Er is een mede forummer (geweest) die zijn uit de USA meegenomen XC90 en S80 heeft laten 'omzetten' naar NL, dus ook bij Volvo Zweden staat er nu NL in het systeem. Nu heeft/had deze forummer vrij goede (internationale) contacten bij Volvo ea. daaraan gerelateerde bedrijven, inzake de vinregistratie cq het 'geboortekaartje'. Nu loop je met een USA auto natuurlijk wel wat meer 'problemen' tegen dan met een Europese auto, o.a. radiofrequenties, gps, mph. En daarnaast heeft het omzetten, het inbouwen van hardware en laden van software hem ook wel een en ander gekost.
Het zou m.i dus wel moeten kunnen, maar ik denk dat een bezoekje aan een andere tuner in dit geval, mbt moeite en kosten, rendabeler is dan koste wat koste voor Polestar gaan. Als de wens voor tuning sterk genoeg is tenminste.
Wil graag Polestar!
- Jers3n
- 5th Gear member
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- NielsPHEV
- 7th Gear member
zou gewoon naar rica gaan heb ik prima ervaringen mee, wel een isoftloader kopen dan kan je de tuning terugzetten als deze bij een beurt is overschreven. Is nog een stuk voordeliger ook cq voor de prijs van polestar verwacht ik dat de auto zelfs op de testbank kan
- rovinge
- 2nd Gear member
Bedankt voor de feedback; de 'grap' is dat ie al ge-RICA-ad was (beide V70s hebben RICA), maar ik was benieuwd naar Polestar en wilde dat wel eens proberen.
Met RICA heb ik goede ervaringen, zowel op de 2.5T als op T6.
Roel
Met RICA heb ik goede ervaringen, zowel op de 2.5T als op T6.
Roel
MY2005 V70 2.5T AWD 245pk, Summum Silver Metallic, Xenons, RICA
MY2009 V70 T6 AWD 315pk, Summum Ice White Solid, Xenons, Polestar
MY2016 Ifor Williams 2pk, Silver Metallic
- rovinge
- 2nd Gear member
Kan me inderdaad geen betere combinatie bedenken 

- rovinge
- 2nd Gear member
Het wordt definitief Polestar RICA
Hoe graag je het ook wilt, Volvo wil geen administratieve wijziging (ook niet als uitzondering) in hun systeem doorvoeren zodat er toch een Polestar pakket geladen kan worden op een auto met een administratief nummer dat oorspronkelijk registreert staat in een ander land.
Minpunt voor Volvo/Polestar; erg jammer. Afijn, voor de rest is en blijft het een mooi merk met fijne auto's ...
Roel
Hoe graag je het ook wilt, Volvo wil geen administratieve wijziging (ook niet als uitzondering) in hun systeem doorvoeren zodat er toch een Polestar pakket geladen kan worden op een auto met een administratief nummer dat oorspronkelijk registreert staat in een ander land.
Minpunt voor Volvo/Polestar; erg jammer. Afijn, voor de rest is en blijft het een mooi merk met fijne auto's ...
Roel
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
En welke gaat getuned worden dan, de 2,5 T of de T6?
En, gelet op het onderschrift waaruit ik op kan maken dat er al een heule bulte aan power onder de kap zit, waar gaat het vermogen uiteindelijk op uitkomen dan?
En, gelet op het onderschrift waaruit ik op kan maken dat er al een heule bulte aan power onder de kap zit, waar gaat het vermogen uiteindelijk op uitkomen dan?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Een erg gek standpunt van Volvo niet meer van deze tijd met onze open grenzen. Dat zou overigens betekenen dat mensen met een Volvo in Belgie die uit Dld is geimporteerd WEL Polestar kunnen laten laden (in Nld of Dld) terwijl dat in Belgie nou juist niet mag. Volgens mij schiet men het doel juist voorbij met dit standpuntrovinge schreef:Het wordt definitief Polestar RICA
Roel
-
- 1st Gear member
Mbt België denk ik dat het probleem meer ligt bij de Belgische overheid. Die zijn zeer moeilijk als het gaat over acceptatie van motortuning (en andere tuning). In de eerste plaats ook omdat de wegenbelasting afhangt van dat motorvermogen.
Polestar (als Volvo vertegenwoordiger) wil waarschijnlijk de Belgische overheid niet dwarszitten door illegale diensten aan te bieden.
Een politiek/ commercieel verhaal.
Jabo
Polestar (als Volvo vertegenwoordiger) wil waarschijnlijk de Belgische overheid niet dwarszitten door illegale diensten aan te bieden.
Een politiek/ commercieel verhaal.
Jabo
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik gok de T6, want een 2.5T heeft standaard 210 pk en is al getuned?V70/2.4D/2003 schreef:En welke gaat getuned worden dan, de 2,5 T of de T6?
