TPMS standaard sinds week 28?
- IkeV70
- 5th Gear member
Inderdaad! Ook heel handig wanneer je een lekke band krijgt. (ohnee...)CHRISITO schreef: wat een gezeik of dit standaard is of niet! ik meet mijn spanning 1 keef per maand zelf met mijn eigen luchtsysteem in de garage!;)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- diesel01
- Geartronic member
Vorig jaar trok ik op de snelweg tussen 2 opritten even door tot 200km/h op de afrit gaf tpms melding lekke band maar ik merkte in de doordraaier niets aan het stuurgedrag en drukte de melding weg en dacht aan een storing.
Voor het verkeerslicht wederom de melding en heb ik de auto aan de kant gezet waarna bleek dat de 19" band idd leeg was doordat de ring van het ventiel door midden was.
Het systeem van VAG is mooier/goedkoper maar met 19" velgen heb je zonder het systeem pas in de gaten dat er iets mis is wanneer je de complete band kwijt bent.
Wel is het zaak om regelmatig het ventiel en ring te controleren op beschadigingen..
Voor het verkeerslicht wederom de melding en heb ik de auto aan de kant gezet waarna bleek dat de 19" band idd leeg was doordat de ring van het ventiel door midden was.
Het systeem van VAG is mooier/goedkoper maar met 19" velgen heb je zonder het systeem pas in de gaten dat er iets mis is wanneer je de complete band kwijt bent.
Wel is het zaak om regelmatig het ventiel en ring te controleren op beschadigingen..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- Starter
Nou, vanmorgen toen ik naar m'n werk wilde vertrekken had ik een lekke band. Had het niet gezien dus reed gewoon weg, maar na een paar meter merkte ik al dat er iets mis was, dus auto snel weer teruggezet op de parkeerplaats.
Na wat bellen met leasemaatschappij en volvo dealer is er uiteindelijk een thuisbrenger opgezet, die ik later vandaag weer heb laten vervangen door m'n eigen velg / band (hij kon gerepareerd worden, schroef van 6cm was er netjes recht in gegaan schijnbaar.
Zowel bij het 's ochtends wegrijden als met de thuisbrenger geen melding gehad, dus ik gok dat er geen TPMS op mijn auto zit. Was hier wel een beetje verbaasd over, gezien ik hem in week 40 opgehaald heb en hierboven staat dat het sinds week 28 schijnbaar standaard zou zijn. Ook in het "My car" menu staat er niets over TPMS, misschien toch maar eens aan m'n eigen dealer vragen waarom dit er niet op zit.
Iemand anders al ervaringen hiermee?
Na wat bellen met leasemaatschappij en volvo dealer is er uiteindelijk een thuisbrenger opgezet, die ik later vandaag weer heb laten vervangen door m'n eigen velg / band (hij kon gerepareerd worden, schroef van 6cm was er netjes recht in gegaan schijnbaar.
Zowel bij het 's ochtends wegrijden als met de thuisbrenger geen melding gehad, dus ik gok dat er geen TPMS op mijn auto zit. Was hier wel een beetje verbaasd over, gezien ik hem in week 40 opgehaald heb en hierboven staat dat het sinds week 28 schijnbaar standaard zou zijn. Ook in het "My car" menu staat er niets over TPMS, misschien toch maar eens aan m'n eigen dealer vragen waarom dit er niet op zit.
Iemand anders al ervaringen hiermee?
- jeroenv_
- 2nd Gear member
Het is heel kort even uitgeschakeld geweest, omdat er een probleem was met (ik dacht) keyless entry.
Ook al heb je die optie niet, is TPMS ook uitgeschakeld.
Als je nu naar de dealer zou gaan kunnen ze het wel weer activeren middels een software update.
Ook al heb je die optie niet, is TPMS ook uitgeschakeld.
Als je nu naar de dealer zou gaan kunnen ze het wel weer activeren middels een software update.
MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
- ruffie
- 3rd Gear member
Even voor de duidelijkheid...het gaat hier om week 28 2013 of 2014? 

XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Contacteer:
- ruffie
- 3rd Gear member
Ok, dacht ik al. Ik zag het destijds bij bestellen idd in de optielijst (voor week 28 dus), maar vond het niet waard genoeg eigenlijk (gewend zelf aant checken regelmatig). Ik kan me voorstellen dat voor het gemak het wel ideaal is, though..
XC60 MY14.5 (maart 2014) T5 Summum GT8 Caspian Blue Metallic 20" Avior / Driver Support Line - Family Line - Luxury Line - Scandanivian Line - Security Line - Business Pack Connect | Foto's