Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
diesel01
Geartronic member

Ik mis in al deze comments 1 persoon...
Waar is mister beleggingen?
Ik heb al een tijd geen tegel meer gelezen van hem.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Die zit het geld wat hij na aanschaf van de PIH heeft ontvangen van de BV Nederland bestaande uit teruggaven, subsidie, korting en milieu premies tellen en is aan het bedenken hoe hij dat op de beurs het beste kan vermeerderen :bandit: .

Het credo van vandaag is: Als je geschoren wordt moet je stilzitten :alien: .
Ik zit stil, roept u maar! :whistle:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
lint
Geartronic member

Wacht maar dadelijk komt hij met het bericht dat alle subsidies hem schathemel rijk gemaakt hebben door de activiteiten op de beurs.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

Paul schreef: Ken bedrijven die dat al doen. Je kiest een Plug IN, moet je minimaal 30% op elektra rijden.

Ik vind het heel goed!
Eens. Ik zie bij mij in de wijk een aantal outlanders en collega-V60 PIH's die echt nog nooit opgeladen zijn. Dus puur op hun benzine resp. dieselmotor rijden.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

friend schreef:
mga1600 schreef:Dat zal wel 'omgekeerde bewijslast' worden, Dus uitbreiding van de km-administratie. Mooie software-uitdaging!
Uitbreiding? In het kader van de bijtelling hoeft er juist helemaal geen km administratie te worden bijgehouden. Dus daar zit niemand op te wachten. En dit moet dan gekopeld worden aan de tankbeurten? Totaal onhaalbare en niet te controleren situatie. Hier kan je zo weer omheen door bv. een goedkoop bestelbusje als tweede auto erbij te nemen, dan is ook niet meer te controleren wat voor welke auto getanked wordt. Alleen de lease-rijders met verplichte km invoer bij het tanken hebben dan een sluitende controle. Hier zal uiteindelijk dus niets zinnigs uitkomen.
Belastingtechnisch is het aantrekkelijk toch een registratie bij te houden. Als je bijvoorbeeld 70-80% van de afgelegde km (aantoonbaar) zakelijk hebt afgelegd is de bijtelling niet het standaard 2,7% maar naar rato. En op de hoge catalogusprijs kan je dat zomaar E 1.000 op jaarbasis stelen. Daar moet je heel wat km elektrisch voor laden en rijden wil je dat terugverdienen.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
mees
6th Gear member
Contacteer:

Ik kan mij niet herinneren, dat ik ooit 1 cent subsidie of zo gehad heb voor mijn benzine slurpende en milieu vervuilende auto's. (privé gekocht)
Maar oh, wat ben ik zielsgelukkig en 'schathemeltje rijk' !
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
OGA244
8th Gear member

V60Majolee schreef:
friend schreef:
mga1600 schreef:Dat zal wel 'omgekeerde bewijslast' worden, Dus uitbreiding van de km-administratie. Mooie software-uitdaging!
Uitbreiding? In het kader van de bijtelling hoeft er juist helemaal geen km administratie te worden bijgehouden. Dus daar zit niemand op te wachten. En dit moet dan gekopeld worden aan de tankbeurten? Totaal onhaalbare en niet te controleren situatie. Hier kan je zo weer omheen door bv. een goedkoop bestelbusje als tweede auto erbij te nemen, dan is ook niet meer te controleren wat voor welke auto getanked wordt. Alleen de lease-rijders met verplichte km invoer bij het tanken hebben dan een sluitende controle. Hier zal uiteindelijk dus niets zinnigs uitkomen.
Belastingtechnisch is het aantrekkelijk toch een registratie bij te houden. Als je bijvoorbeeld 70-80% van de afgelegde km (aantoonbaar) zakelijk hebt afgelegd is de bijtelling niet het standaard 2,7% maar naar rato. En op de hoge catalogusprijs kan je dat zomaar E 1.000 op jaarbasis stelen. Daar moet je heel wat km elektrisch voor laden en rijden wil je dat terugverdienen.
Het gaat hier nog steeds om hybrids met of 0% of 7% bijtelling.
Alles wat je privé meer rijdt dan 500km is bij mijn weten gewoon het geldende tarief
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

OGA244 schreef:
V60Majolee schreef:
friend schreef: Uitbreiding? In het kader van de bijtelling hoeft er juist helemaal geen km administratie te worden bijgehouden. Dus daar zit niemand op te wachten. En dit moet dan gekopeld worden aan de tankbeurten? Totaal onhaalbare en niet te controleren situatie. Hier kan je zo weer omheen door bv. een goedkoop bestelbusje als tweede auto erbij te nemen, dan is ook niet meer te controleren wat voor welke auto getanked wordt. Alleen de lease-rijders met verplichte km invoer bij het tanken hebben dan een sluitende controle. Hier zal uiteindelijk dus niets zinnigs uitkomen.
Het gaat hier nog steeds om hybrids met of 0% of 7% bijtelling.
Alles wat je privé meer rijdt dan 500km is bij mijn weten gewoon het geldende tarief
je hebt altijd belastingtechnisch btw- betaling voor privegebruik. Ook bij 0% bijtelling. En dat is 2,7% of minder al je het kunt aantonen wat je privegebruik is.
zie hieronder tekst belastingdienst

Hebt u een personenauto of een bestelauto tot uw bedrijfsvermogen gerekend? En wordt deze auto door u of uw personeel ook privé gebruikt? U kunt dan de btw op de aanschaf, onderhoud en gebruik aftrekken, voor zover de auto wordt gebruikt voor belaste omzet. Dit geldt ook voor leaseauto’s. Omdat de auto ook privé wordt gebruikt, moet u voor het privégebruik btw betalen. Hierbij geldt woon-werkverkeer voor de btw als privégebruik.

