Ik was afgelopen jaar in Finland op werkbezoek en daar reed mijn contactpersoon met een losse straalkachel in de auto rond.
Die gebruiken ze als de auto compleet dichtgevroren is of ondergesneeuwd. Ik doe dit sindsdien ook in de winter; een straalkacheltje op de middenarmsteun plaatsen en dan 15 minuten voor vertrek de stekker , die ik uit de onderzijde bij een deur heb laten komen , simpel aansluiten.
Na een korte tijd zijn de ramen schoon,is de auto warm van binnen en gaan de ramen ook prima omlaag bij veel sneeuw en ijsafzetting,,,het eertse jaar had ik last van vastzittende ramen...nu dus nooit meer
De straalkachel kocht ik voor nog geen 20 euro...nadat ik hoorde wat after market standverwarming kostte...die trouwens ook minder goed werkt als je de auto bv 4 dagen niet gebruikt hebt...
Wintertip voor de C70
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
- mga1600
- 6th Gear member
Ik hoop wel dat je dan zo'n speciaal auto-kacheltje gebruikt en geen gewone. Ik zeg dat vanwege de ervaringen daarmee van een zoon van een ex-collega. Deze heeft namelijk wel eens een gewoon huis-tuin-keuken kacheltje gebruikt in zijn 2CV en was het even vergeten. Het ding werd veel te heet, het plastic van het dashboard vatte vlam en de linnen kap brandde even later ook als een fakkel. Gevolg: auto volledig uitgebrand, het ouderlijk huis (waar hij voor geparkeerd stond) raakte ook fors beschadigd. Duizenden guldens (het was nog net in de gulden-tijd) schade!
Pas dus alsjeblieft goed op!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ik kan de straalkachel stabiel plaatsen op de middenconsole,daar heb ik natuurlijk wel naar gekeken. Precies zo dat de warme lucht lekker rond kan gaan. Door een gewone straalkachel te gebruiken hoeft het niet langer dan 15 minuten te duren voordat een dikke laag sneeuw gewoon met de ruitenwissers is weg te vegen.Want die zitten door op de voorruit te richten ook niet meer vastgevroren.
Dus ja, ik gebruik een kleine,normale 220V straalkachel
Dus ja, ik gebruik een kleine,normale 220V straalkachel

-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Dat zal ik zeker, zou zonde zijn om m,n C70 te zien wegsmeulenmga1600 schreef: Ik hoop wel dat je dan zo'n speciaal auto-kacheltje gebruikt en geen gewone. Ik zeg dat vanwege de ervaringen daarmee van een zoon van een ex-collega. Deze heeft namelijk wel eens een gewoon huis-tuin-keuken kacheltje gebruikt in zijn 2CV en was het even vergeten. Het ding werd veel te heet, het plastic van het dashboard vatte vlam en de linnen kap brandde even later ook als een fakkel. Gevolg: auto volledig uitgebrand, het ouderlijk huis (waar hij voor geparkeerd stond) raakte ook fors beschadigd. Duizenden guldens (het was nog net in de gulden-tijd) schade!

-
- 3rd Gear member
Ik had ooit een leerzame ervaringen met zo'n kacheltje.
Omdat de auto kletsnat was van binnen door een regenbui wilde ik hem droog maken door een electrisch kacheltje in de auto te zetten.
Toen ik na een halve dag weer bij de auto kwam was de kabel, die ik grotendeels op de rol had laten zitten weggesmeuld.
Niet zo slim natuurlijk. Verder geen schades.
Sindsdien rol ik een kabel helemaal af voordat ik hem ga gebruiken.
Omdat de auto kletsnat was van binnen door een regenbui wilde ik hem droog maken door een electrisch kacheltje in de auto te zetten.
Toen ik na een halve dag weer bij de auto kwam was de kabel, die ik grotendeels op de rol had laten zitten weggesmeuld.
Niet zo slim natuurlijk. Verder geen schades.
Sindsdien rol ik een kabel helemaal af voordat ik hem ga gebruiken.
Laatst gewijzigd door cabriorijder op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foutje
Reden: foutje