Preconditioning
- lint
- Geartronic member
Ik hoop dat je een overgevoelig reukorgaan hebt in combinatie met astma want anders lijkt mij die penetrante stank uit de PIH niet goed.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
Toevallig van de week voor het eerst gebruikt (standkachel). Lekker warm maar inderdaad een stinklucht. Alleen als het vriest de stank waard? Helaas thuis (nog) geen laadpaal, dus verwarmen op accu lukt dan niet geloof ik (moet dit topic eens goed lezen voordat het echt koud wordt).
Laatst gewijzigd door rapsac op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D4 Inscription Polestar (MY2019)
- IkeV70
- 5th Gear member
Komt mij niet bekend voor. Noch dat de motor blijft draaien als de airco aanstaat, noch de diesellucht als het voor/bijverwarmen aanstaat. Je kunt de standkachel wel ruiken als je om de auto loopt, maar niet zodanig dat het irritant is. En zeker niet tijdens het rijden.Paul schreef: Gisteren en vandaag onder de 15 graden en dat lijkt wel de temperatuur waarmee hij als er een volle accu is gewoon de motor laat draaien. Zet je airco uit, stopt motor.
Dus ik dacht zet die voorverwarming weer aan, man man wat een stinklucht weer om de auto op de plaats van bestemming, mijn auto lijkt weer op een oude mercedes diesel van 30 jaar oud.
Dus gelijk functie weer uitgezet!
Maar vandaag bleef de motor maar lopen in de stad dat ik dacht, DOEI, voorverwarming aangedaan. Motor gelijk uit, maar ook die lucht van binnen... hebben andere dit ook of ben ik gewoon een aansteller?
PS ik ruik het ook altijd als er ergens gerookt is... (astma)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Wellicht moet je de kachel wat vaker gebruiken en stinkt ie dan minder.Paul schreef: Gisteren en vandaag onder de 15 graden en dat lijkt wel de temperatuur waarmee hij als er een volle accu is gewoon de motor laat draaien. Zet je airco uit, stopt motor.
Dus ik dacht zet die voorverwarming weer aan, man man wat een stinklucht weer om de auto op de plaats van bestemming, mijn auto lijkt weer op een oude mercedes diesel van 30 jaar oud.
Dus gelijk functie weer uitgezet!
Maar vandaag bleef de motor maar lopen in de stad dat ik dacht, DOEI, voorverwarming aangedaan. Motor gelijk uit, maar ook die lucht van binnen... hebben andere dit ook of ben ik gewoon een aansteller?
PS ik ruik het ook altijd als er ergens gerookt is... (astma)
- Paul
- Geartronic member
Ohw dat is het misschien inderdaad Niels, heb hem natuurlijk nu een half jaar niet gebruikt omdat hij zo stonk.
Ik ga nog wel keer in de ochtend met een D6 van de garage rijden, kijken of het daar ook is.
Ik ga nog wel keer in de ochtend met een D6 van de garage rijden, kijken of het daar ook is.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
Stank heb ik eigenlijk geen last van maar je ruikt het idd wel een beetje.
Wat ik mij wel afvraag wat er nou zuiniger is.
zonder preconditioneren bij "kouder weer" standkachel laten branden en helemaal electrisch kunnen rijden of de standkachel uitzetten daardoor eerst op de diesel gereden wordt tot dat het warm genoeg is en dan automatisch naar electrisch geschakeld wordt.
Had vorige winter toch het idee dat de standkachel tijdens het rijden veel diesel gebruikt.
Wat ik mij wel afvraag wat er nou zuiniger is.
zonder preconditioneren bij "kouder weer" standkachel laten branden en helemaal electrisch kunnen rijden of de standkachel uitzetten daardoor eerst op de diesel gereden wordt tot dat het warm genoeg is en dan automatisch naar electrisch geschakeld wordt.
Had vorige winter toch het idee dat de standkachel tijdens het rijden veel diesel gebruikt.
PIH. Cristal White Alle Lines (behalve winter) Alu dak rails, Sportstoelen.
Certificaat 20##
Certificaat 20##
-
- 5th Gear member
Dat verschijnsel heb ik laatst ook gemerkt. Nu het kouder wordt wil ik graag af en toe voorverwarmen.rsnhakan schreef: Onze situatie is als volgt:
Je stelt de timer in (om bijv. 20:00) voor de volgende dag op 05:00. Als het 00:00 is geweest, vergeet de auto dat hij moet voorverwarmen. Er wordt een soort reset uitgevoerd zeg maar. Stel ik de timer in om 01:00 voor het gewensts tijdstip (05:00) dan doet hij het wel.
