Hallo mensen,
Een mini-probleempje.
Normaal gaan de deuren van mijn V40 na een twee minuten automatisch op slot. Nu werkt dat op eens niet meer.
Iemand een idee hoe dat kan? Iets verkeerd gedaan ofzo?
Deuren niet meer automatisch op slot
- Okke
- 4th Gear member
Je bedoelt: wanneer je de auto met de zender ontgrendeld, maar verder geen enkele deur open maakt? Heb je een software update gehad (garage en dan die instelling gewist)? Ik zal eens kijken wat ie bij mij doet...eigenlijk nog nooit getest.
V40
-
- 3rd Gear member
Ook als je uitstapt, sleutel en radio meeneemt en de auto niet afsluit. Dan gaat normaal gesproken de boel automatisch op slot.Okke schreef:Je bedoelt: wanneer je de auto met de zender ontgrendeld, maar verder geen enkele deur open maakt? Heb je een software update gehad (garage en dan die instelling gewist)? Ik zal eens kijken wat ie bij mij doet...eigenlijk nog nooit getest.
Let wel: niet als er bijv. een raam openstaat. Of tankdop of zoiets.
Er is niet aan de instellingen geknoeid...
- Oceanracer
- Geartronic member
Misschien dat je sinds kort een andere plek gebruikt voor het opbergen van je sleutels? Als je ab. binnen het bereik van de auto blijft, zal hij niet vanzelf op slot gaan. Logisch, anders loop je het risico dat de auto op slot gaat, met de sleutels/ab. in de auto.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Okke
- 4th Gear member
Nou...bij mij doet ie dat niet. Wel als ik 'm open en dan niet open maak, dan gaat de vergrendeling er weer op. Stel je voor dat je de sleutels uit je contact haalt, even naast je neer legt en vervolgens je ramen even schoonmaakt (tuurlijk, dom om je sleutels...) dan sluit ie vanzelf af. Ik weet het niet hoor of ik dat wil...
V40
- Oceanracer
- Geartronic member
Dat gebeurt ook niet! Je moet ver genoeg van de auto zijn verwijderd (met je sleutels in je broekzak) om de wagen af te laten sluiten. Als je binnen het bereik van de auto blijft, gaat ie niet op slot. Dus kun je gewoon je ramen schoonmaken!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue