Hi mede Volvohova's,
Ik heb een vraag. Na een zoektocht naar mijn volgende Volvo, mijn S70 2.5 diesel heb ik van 150.000 naar bijna 540.000 gestuurd, ben ik gevallen voor een V50 2.0d uit 2009. 2x een proefrit mee gemaakt, en hij rijdt echt heel fijn.
Na een mini onderzoek naar de geschiedenis ben ik er nu echter achter gekomen dat de auto een nogal afwijkende geschiedenis heeft. De auto is in onderhoud geweest bij een monteur van een onafhankelijke garage. De auto was van zijn ouders. Deze auto monteur is trouwens zeer waarschijnlijk ook lid van dit forum, omdat mij werd verteld dat hij ren enorme Volvo freak is. De auto lijkt dus zeer goed onderhouden, al is het de vraag of er echte Volvo onderdelen gebruikt zijn. Volgens diegene die ik sprak werd werkelijk elk piepje of kraakje meteen verholpen.
De Auto reed ook echt heel zuinig, dus ik vermoed nu dat het roetfilter en de egr er ook uitgehaald zijn. De grote showstopper kwam op het einde van het gepsprek. De auto is verkocht omdat hij te vaak in de noodloop ging. Op een of andere manier blijf ik toch warm voor deze auto, en ik heb echt al heel veel opgezocht en gevonden hier op het forum over noodloop toestanden.
Mijn vraag is nu of een "noodloop probleem altijd opgelost kan worden, of wordt deze koop vragen om moeilijkheden. Het is natuurlijk wel een monteur die besluit de auto te verkopen. Aan de andere kant krijg ik sowieso 6 maanden Bovag. Ik hoop dat iemand kan helpen. Tx, alvast.
Kopen of niet?!
- lint
- Geartronic member
Welkom.
Het is altijd twijfelachtig als een auto wordt verkocht omdat de auto vaak in de noodloop gaat. Problemen kunnen altijd worden opgelost maar het is verstandig daar goede afspraken over de maken qua kosten van de mogelijke reparaties ondanks de 6 maanden Bovag garantie.
Het is altijd twijfelachtig als een auto wordt verkocht omdat de auto vaak in de noodloop gaat. Problemen kunnen altijd worden opgelost maar het is verstandig daar goede afspraken over de maken qua kosten van de mogelijke reparaties ondanks de 6 maanden Bovag garantie.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Rippie V70
- 5th Gear member
Tja, dat is een moeiijke. Is de V50 gechipt? Ik loop persoonlijk graag een deurtje verder in zo'n geval.
Wellicht dat je hem moet laten uitlezen bij een dealer om alle meldingen boven water te toveren. Een aankoopkeuring is zowiezo wel slim.
En 6 mnd zijn zo voorbij.
Wellicht dat je hem moet laten uitlezen bij een dealer om alle meldingen boven water te toveren. Een aankoopkeuring is zowiezo wel slim.
En 6 mnd zijn zo voorbij.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 1st Gear member
Dank voor jullie reacties. Ik kan mij voorstellen dat de auto al vaak uitgelezen is door de vorige eigenaar. Maar blijkbaar niks gevonden.
Er is echt al veel gebeurd aan de auto. Vele onderdelen vervangen bedoel ik. De auto rijdt zeer pittig, dus kan me voorstellen dat hij gechipt is. Al bazeer ik dat vooral op mijn rijervaring met een 1.6 D2. Aan dat gebrek aan power ga ik niet wennen dat weet ik zeker. Hoe kan ik er trouwens achter komen of hij gechipt is? En is dat positief of negatief, als dat gebeurd is? Die vraag geldt trouwens ook voor het eventueel weggehaald hebben van het roetfilter en de erg. Mss komt de noodloop daar el door. Dat dat onkundig is gedaan.
Er is echt al veel gebeurd aan de auto. Vele onderdelen vervangen bedoel ik. De auto rijdt zeer pittig, dus kan me voorstellen dat hij gechipt is. Al bazeer ik dat vooral op mijn rijervaring met een 1.6 D2. Aan dat gebrek aan power ga ik niet wennen dat weet ik zeker. Hoe kan ik er trouwens achter komen of hij gechipt is? En is dat positief of negatief, als dat gebeurd is? Die vraag geldt trouwens ook voor het eventueel weggehaald hebben van het roetfilter en de erg. Mss komt de noodloop daar el door. Dat dat onkundig is gedaan.
-
- Starter
Ik zou verder kijken, als een monteur al een auto wegdoet omdat er continue een storing in zit... Tenzij de vorige eigenaar zich hier meldt en kan vertellen wat er mee aan de hand is en de verkopende partij bereid is dat te verhelpen (als dat kan).
Ik vind het toch een vreemd verhaal, een verkoper die eerlijk vertelt dat de auto om die reden is ingeruild. Anders zwart op wit zetten dat probleem sowieso verholpen wordt, ook na garantietermijn. Maar ik denk dat verder kijken verstandiger is (en zie mijn reactie in ander topic: ik kocht lekker een benzine versie, al is dat bij 40.000 per jaar natuurlijk ook weer gekkenwerk).
Ik vind het toch een vreemd verhaal, een verkoper die eerlijk vertelt dat de auto om die reden is ingeruild. Anders zwart op wit zetten dat probleem sowieso verholpen wordt, ook na garantietermijn. Maar ik denk dat verder kijken verstandiger is (en zie mijn reactie in ander topic: ik kocht lekker een benzine versie, al is dat bij 40.000 per jaar natuurlijk ook weer gekkenwerk).
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hoe weet je dat hij zo zuinig is? Je moet de waardes van de BC niet zo geloven.
Dat hij gechipt is wil niet zeggen dat je hem moet laten staan, dat kan geen kwaad.
Als de monteur bij een universele garage werkt, is de auto dan uitgelezen met Vida?
Dat hij gechipt is wil niet zeggen dat je hem moet laten staan, dat kan geen kwaad.
Als de monteur bij een universele garage werkt, is de auto dan uitgelezen met Vida?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

-
- 1st Gear member
De verkopende partij, bovag garagehouder met veel Volvo's, wist dit niet. Hij was mega verbaasd omdat hij de auto als inruil verkregen, en blijkbaar niet goed heeft opgelet. Ik weet dit van de garagehouder waar de auto in onderhoud was. De monteur werkt daar nog steeds. En de monteur vertelde de reden, waarschijnlijk zonder te weten dat ik de garagehouder nog zou spreken, aan de garagehouder. Mijn verkoper heeft verder nooit iets aan de auto gemerkt. Ik dus ook niet. Ik heb 2 proefritten gemaakt en de auto reed te gek. Heel veel koppel, gelijkmatig ook. De auto reageert super snel op alles wat ik deed, en er was geen enkel probleem.
Of de auto is uitgelezen weet ik niet. Kan alleen een Volvo dealer uitlezen? Anders zou die monteur dat ook gedaan hebben toch?
De verkoper zei dat hij dit weekend de auto gaat gebruiken om te kijken of er iets gebeurt.
Ik kan me voorstellen dat ik de auto neem met 6 maanden BOVAG, en dat daarnaast de aantekening erbij moet dat dit probleem gratis opgelost moet worden. Weet alleen niet of hij daartoe bereid is, omdat een noodloop natuurlijk aan van alles en nog wat kan liggen.
Ik bazeer de zuinigheid idd op de bc. Is het niet zo dat de bc van Volvo dezelfde afwijking heeft in hetzelfde type auto? Een 1,6 D2 kreeg ik nauwelijks onder de 6l/100 en deze 2.0d stond op gemiddeld 5,9l/100 en op de snelweg 100 km/u met cc zat hij op 4,2 actueel. Dat lukte met geen mogelijkheid met die 1,6 D2.
Ik weet dus waar de monteur werkt. Ik ga ook proberen om hem te spreken.
