vervangen Pieburg carburateur
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ik heb een 740 estate gl bj 1988 . Goede auto niet de mooiste maar weing km op de teller ( 280.000 ) . Harde en complete Volvo ; lekker basic . Enige probleem was het starten. Vooral als je net een stukje had gereden ff stoppen en dan weer willen starten was een drama . Kouder weer was ook geen sukses qua starten . Liep 'ie eenmaal was het een heerlijke wagen en redelijk zuinig ; +- 8 km met een litertje. Hoorde dat carburateur met hand choke de oplossing zou zijn voor deze problemen. liefst een weber maar dat mag wat kosten ( +- 600, - euri ). Oplossing gevonden bij enthousiaste Volvo knutselaar . Geen probleem maak ik wel inorde. Wat een drama werd dit . Nog slechter starten en 2 km met het bekende litertje. Terug en nog eens terug . Zoek oplossing ; vol goede voornemens . geld terug ? nee bedenk oplossing voor je alles komt goed. De oplossing heb ik ondertussen zelf gevonden in een andere 740 met injektie bij de garage die ook mijn V70 tdi in onderhoud heeft. Moraal van dit verhaal is let op met wie je in zee gaat . Ciao Eric
mensen met honden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven is er niets te erven