Volvo V40 D4 R-design Business, Ice White

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
janwoodie
1st Gear member

Sinds woensdag ben ook ik de troste eigenaar van de Volvo V40 D4 Business met:
-Ice white
-R-design uitvoering ( met als bekleding half leer/Nubuck, zwart, verder veel silk metal inleg, diffusor/90mm uitlaatpijpen, sportpedalen etc. ect., teveel om allemaal te noemen)
-compleet Charcoal interieur, alles zwart dus, met flink wat mat alu accenten.
-business pack (zoals o.a. sensus connect met high perfomance audio, navigatie, climate control, cruise control)
-stoelverwarming beide voorstoelen
-winterwielen op 17 inch Mannan silver bright (de standaard 16 inch Ixion ingeruild, dat was geen gezicht...te klein), de Mannan staan op de 2 foto's, laat de winter maar komen!
-zomerwielen op 17 inch Freja
-verlaagd sportonderstel
-park assist achter

Voorheen Toyota Prius rijder (3de generatie) en nog steeds Suzuki V-strom motorrijder (ook wit :D ): op de motor stap ik altijd af met een glimlach :D De Volvo komt daar toch aardig dicht bij in de buurt zeg, misschien wel op gelijke hoogte! Dat had ik met Prius niet, wel een fijne relaxte auto maar dat is vooral ontspannen onderuitzittend cruisen, niks mis mee, maar geen sportief rijden, wel hangen in de bochten. Maar wat een feest om in deze Volvo te rijden! Vooral de trekkracht in de hogere versnellingen hebben mij echt verbaasd.Ten opzichte van de Prius is het enige wat moet wennen: het straffe onderstel, dit zat al op de uitvoering die beschikbaar was, na proefrit toch overtuigd. Maar daarentegen perfecte wegligging in bochten, geen gehang, blijft vastgekleefd aan de weg zitten. Deze auto was net op voorraad, was de enige manier om nog dit jaar te kunnen rijden, tsja de 14%. Tot nu toe (ik rij er pas een paar dagen in) heeft de Volvo mij echt verbaasd! Het complete zwarte interieur vind ik verrassend werken, erg sjiek, en je focus ligt op het uitzicht naar buiten. En wit maakt de auto, naar mijn idee althans, een stuk sportiever, en de mooie belijning wordt fraaier en sprekender dan in een donkere kleur. Maar dat zal bij iedereen verschillen, gelukkig maar, anders wordt het wel erg wit. Alle features in het interieur doen mij denken aan mijn nieuwe Iphone 6+, eigenlijk geen boekje nodig, al doende kom je vanzelf achter de mogelijkheden, met een vergelijke sjieke vormgeving als die van een apple product. En als ik dan toch wat wil weten kijk ik alleen maar op de App van Volvo Manual op diezelfde Iphone, compleet met leuke uitlegfilmpjes. Kortom: ik ga voorlopig vooral genieten en verder ontdekken.

Als het goed is staan hieronder als attachment alvast 2 foto's
janwoodie
1st Gear member

nog een keer de foto's zag niets, als het goed is nu wel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
lint
Geartronic member

Dat is een fraaie V40 geworden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
chris2005
2nd Gear member

Geniet ervan!
TimothyJames
2nd Gear member

Enjoy!! :) Die gaat je heel wat kilometers plezier opleveren denk ik zo!
JDG
2nd Gear member
Contacteer:

Welkom en veel plezier met deze mooie Ice White V40! Ik hoop trouwens dat je van autowassen houdt, dat is wel nodig merk ik nu zelf ;-)
Volvo V40 D4 Business Summum (2014), ice white, leder charcoal/blond, business pack connect, luxury line, 17" mannan
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
sander69
3rd Gear member

ik snap de verbazing als je van een prius 3 overstapt naar een volvo.. ik had dezelfde verbazing! ze hebben allebei 14 % bijtelling, maar dat is ook het enige wat ze gemeen hebben.

volvo app? die is alleen voor iphone zeker?
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
zonoskar
3rd Gear member
Contacteer:

Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
janwoodie
1st Gear member

:
Welkom en veel plezier met deze mooie Ice White V40! Ik hoop trouwens dat je van autowassen houdt, dat is wel nodig merk ik nu zelf
auto is behandeld met Waxoyl, hopen dat ie gewoon schoonregent.... :D
Met de Volvo app bedoel ik de manual, niet Volvo on Call, gewoon zoeken bij de naam Volvo, zowel voor Iphone als Android besschikbaar.
Plaats reactie

Terug naar “V40”