Ik zou zeggen, 305 pk is genoeg...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- rovinge
- 2nd Gear member
De T6 is nu weer RICA getuned.
Het aantal PKs zal zo tussen de 310 en 330 liggen (heb nog geen rapportje)
Met het tunen gaat het me niet om nog harder te kunnen met de T6, want hard/snel dat ging ie al; ook die enkele stoplicht sprint ging al als 'de brandweer', vooral met de sportstand van de GT-bak.
Waar het me vooral om ging is dat met tuning de T6 veel soepeler en sneller is in de midden range (2-3-4-5de versnelling).
De hele grap was dat de T6 al RICA was getuned, maar dat ie na het Polestar software-laad-debacle opnieuw met de RICA software getuned moest worden. Omdat de Polestar software in eerste instantie niet wilde laden, hadden we de standard motor management software weer geladen om te zien of de Polestar tuning daarna wèl wilde laden..... (niet dus).
Nu heb ik even twee weken met de normale software gereden en ik kan je vertellen dat dit me behoorlijk tegen viel; ik ben blij weer een getunede motor te hebben.
De 2.5T is overigens ook RICA getuned.
Roel
Het aantal PKs zal zo tussen de 310 en 330 liggen (heb nog geen rapportje)
Met het tunen gaat het me niet om nog harder te kunnen met de T6, want hard/snel dat ging ie al; ook die enkele stoplicht sprint ging al als 'de brandweer', vooral met de sportstand van de GT-bak.
Waar het me vooral om ging is dat met tuning de T6 veel soepeler en sneller is in de midden range (2-3-4-5de versnelling).
De hele grap was dat de T6 al RICA was getuned, maar dat ie na het Polestar software-laad-debacle opnieuw met de RICA software getuned moest worden. Omdat de Polestar software in eerste instantie niet wilde laden, hadden we de standard motor management software weer geladen om te zien of de Polestar tuning daarna wèl wilde laden..... (niet dus).
Nu heb ik even twee weken met de normale software gereden en ik kan je vertellen dat dit me behoorlijk tegen viel; ik ben blij weer een getunede motor te hebben.
De 2.5T is overigens ook RICA getuned.
Roel
- Gouwe
- 7th Gear member
Heb ook een import Volvo (origineel Luxemburgs, maar via de importeur in België volgens de papieren). Heb de auto na aanschaf in onderhoud bij de dealer welke hem netjes heeft aangemeld in het systeem van Volvo NL. Werd getriggerd door een mooie aanbieding van Polestar. Nu voor 695,- euro voor bepaalde modellen van 2006-2010. Aanbieding geldig tot en met 24/12/2014.rovinge schreef: Een update van mijn kant.
Import auto = geen Polestar
Het ziet er naar uit dat Polestar het dus niet gaat worden. Na bellen met Zweden blijkt dat het huidige VIDA systeem het gewoonweg niet toelaat om in Nederland bepaalde software en opties te laden op een oorspronkelijke in het buitenland verkochte Volvo, die toch alweer anderhalf jaar netjes in onderhoud is bij de Volvo dealer hier Nederland. Het Volvo VIDA systeem gebruikt hiervoor het VIN nummer v/d auto.
Het van principe dat Volvo hanteert heeft te maken met de lokale regelgeving in verschillende landen: land A staat andere tuning mogelijkheden toe dan een land B. Waar het Volvo systeem 'mank' gaat is de vrije handelsgeest binnen Europa en waar mensen zoals jij en ik dus auto's kopen en importeren uit andere landen maar gewoon door een Volvo dealer hier in Nederland willen laten onderhouden...
Let wel, het is niet mijn Volvo dealer maar Volvo Zweden/Nederland die blijkbaar het systeem niet kunnen of willen aanpassen; mijn Volvo dealer kan helaas hier niets verder aan doen. Wanneer Volvo Nederland dit leest hebben ze wat om over na te denken en verder te bespreken met de 'Zweden'.
Ik ben benieuwd hoe dit bij de andere automerken en dealers gaat en of die dezelfde starre houding en/of systeem hebben.
Jammer voor m'n dealer; ik had hun het geld graag gegund.
Voor mij ziet er niet anders op om zelf terug te gaan naar Rica.
Groeten,
Roel
Heb vandaag contact gehad met de dealer (Broekhuis) met de vraag of deze aanbieding ook voor mijn auto beschikbaar was en zo ja of deze ook op mijn import auto kon worden gezet (met in het achterhoofd het verhaal van dit topic). Werd netjes teruggebeld met twee keer "ja" als antwoord op mijn vragen. Als ik hier mijn VIN invul wordt deze ook herkend: http://www.polestar.com/nl-nl/performance/search-vin/
Wellicht dat Volvo e.e.a. toch heeft veranderd, of ik heb gewoon mazzel. Ga het binnenkort proberen. Houd jullie op de hoogte of het lukt en hoe het bevalt

Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- friend
- 2nd Gear member
Hier kan je de deelnemende landen zien (in de land selectie):Gouwe schreef:Heb ook een import Volvo (origineel Luxemburgs, maar via de importeur in België volgens de papieren).
