Hej, weet dat deze vraag al eerder gesteld is, maar ben op zoek naar ervaring van gasinbouwstations in Zuid Holland of omgeving. Zag dat sommige topics al enige jaren verouderd waren op deze site dus durfde het wel aan. Ben benieuwd naar type gasinstallatie, voor en nadelen en de tanks daar hoor ik ook verschillende afmetingen van. En prijzen zijn altijd welkom. Gaat om een XC90 v8. Hoor graag jullie bevindingen
Remco
Wederom een lpg inbouw vraag......
- RogerO
- 2nd Gear member
Belangrijk is dat je kiest voor iemand kiest die ervaring heeft met het inbouwen van een LPG installatie voor een B8444. In mijn auto heb ik ca. 1,5 jaar en 38 Tkm geleden een Prins VSI installatie laten leggen. Het probleem bij een XC90 V8 is dat deze nogal redelijk dorstig is (15l/100km en meer haal je gemakkelijk
, zeker bij veel stadsgebruik. Om een bruikbare actieradius te krijgen moet je dus een behoorlijke tank kunnen monteren. Bij onderbouw wordt de grootte echter beperkt door de beschikbare ruimte. Bij deze VSI installatie kun je gebruik maken van een 76 liter tank. Als je voor een Vialle installatie gaat is de maximale tank 67 liter.
De auto loopt prima op LPG. Vul aansluiting is weggewerkt achter de benzineklep.
Bij mij is na inbouw alleen een probleem ontstaan met het rijden op benzine. Doordat de benzinedruk soms (veel) te laag wordt, gaat de auto stotteren op benzine. Omdat het gerelateerd lijkt te zijn aan de motortemperatuur denk ik dat het ergens een slechte verbinding is en op zich niets met de LPG installatie te maken heeft.
Omdat ik in het zuiden van het land woon, kan ik je helaas niet adviseren over inbouwstations in Zuid-Holland.
Roger

De auto loopt prima op LPG. Vul aansluiting is weggewerkt achter de benzineklep.
Bij mij is na inbouw alleen een probleem ontstaan met het rijden op benzine. Doordat de benzinedruk soms (veel) te laag wordt, gaat de auto stotteren op benzine. Omdat het gerelateerd lijkt te zijn aan de motortemperatuur denk ik dat het ergens een slechte verbinding is en op zich niets met de LPG installatie te maken heeft.
Omdat ik in het zuiden van het land woon, kan ik je helaas niet adviseren over inbouwstations in Zuid-Holland.
Roger
XC90 V8 MY07 LPG
V40 2.0 MY98
V40 2.0 MY98