschien had je deze vraag moeten stellen voordat je de auto had gekocht.
Dan had je nog enige onderhandelings ruimte gehad.

Even kijken naar stabilatorstang kogels. Hoor je bij testrit (slecht wegdek) wel rammelen.
Kijken of airco goed (tijdig) is bij gevuld. Hoort een bewijs bij de auto te zijn en sticker onder de kap.
Of het gasklephuis al is vervangen, 140.000 is namelijk wel een km-stand waarop deze het kunnen begeven.
De kosten liggen dan tussen de 6 á 800 euro.
Bij 150.000 km dient de distributieriem + spanrol, looprol en eventueel waterpomp vervangen te worden.
Als je de kennis of een kennis niet hebt, is het misschien verstandig een ANWB aankoop keuring te laten doen. Kan nu ook nog.
Succes
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Dan gaat het lambdasonde-lampje branden.myr schreef:mag ik vragen hoe ik dat dan merk die lambdasondes?? :oops: ben een groentje die wel eens iets niet weet en ook op google werd ik niet wijzer :roll:
Volvo Rules the Road
- maarten s60
- 5th Gear member
Hoi Myr, Wij hebben net als jij een zelfde S60 met idem bouwjaar. Ik heb het hele S60 topic doorgelezen en ben zo een aantal "kwaaltjes" tegen gekomen. Bij de onze van 73333 Km nog niets raars tegengekomen.
Gewoon een kwestie van goed lezen en dan zelf de proef op de som nemen in de auto. Niet overal van schrikken.
veel succes met de auto en veel rijgenot (dat is zeker zo)
Ps. rijdt ook eens een ritje zonder de radio aan.
Gewoon een kwestie van goed lezen en dan zelf de proef op de som nemen in de auto. Niet overal van schrikken.
veel succes met de auto en veel rijgenot (dat is zeker zo)
Ps. rijdt ook eens een ritje zonder de radio aan.

Volvo isn`t just a Car.......
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,