Mijn eerste Volvo

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
JohnT
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13.11.2014 - 12:11

Geacht forum, mijn naam is John en ben sinds twee dagen de nieuwe eigenaar van een best wel oude Volvo 440. In mijn titel meld ik dat dit mijn eerste Volvo is maar heb al veel over dit merk gehoord dus heb er alle vertrouwen in. Ik ben bij toeval deze auto tegen gekomen omdat mijn Kangoo het heeft begeven roest!.

Geld voor een nieuwe auto heb ik niet dus een auto gezocht die bij mijn beurs past en ook nog is voldoende vermogen heeft om aardig mee te komen. 1.6 tegenover de 1.2 cvan mijn Kangoo.

Maar goed zoals gezegd ik heb de auto nu twee dagten en ben dus driftig op zoek naar meer in fo, instructieboekje ontrbreekt maar heb ik inmiddels in fragmenten hier en daar op het www kunnen vinden.

Verder lijken de achterruitverwarming niet te werken en mogelijk wat lampjes van de dashbordverlichting, zie geen licht maar de knopjes zijn wel verlicht.

Verder vind ik de auto een goede staat hebben, voor de leeftijd van 20 jaar en een kilometerstand van 150.000. Éen roestplekje gevonden.

Ik heb op het moment nog wel een belangrijke vraag. Als ik de motorkap open doe zie ik een stroomkabeltje loshangen.Dit lijkt mij niet goed maar ik weet totaal niet waar het kabeltje dan wel aan vast moet zitten.

Hier onder een foto.

Afbeelding

Kan iemand mij vertellen waar ik dit kabeltje aan vast moet maken?

JohnT
Laatst gewijzigd door JohnT op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Dat oog moet volgens mij van chassis van de onsteking lopen naar een bout van de verdeelkap (links op foto).Moet daar gewoon onder een bout zitten.
Wellicht kunnen anderen dat bevestigen.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
JohnT
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13.11.2014 - 12:11

Ik wacht reacties nog even af, bedankt in ieder geval. Overigens heb ik het kabeltje zelf zo neergelegd dan is het beter te zien op de foto.

JohnT
JohnT
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13.11.2014 - 12:11

Denk dat ik het hier op het forum al gevonden heb, kan iemand dit bevestigen?

Afbeelding

JohnT
JohnT
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13.11.2014 - 12:11

Kabeltje vandaag gemonteerd, kwam geen rook van af :happy:

Vraag mij wel af waar het voor diend kon gewoon rijden met de auto?

JohnT
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Betere deugdelijke onstekings aarding.
Dan ben je niet afhankelijk van andere aardwegen van blok naar frame naar onsteking.
Dus een dubbele zekerheid.

Inderdaad zal je dat niet altijd merken als deze los hangt.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10615
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Massa vermoedelijk.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
JohnT
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13.11.2014 - 12:11

Bedankt voor de reacties.

JohnT
Gebruikersavatar
johnnyS
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 16.10.2014 - 21:02

( Op de site van Volvo kun je de instructieboekjes van alle Volvo's terug vinden en online inzien ook de 440-460 )
JohnT
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13.11.2014 - 12:11

Bedankt voor de tip, ga zo kijken.

JohnT
JohnT
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13.11.2014 - 12:11

Ik heb zo zachtjes aan de hele auto wel verkend de laatste weken en kan verder niets raars ontdekken. Ik mis alleen zo'n afsluitdopje voor op het dak waar een dakdrager gemonteerd kan worden. Weet iemand misschien hoe ik daar aan kan komen?

Oh ja en de achterruitverwarming lijkt niet te werken. Ik zeg lijkt omdat ik wel spanning meet op de aansluitingen en ik ook de draden in het glas heb doorgemeten, deze zijn ook allemaal heel. Echter zie ik geen condens verdwijnen als de verwarming aanstaat. Duurt het lang voordat deze verwarming werkt? Of kan er nog een andere oorzaak zijn?

JohnT
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”