Ik ben nieuw hier op het forum dus zal me even kort voorstellen: ik ben Roos, woonachtig in Zeeland met 4 kinderen en sinds 2006 Volvo 740 rijder. Ik heb alleen een 'beetje' pech met mijn Volvo's en daarom op zoek naar andere liefhebbers voor raad.
Mijn eerste 740 had een injectiemotor en reed op LPG. Van tijd tot tijd backfires, maar na inwinnen informatie werd ons verteld dat dit op zich geen probleem was en na het vastzetten van de juiste slang altijd zonder problemen weer verder kunnen rijden tot er opeens rook onder de motorkap vandaan kwam. Exit Volvo 1. De tweede Volvo had ook een injectiemotor maar startte standaard op benzine, dus geen backfires meer

Vorige week echter problemen met starten en een ratelend geluid in de motor bij gas geven. Stationair klonk hij alsof hij op 3 pitten liep. Bougies zaten allemaal netjes in het blok dus de Wegenwacht gebeld. Die dacht eerst aan kruk- of nokkenas, maar nadat ik ermee naar mijn monteur was gereden dacht de wegenwachter aan een probleem met zuigers/kleppen. Mijn monteur heeft er even kort naar gekeken en denkt aan koppaking. Hij heeft echter vanwege een uitgebreide verbouwing geen tijd om er goed naar te kijken (sleutelt naast zijn baan). Na uitgebreid overleg met een Volvorijdende kennis lijkt het te gaan om een kromme kop. Hij heeft aangeboden die voor mij in te bouwen. Nu kan ik echter geen kop voor dit motorblok (B230A) te pakken krijgen. Ik heb onderdelenlijn al geprobeerd, een aantal sloperijen gebeld en op internet gewoon gezocht. Bij VOMD kan ik op de site geen onderdelenlijst meer vinden (heb daar eerder wat besteld en toen kon ik gewoon door de onderdelen browsen). Vandaar mijn vraag of hier iemand een betrouwbaar adres weet of er zelf eentje in de aanbieding heeft. Alvast bedankt!