Ik heb wel interesse in het laten plaatsen van een standkachel.
Heb hier en daar gelezen dat deze al gemonteerd kan zijn zonder dat je het weet en als dit zo is dat je deze dan via de software kunt laten activeren. Mijn V70 D5 Summum 2008 komt oorspronkelijk uit Italie en zou er misschien vanwege de uitvoering (ondanks de zuidelijke afkomst) toch een kunnen hebben.
Waar kan ik aan zien of mijn auto inderdaad voorzien is van een standkachel?
Standkachel?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik kan de Italiaanse prijslijst niet zo 123 vinden maar hier heb je de gebruikershandleiding in het Italiaans. Als je er wijzer van wordt
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... tp9693.pdf

- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Waarschjnlijk links voor, tussen de bumper en het voorwiel zou dan de kachel unit moeten zitten.
Het plaatje is wel van een V70N
Het plaatje is wel van een V70N
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Hmm. Uit de handleiding haal ik dat rechts rook uit een wielkast kan komen bij ingeschakelde verwarming. Komt er ergens een uilaatpijpje in het zicht? De unit zelf zou ik anders alleen kunnen zien door de bumper of andere delen eraf te halen?
Verder zou ik bij het draaien van de knop op de linker stuurhandle ook opties moeten zien om de timer te kunnen instellen. Maar dat zou dan waarschijnlijk via de software gectiveerd moeten worden.
Verder zou ik bij het draaien van de knop op de linker stuurhandle ook opties moeten zien om de timer te kunnen instellen. Maar dat zou dan waarschijnlijk via de software gectiveerd moeten worden.
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Ik heb je idd een voorbeeld van een V70N gegeven, kijk eerst eens onder de wagen of je een klein uitlaat pijpje zie.
Als het een bijverwarming is, dan is deze niet via de stuurhendel in te stellen.
Als het een bijverwarming is, dan is deze niet via de stuurhendel in te stellen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik zal straks even kijken. Laat het weten. 

Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Kan niks vinden in de wielkasten links en rechts voor. In het display is een timer ook niet oproepbaar.
Onder de motorkap gekeken. Dan zie ik rechts aan de radiator wel een soort warmtewisselaartje zitten, maar dat zal de intercooler zijn?
Onder de motorkap gekeken. Dan zie ik rechts aan de radiator wel een soort warmtewisselaartje zitten, maar dat zal de intercooler zijn?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb destijds in mijn V70N een standkachel achteraf laten inbouwen bij de dealer, was een 2000 euro lichter daardoor, maar wat een zaligheid als je geen garage hebt !
In de NN modellen kan het achteraf niet meer ingebouwd worden heb ik gehoord.
In de NN modellen kan het achteraf niet meer ingebouwd worden heb ik gehoord.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Voor rond de € 1100 ben je helemaal klaar voor een achteraf ingebouwde Webasto standkachel, gaat ook in de NN.
En is eigelijk net zo goed als origineel, (gaat alleen niet mbv stuurbediening, maar met een losse AB) zie pag 10 voor de prijzen:
http://www.webasto.com/fileadmin/webast ... land_4.pdf
Een kennis van mij heeft er zo eentje, in z'n Audi dan, maar werkt perfect, icm de afstanbediening.
En is eigelijk net zo goed als origineel, (gaat alleen niet mbv stuurbediening, maar met een losse AB) zie pag 10 voor de prijzen:
http://www.webasto.com/fileadmin/webast ... land_4.pdf
Een kennis van mij heeft er zo eentje, in z'n Audi dan, maar werkt perfect, icm de afstanbediening.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21038
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb voor mijn XC een offerte opgevraagd en dat moest €2320 kosten, je begrijpt dat een spons met warm water de truuk doet voor de ramen en standje 3 op de stoelverwarming voor mijn lichaam.wim de jong schreef: Voor rond de € 1100 ben je helemaal klaar voor een achteraf ingebouwde Webasto standkachel, gaat ook in de NN.
En is eigelijk net zo goed als origineel, (gaat alleen niet mbv stuurbediening, maar met een losse AB) zie pag 10 voor de prijzen:
http://www.webasto.com/fileadmin/webast ... land_4.pdf
Een kennis van mij heeft er zo eentje, in z'n Audi dan, maar werkt perfect, icm de afstanbediening.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21038
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb er 1 gehad op de V70n en ja het is heerlijk om in een warme auto te stappen maar €2320 werd mij net iets te gek, was het €1100 geweest had ik er 1 in laten bouwen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Dank, Wim!wim de jong schreef: Voor rond de € 1100 ben je helemaal klaar voor een achteraf ingebouwde Webasto standkachel, gaat ook in de NN.
En is eigelijk net zo goed als origineel, (gaat alleen niet mbv stuurbediening, maar met een losse AB) zie pag 10 voor de prijzen:
http://www.webasto.com/fileadmin/webast ... land_4.pdf
Een kennis van mij heeft er zo eentje, in z'n Audi dan, maar werkt perfect, icm de afstanbediening.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Denk dat je eerder 1245 + inbouw kosten kwijt bent voor een 5 KW kachel, en dat is dan met alleen een bedienings kastje in de auto, dus geen AB of telefoon bed. want dat is nog een stuk duurder.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Turbotom
- 2nd Gear member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 16.04.2012 - 21:22
- Locatie: Zuid-Holland
De uitlaat van de standkachel is niet zichtbaar in de wielkast, maar achter de voorbumper. Bij de V70N inderdaad linksvoor. Even op de knietjes en onder de auto zoeken naar een geribbeld aluminium uitlaatpijpje. Met een Italiaanse auto maak je inderdaad een goede kans.Frits V70 schreef: Kan niks vinden in de wielkasten links en rechts voor. In het display is een timer ook niet oproepbaar.
Onder de motorkap gekeken. Dan zie ik rechts aan de radiator wel een soort warmtewisselaartje zitten, maar dat zal de intercooler zijn?
Tom
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Inbouw kwam 2jr geleden op 2300 euro (regio Utrecht).
Ik heb de Webasto in mijn V70 maar er is toch nog een significant verschil met orgineel!
Met de Webasto moet je voor het uitzetten van de auto de ventilatie op ontwasemingsstand zetten en de aanjager op max. Nu vergeet ik dat 9 van 10 keer en daardoor wordt de motor wel warm maar de ruiten ontdooien niet echt lekker.
De originele zet wel automatisch die roosters in je dashboard open en is daardoor veel handiger in gebruik. Mijn volgende Volvo heeft een orginele Standkachel of geen. Vooraf deed Webasto alsof er geen verschillen waren behalve de afstandsbedienning. NA de installatie kwam de aap uit de mauw. En het kan blijkbaar niet opgelost worden.
Daarnaast had ik regelmatig last van benzinelucht in de auto. Na veel gesukkel hebben ze uiteindelijk de luchtaanvoer verlegd van de parafan naar de wielkast. De onderdruk in de parafan zorgde ervoor dat de benzinedampen uit de standkachel het ventilatiecircuit van de auto werden ingezogen.
Ben er drie keer voor teruggeweest voordat ze bereid waren er iets aan te doen. Ik ben dus helemaal niet positief over het achteraf inbouwen.
Ik heb de Webasto in mijn V70 maar er is toch nog een significant verschil met orgineel!
Met de Webasto moet je voor het uitzetten van de auto de ventilatie op ontwasemingsstand zetten en de aanjager op max. Nu vergeet ik dat 9 van 10 keer en daardoor wordt de motor wel warm maar de ruiten ontdooien niet echt lekker.
De originele zet wel automatisch die roosters in je dashboard open en is daardoor veel handiger in gebruik. Mijn volgende Volvo heeft een orginele Standkachel of geen. Vooraf deed Webasto alsof er geen verschillen waren behalve de afstandsbedienning. NA de installatie kwam de aap uit de mauw. En het kan blijkbaar niet opgelost worden.
Daarnaast had ik regelmatig last van benzinelucht in de auto. Na veel gesukkel hebben ze uiteindelijk de luchtaanvoer verlegd van de parafan naar de wielkast. De onderdruk in de parafan zorgde ervoor dat de benzinedampen uit de standkachel het ventilatiecircuit van de auto werden ingezogen.
Ben er drie keer voor teruggeweest voordat ze bereid waren er iets aan te doen. Ik ben dus helemaal niet positief over het achteraf inbouwen.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Klopt je moet wel de varwarming op max temp zetten met de kleppen op de voorruit en de re-circulatie stand erop.
De aanjager snelheid wordt wel door webasto aansturing geregeld, die hoef je dus niet in te stellen.
Maar die instelling wil ik graag zelf doen
Er is wel ooit een interface van webasto (gateway genaamd) geweest die die instellingen incl ventilator aansturing verzorgde, maar hier had je ook weer Volvo software voor nodig.
Op de nieuwe modellen is de standkachel optie erg gunstig geprijst.
De aanjager snelheid wordt wel door webasto aansturing geregeld, die hoef je dus niet in te stellen.
Maar die instelling wil ik graag zelf doen

Er is wel ooit een interface van webasto (gateway genaamd) geweest die die instellingen incl ventilator aansturing verzorgde, maar hier had je ook weer Volvo software voor nodig.
Op de nieuwe modellen is de standkachel optie erg gunstig geprijst.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel