V40 D2 startprobleem

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
JanFrem
Starter

Heb sinds juli 2013 een V40 D2 handgeschakeld. Vanaf het begin heb ik start problemen, dwz dat je soms drie of meer keren op de startknop moet drukken om de motor aan te laten slaan. Meerdere keren al terug naar de Volvo garage geweest, startknop vervangen etc. Niets helpt.
NB: meestal start hij goed dus het is een lastig probleem. Gebeurt zowel met koude motor (komt meeste voor) maar ook soms met warme motor.
Toen ik eens een vervang V40 kreeg van de dealer had deze hetzelfde probleem!

Ik vraag me af of alle V40 (nieuw model uiteraard) rijders dit hebben maar er wellicht geen aandacht aan schenken omdat hij uiteindelijk toch wel start.
De dealer heeft het nu geëscaleerd naar Beesd en Zweden.
Graag verneem ik of anderen ditzelfde of een soortgelijk probleem hebben.
D2
3rd Gear member

En je weet zeker dat het niks met voorgloeien te maken heeft? Normaliter gaat het voorgloeien in een fractie van een seconde, maar als het wat kouder wordt kan dit proces wel een aantal seconden duren. Maar dat is volkomen normaal (bij ouderwetse diesels kon je tijdens het voorgloeien een bammetje eten), dus ik neem aan dat het niet is; just checking.

Kun je beschrijven wat er precies gebeurt in zo'n geval? Je drukt op de startknop, dashboard gaat aan, en dan...?
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
CamielM
Starter

Heb mijn D2 sinds September 2013 en heb in de eerste week twee keer startproblemen gehad. Bleek achteraf te liggen aan het feit dat ik de koppeling net niet ver genoeg intrapte om te kunnen starten. Daar ligt het probleem niet?

Ik heb juist dat ik soms bij het thuiskomen iets te enthousiast op de start/stopknop druk en deze zo gevoelig is dat de motor afslaat en vervolgens weer aanspringt :)
GS_Kes
2nd Gear member

Ik heb geen startproblemen en mijn auto is uit dezelfde maand. Waar ik wel naar verloop van tijd achter kwam is dat de knop maar kort ingedrukt hoeft te worden. Dus niet vasthouden als wat je bij een contactsleutel zou doen totdat de motor aanslaat. Voorgloeien en starten gaat helemaal vanzelf. In het begin ging het wel eens mis en zette ik de motor zelf meteen weer uit.

Hoe start de auto eigenlijk als deze uitgaat bij het stoplicht ofzo?
JosP
3rd Gear member

Ik heb met mijn D2 nooit startproblemen gehad.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
TimothyJames
2nd Gear member

Op zowel de huidige D4 als de vorige D2 nooit problemen gehad...
Wel met de vorige D2 in de winter 1x gehad dat ie wat langer moest aanslingeren dan normaal, maar het was toen ook -18C volgens de temperatuurmeter.

En vervolgens dus zo koud dat de elektronische handrem was vastgevroren... ;)
Rha007
5th Gear member

Hier ook nog geen problemen gehad met starten.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
sander69
3rd Gear member

geen problemenen met starten, maar merk wel dat nu het kouder wordt, hij iets langer moet voorgloeien dan in de zomer.

het duurt nu iets langer voorda hij aanslaat, maar verder geen problemen.
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Plaats reactie

Terug naar “V40”