Voor het bepalen van het privégebruik maakt het uit of u een kilometeradministratie bijhoudt.

Kilometeradministratie

U betaalt btw over het werkelijke privégebruik. Om dit privégebruik te bepalen moet u een sluitende kilometeradministratie bijhouden. Met behulp van deze kilometeradministratie kunt u dan berekenen wat de verhouding is tussen zakelijk gebruik en privégebruik. Hoe u met die gegevens de te betalen btw berekent, leest u bij Voorbeeld privégebruik auto van de zaak met kilometeradministratie. In dit voorbeeld leest u ook hoe u het privégebruik berekent als de auto voor zowel belaste als vrijgestelde omzet wordt gebruikt.

Houdt u geen kilometeradministratie bij? Lees dan hieronder hoe u het privégebruik uitrekent.

Geen kilometeradministratie

Hebt u geen kilometeradministratie? Dan stelt u de btw die u moet betalen voor het privégebruik vast op 2,7% van de catalogusprijs van de auto, inclusief btw en bpm.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
jp-v60
4th Gear member

mees schreef: Ik kan mij niet herinneren, dat ik ooit 1 cent subsidie of zo gehad heb voor mijn benzine slurpende en milieu vervuilende auto's. (privé gekocht)
Maar oh, wat ben ik zielsgelukkig en 'schathemeltje rijk' !
Ik ook niet met mijn PIH, wel wat aftrekposten mits de bv winst maakt.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

....maar daar heb je dan weer een goede accountant voor die dat feilloos weet te . ja wat eigenlijk, "verbloemen" of "budgetneutraal te houden"?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
ruuds70
5th Gear member

In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
jp-v60
4th Gear member

Dit stukje stond ook op de site, klinkt veelbelovend. http://www.demorgen.be/wetenschap/doorb ... -a2089444/
vaudi
5th Gear member

Vreemd verhaal.
Door de grotere slijtage van de remmen, de banden en het wegdek veroorzaken elektrische wagens slechts een verwaarloosbare fractie minder fijn stof dan gewone,

Wij remmen elektrisch heb nog nooit zulke mooie schone velgen gehad, wegens het nagenoeg ontbreken van remstof doordat de
elektro rem het grote werk doet.
Poni
3rd Gear member

Wat een kletsverhaal.
Ook ik heb zeer schone velgen, zelfs als ik weken gereden heb, nagenoeg geen remstof.
En omdat je, of in ieder geval ik, tracht zolang mogelijk met de acculading te doen, rij ik op een dergelijke manier dat ik ook niet veel bandenslijtage heb, die overigens behalve door de rijstijl ook vooral door de wieluitlijning wordt bepaald.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
RoaldH
6th Gear member

Poni schreef: Wat een kletsverhaal.
Ook ik heb zeer schone velgen, zelfs als ik weken gereden heb, nagenoeg geen remstof.
En omdat je, of in ieder geval ik, tracht zolang mogelijk met de acculading te doen, rij ik op een dergelijke manier dat ik ook niet veel bandenslijtage heb, die overigens behalve door de rijstijl ook vooral door de wieluitlijning wordt bepaald.
Hier hetzelfde. Alleen bij langdurig op diesel rijden (vakantieritten) en weinig kunnen laden, zie ik wat remstof op de velgen. Ook de aanname in het onderzoek dat elektrische voertuigen sportiever worden bereden lijkt me ook twijfelachtig, omdat er dan te weinig overblijft van je range.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
IkeV70
5th Gear member

Mijn PIH heeft geen opvallend schone velgen. Geen verschil met vorige auto's. Ik gebruik kennelijk mijn remschijven meer dan jullie.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
RoaldH
6th Gear member

IkeV70 schreef: Mijn PIH heeft geen opvallend schone velgen. Geen verschil met vorige auto's. Ik gebruik kennelijk mijn remschijven meer dan jullie.
Je trekt toch ook regelmatig een paardentrailer? Dan heb je veel meer hulp van de remblokken nodig.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
IkeV70
5th Gear member

RoaldH schreef:
IkeV70 schreef: Mijn PIH heeft geen opvallend schone velgen. Geen verschil met vorige auto's. Ik gebruik kennelijk mijn remschijven meer dan jullie.
Je trekt toch ook regelmatig een paardentrailer? Dan heb je veel meer hulp van de remblokken nodig.
Dat zou er iets mee te maken kunnen hebben ja :-)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”