Wellicht dat Volvo e.e.a. toch heeft veranderd, of ik heb gewoon mazzel. Ga het binnenkort proberen. Houd jullie op de hoogte of het lukt en hoe het bevalt.
registreren
België zit er niet bij, Luxemburg wel. Helaas dus niets veranderd.
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
- Gouwe
- 7th Gear member
Bij mij staan Luxemburg en België beide in het lijstje.... Lijkt ook niets met de deelnemende landen te maken. Hier kun je je als eigenaar registreren voor het certificaat, maar als Nederlander kan ik prima met een Belgische auto rondrijden...of vice versafriend schreef:Hier kan je de deelnemende landen zien (in de land selectie):Gouwe schreef:Heb ook een import Volvo (origineel Luxemburgs, maar via de importeur in België volgens de papieren).
Wellicht dat Volvo e.e.a. toch heeft veranderd, of ik heb gewoon mazzel. Ga het binnenkort proberen. Houd jullie op de hoogte of het lukt en hoe het bevalt.
registreren
België zit er niet bij, Luxemburg wel. Helaas dus niets veranderd.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
- Gouwe
- 7th Gear member
Zojuist de Polestar tuning erop laten zetten. Binnen 15 minuten weer buiten. Gelijk ook bakadaptatie laten resetten met het idee dat daardoor e.e.a. sneller op elkaar ingeleerd zal zijn.
Eerste indruk: pakt beter op onderin, meer lineaire versnelling en alerter bij gas geven (inhalen, verlaten rotonde). Vind de auto nóg prettiger rijden.
Over het verbruik kan ik nog niks zeggen.
Eerste indruk: pakt beter op onderin, meer lineaire versnelling en alerter bij gas geven (inhalen, verlaten rotonde). Vind de auto nóg prettiger rijden.
Over het verbruik kan ik nog niks zeggen.
- Volvov60polestar
- 2nd Gear member
Zal ook even mijn verhaal doen - past perfect in het topic ->
Heb een V60 D5 MY2014, origineel geleverd in Tsjechië.
Auto staat ondertussen op Belgische platen.
Enkele maanden geleden wou ik de wagen voorzien van Polestar tuning.
Na enkele minuten aan de VIDA computer zei de technieker dat het niet ging lukken. Er kwam een foutmelding maar weet niet precies welke. Een fatsoenlijke uitleg kreeg ik er niet bij helaas.
Normaal gesproken moet op mijn wagen de tuning toch geladen kunnen worden?
Als ik het chassisnummer ingeef op de website van Polestar dan krijg ik mijn type en motorisatie van wagen te zien dus dat is toch een goed teken?
Andere garages hebben het ook gecheckt en volgens hun moet het wèl lukken (maar ik neem aan dat zij diezelfde check op chassisnummer doen).
Heb een V60 D5 MY2014, origineel geleverd in Tsjechië.
Auto staat ondertussen op Belgische platen.
Enkele maanden geleden wou ik de wagen voorzien van Polestar tuning.
Na enkele minuten aan de VIDA computer zei de technieker dat het niet ging lukken. Er kwam een foutmelding maar weet niet precies welke. Een fatsoenlijke uitleg kreeg ik er niet bij helaas.
Normaal gesproken moet op mijn wagen de tuning toch geladen kunnen worden?
Als ik het chassisnummer ingeef op de website van Polestar dan krijg ik mijn type en motorisatie van wagen te zien dus dat is toch een goed teken?
Andere garages hebben het ook gecheckt en volgens hun moet het wèl lukken (maar ik neem aan dat zij diezelfde check op chassisnummer doen).
Volvo V60 Polestar
Mijn wagen op Instagram -> www.instagram.com/volvov60polestar
- Paul
- Geartronic member
Wat een spannend verhaal auto uit Tsjechie naar Belgie... hoe kwam je die tegen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Volvov60polestar
- 2nd Gear member
Stond bij een Belgische onafhankelijke Volvo dealer. Eerst was ik een beetje bang voor de afkomst (blijft het oostblok) maar intussen heb ik er 7000 aangename kilometers mee gereden.
Is in mijn bezit sinds bijna 5 maanden intussen. Had iets meer dan 13.000km op de teller toen ik hem kocht.
Is in mijn bezit sinds bijna 5 maanden intussen. Had iets meer dan 13.000km op de teller toen ik hem kocht.
Volvo V60 Polestar