Of de auto is uitgelezen weet ik niet. Kan alleen een Volvo dealer uitlezen? Anders zou die monteur dat ook gedaan hebben toch?
De verkoper zei dat hij dit weekend de auto gaat gebruiken om te kijken of er iets gebeurt.
Ik kan me voorstellen dat ik de auto neem met 6 maanden BOVAG, en dat daarnaast de aantekening erbij moet dat dit probleem gratis opgelost moet worden. Weet alleen niet of hij daartoe bereid is, omdat een noodloop natuurlijk aan van alles en nog wat kan liggen.
Ik bazeer de zuinigheid idd op de bc. Is het niet zo dat de bc van Volvo dezelfde afwijking heeft in hetzelfde type auto? Een 1,6 D2 kreeg ik nauwelijks onder de 6l/100 en deze 2.0d stond op gemiddeld 5,9l/100 en op de snelweg 100 km/u met cc zat hij op 4,2 actueel. Dat lukte met geen mogelijkheid met die 1,6 D2.
Ik weet dus waar de monteur werkt. Ik ga ook proberen om hem te spreken.
Laatst gewijzigd door Bmv op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fredhead
- Geartronic member
Persoonlijk zou ik deze laten staan nu je dit weet.
Ik heb zelf een V50 met 2.0D gehad die regelmatig storingen (waaronder ook regelmatig in de noodloop) had en daar bleef ik mee bezig. Ding stond op het laatst meer bij de dealer dan voor de deur
Ik heb zelf een V50 met 2.0D gehad die regelmatig storingen (waaronder ook regelmatig in de noodloop) had en daar bleef ik mee bezig. Ding stond op het laatst meer bij de dealer dan voor de deur
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
-
- 1st Gear member
Dank je voor je reactie Fredhead. Hmm.. Dat klinkt niet gaaf. Ik had net bedacht, omdat ik toch een half jaar garantie heb, om het misschien toch te proberen. Ik heb het er al met de verkopende partij over gehad, dat ik mijn auto nodig heb voor mijn werk en geen zin heb om meer bij hem in de garage te staan dan rond te rijden. Ik heb dik 400.000 met mijn. S70 gereden en eigenlijk nooit iets gehad. Behalve de airco op het einde dus die heb ik maar gelaten op een gegeven moment. De garage houder heeft toen gezegd dat als ik binnen een half jaar 3 of 4 keer met een storing sta, ik een andere auto kan nemen. Dit omdat hij ook niet op 3 of 4 "gratis" reparaties in de garantie termijn zit te wachten. Maar hoe dat dan weer op papier moet komen staan, weet ik niet. Hij heeft het over coulance en zo, ook na 9 maanden bijv. Maar goed dat zou ik dan moeten vertrouwen. Ik heb ondertussen nog een andere 2.0d gevonden en een v50 met een D5 motor. Die zijn wel wat duurder, en de geschiedenis van die auto's weet ik natuurlijk ook niet, maar misschien is dat toch een betere optie.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik zou dan lekker een D5 nemen. Uit eigen ervaring en die van anderen weet ik dat ze het erg lang volhouden.
Het idee van een Peugeot motor in een Volvo vind ik maar niets, ook al had ik in min vorige Volvo ook zo'n Frans ding.
Waarom gaat de S70 eigenlijk weg? Is hij af, of ben je gewoon toe aan wat nieuws?
Het idee van een Peugeot motor in een Volvo vind ik maar niets, ook al had ik in min vorige Volvo ook zo'n Frans ding.
Waarom gaat de S70 eigenlijk weg? Is hij af, of ben je gewoon toe aan wat nieuws?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII

- ijsga
- 5th Gear member
+1, een V50 met een D5 is een feest!JeroenSpock schreef: Ik zou dan lekker een D5 nemen. Uit eigen ervaring en die van anderen weet ik dat ze het erg lang volhouden.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 1st Gear member
Ik wil van de S70 af omdat ik er al bijna 10 jaar in rijdt. Nu moet de distributie riem vervangen, grote beurt, nieuwe remblokken en schijven voor enz.
Dat vind ik te duur worden. Verder heeft mijn vriendin er nog even ik de loop der tijd 3 blikschades in gemaakt... Ik betaal 150 euro per maand aan de belasting en de auto rijdt 7 liter op 100 km.
Vandaar dat ik ook dacht aan een V50. Die is zuiniger, lichter en ik kan mijn iPhone aan de auto hangen.
Lijkt me ook wel eens fijn. Het is al bijna 2015.
Ik gok dat de D5 ongeveer op 6/100 km zit. Klopt dat? Of is hij nog wat zuiniger?
Ik rijd ongeveer 32.000 km per jaar waarvan 80% snelweg.
Dat vind ik te duur worden. Verder heeft mijn vriendin er nog even ik de loop der tijd 3 blikschades in gemaakt... Ik betaal 150 euro per maand aan de belasting en de auto rijdt 7 liter op 100 km.
Vandaar dat ik ook dacht aan een V50. Die is zuiniger, lichter en ik kan mijn iPhone aan de auto hangen.

Lijkt me ook wel eens fijn. Het is al bijna 2015.
Ik gok dat de D5 ongeveer op 6/100 km zit. Klopt dat? Of is hij nog wat zuiniger?
Ik rijd ongeveer 32.000 km per jaar waarvan 80% snelweg.
-
- 4th Gear member
met 32000km op jaarbasis zou ik zeker gaan voor een D5
mijn D5 rijd gemiddeld 1:14 met een geartronic dus dat is heel netjes heeft een tuning van volvotune gehad en heeft 208 pk en 490 nm
verder is de D5 een stuk betrouwbaarder dan de 1.6 of 2.0 ze malen niet om een km meer of minder 500000 km is geen uitzondering.
ik kan het alleen maar aanraden
mijn D5 rijd gemiddeld 1:14 met een geartronic dus dat is heel netjes heeft een tuning van volvotune gehad en heeft 208 pk en 490 nm
verder is de D5 een stuk betrouwbaarder dan de 1.6 of 2.0 ze malen niet om een km meer of minder 500000 km is geen uitzondering.
ik kan het alleen maar aanraden

Volvo V70 R=Design D4
- Fredhead
- Geartronic member
Gaaf was het zeker niet nee, ik heb het 2,5 jaar volgehouden tot ik het uiteindelijk echt goed zat was.Bmv schreef: Dank je voor je reactie Fredhead. Hmm.. Dat klinkt niet gaaf. Ik had net bedacht, omdat ik toch een half jaar garantie heb, om het misschien toch te proberen. Ik heb het er al met de verkopende partij over gehad, dat ik mijn auto nodig heb voor mijn werk en geen zin heb om meer bij hem in de garage te staan dan rond te rijden. Ik heb dik 400.000 met mijn. S70 gereden en eigenlijk nooit iets gehad. Behalve de airco op het einde dus die heb ik maar gelaten op een gegeven moment. De garage houder heeft toen gezegd dat als ik binnen een half jaar 3 of 4 keer met een storing sta, ik een andere auto kan nemen. Dit omdat hij ook niet op 3 of 4 "gratis" reparaties in de garantie termijn zit te wachten. Maar hoe dat dan weer op papier moet komen staan, weet ik niet. Hij heeft het over coulance en zo, ook na 9 maanden bijv. Maar goed dat zou ik dan moeten vertrouwen. Ik heb ondertussen nog een andere 2.0d gevonden en een v50 met een D5 motor. Die zijn wel wat duurder, en de geschiedenis van die auto's weet ik natuurlijk ook niet, maar misschien is dat toch een betere optie.
De auto toen naar een handelaar gereden, net bedrag voor gekregen en zonder auto weer naar huis gegaan.
Wat ik weet is dat hij redelijk vlot daarna richting het Oostblok is gegaan, erg jammer want het was verder een hele nette auto maar ik had er zo niets aan.
Als ik tussen de 2 anderen zo moeten kiezen zou ik net als de rest voor de D5 gaan.
Enige waar je rekening mee moet houden, een beurt met distributiewissel is wat duurder omdat het bij een D5 wat meer tijd kost.
Buiten dit: lekker van genieten

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
-
- 2nd Gear member
Helemaal mee eens, D5 is een fantastische motor!ijsga schreef:+1, een V50 met een D5 is een feest!JeroenSpock schreef: Ik zou dan lekker een D5 nemen. Uit eigen ervaring en die van anderen weet ik dat ze het erg lang volhouden.

XC70 D5 AWD GT MY2006, 185pk, SPORTS SUMMUM, MOBILITY LINE, VISIBILTY LINE, FOUR-C
BMW 320D TOURING E46 executive, MY2001,136pk,
BMW 318ti E36, MY1996
BMW 316i E30, MY1991
BMW 320i E30, MY1987
BMW 320D TOURING E46 executive, MY2001,136pk,
BMW 318ti E36, MY1996
BMW 316i E30, MY1991
BMW 320i E30, MY1987
- zwijntje
- 1st Gear member
D5 all the way!
Zeer krachtige, maar vooral soepele motor en bovendien beresterk en betrouwbaar (mits hij zijn beurtjes netjes krijgt).
Heerlijke snelweg cruiser.
Ik rijd er gemiddeld 6,3l op 100km mee en geef de wagen regelmatig de sporen als hij warm is.
Zeer krachtige, maar vooral soepele motor en bovendien beresterk en betrouwbaar (mits hij zijn beurtjes netjes krijgt).
Heerlijke snelweg cruiser.
Ik rijd er gemiddeld 6,3l op 100km mee en geef de wagen regelmatig de sporen als hij warm is.
2008 S40 D5 R-design - 6bak - 200pk 480Nm - 6,4L/100km
- wim de jong
- 5th Gear member
- Contacteer:
geef ff het kenteken (per PM), waarschijnlijk heb je m'n vorige auto in het vizier. vakgarage uit loosdrecht?
hij is niet gechipt, maar in uden is de egr eruit geschreven, en het roetfilter is doorboord, plus de software eruit.
hieruit is de wagen gewoon stukken sneller met wegtrekken, EN stukken zuiniger.
hij ging van 6.0 l/100 km naar 5,4 l / 100 km. En toch de laatste keer met glans door de apk.
de noodloop herken ik niet.......
btw: de wagen is (bijna) perfect onderhouden, veel preventief gedaan, omdat het mijn lesauto is, en ik het mij niet kan veroorloven om met pech te staan.....kost me veel geld en reputatie.
zelfde nu met de d2......ik vervang heel veel preventief.
hij is niet gechipt, maar in uden is de egr eruit geschreven, en het roetfilter is doorboord, plus de software eruit.
hieruit is de wagen gewoon stukken sneller met wegtrekken, EN stukken zuiniger.
hij ging van 6.0 l/100 km naar 5,4 l / 100 km. En toch de laatste keer met glans door de apk.
de noodloop herken ik niet.......
btw: de wagen is (bijna) perfect onderhouden, veel preventief gedaan, omdat het mijn lesauto is, en ik het mij niet kan veroorloven om met pech te staan.....kost me veel geld en reputatie.
zelfde nu met de d2......ik vervang heel veel preventief.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
http://www.vakgarageloosdrecht.nl/occas ... 5-92684bd1
Lijkt er op dat hij verkocht is Wim! Of was dat hem niet? Jawel toch?
Lijkt er op dat hij verkocht is Wim! Of was dat hem niet? Jawel toch?
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dat was idd mijn vorige leswagen........dus reeds verkocht.
Vandaag dan, gisteren vanmorgen voor het slapen, toen ik het vorige bericht schreef, stond hij nog te koop.
Vandaag dan, gisteren vanmorgen voor het slapen, toen ik het vorige bericht schreef, stond hij nog te koop.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
745 1992 LPG (475000 km)