Begrijpen we het nog? Koelen zullen we in de zomer ook gebruiken.
Trouwens of ik het in stel via de app of auto maakt geen verschil.
Nu blijkt het dat het een avond van tevoren niet is in te stellen.
@hakan, is dat probleem bij jullie ook nog steeds aanwezig?
- henkchroom
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Bij mij is dit geen probleem. Kan hem ook voor 24:00 uur instellen. 52-2013 op kenteken gezet. Verder alleen belangrijke updaten gehad. Ging overigens vanaf het begin goed.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
vaudi, nee, na de laatste updates werkt preconditioning perfect!! Senior is zeer tevreden 

- @je
- 2nd Gear member
Vorige week met de winterbanden ook de laatste updates erop laten zetten.
Nu al een aantal dagen ook geen probleem meer met preconditioning.
Nog even afwachten maar het lijkt bij mij ook opgelost!
Precies op tijd voor de koude dagen...
Nu al een aantal dagen ook geen probleem meer met preconditioning.
Nog even afwachten maar het lijkt bij mij ook opgelost!
Precies op tijd voor de koude dagen...
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Preconditioning werkt nog steeds! Maar even een vraagje, verwarmt de auto naar het aantal graden dat je als laatst hebt ingesteld? Of wordt het altijd even warm binnen?
- RichieB
- 6th Gear member
Het wordt volgens mij altijd even warm binnen. Tenzij je te vroeger of (veel) later gaat rijden dan de ingestelde tijd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- NielsPHEV
- 7th Gear member
precon verwarmt altijd naar een vaste temp in de auto ik meen 22 C . Ovrigens werkt mijn orecon ook niet meer goed instellingen voor na 00:00 uur worden gereset en de wagen is koud. vorige winter werkte dit wel goed.
- RoaldH
- 6th Gear member
@NielsPHEV: Ik heb dat probleem nooit gehad. Misschien onze PIH uit dezelfde serie (de mijne is gebouwd in Feb '13). Waarschijnlijk is het toch een software issue.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Ik weet eigenlijk niet wanneer de laatste updates zijn geladen, ik neem aan tijdens de zomervakantie toen de auto een weekie in Beesd is geweest ivm met een high voltage relais aanpassing, daarna is de auto niet meer in de garage geweest anders dan vorige week voor winterwielen
-
- 1st Gear member
Heb dit topic doorgelezen en zie gelukkig dat er meer lotgenoten zijn waar de preconditionering niet of onvoorspelbaar werkt als deze aan de landpaal is aangesloten.
Auto staat op stand 'Buiten'' en heeft alle opties mbt preconditionering. En iPhone heeft meest recente softwareversie van de VOC app.
Als ik 's avonds een timer instel voor de volgende ochtend ( bijv. 07:15 uur), dan blijkt deze de volgende ochtend te zijn gereset (in app aangegeven als 'Niet ingesteld'). Bij mij maakt het overigens niet uit of ik de timer voor of na 00:00 uur invoer via de app. Het lijkt er op dat de timer gereset wordt op het moment dat de auto klaar is met een oplaadsessie van de accu. De timer wordt namelijk niet gereset als er tussen het moment van het instellen van de timer en het ingestelde tijdstip geen laadsessie plaats vindt. Dan werkt de voorverwarming goed.
Ik vermoed dat dit ook de reden is dat preconditionering in combinatie met uitgesteld laden niet werkt. Ook dan wordt namelijk het timer tijdstip ingevoerd voor dat er nog een laadsessie plaats vindt die de ingestelde timer weer reset...
Auto heeft vorige week bij de dealer al alle software updates gehad. Helaas is dit probleem hier nog niet mee opgelost. Bij dealer hebben ze ook niet direct het antwoord en willen ze een dossier richting Volvo sturen zodat er daar naar gekeken kan worden. Maar ja, met een beetje pech is de winter straks voorbij voordat er een oplossing is gevonden.
Zijn er meer forum leden die dit probleem herkennen? Zo ja, ben benieuwd of het probleem bij jullie inmiddels is opgelost en zo ja, wat die oplossing dan was.
Auto staat op stand 'Buiten'' en heeft alle opties mbt preconditionering. En iPhone heeft meest recente softwareversie van de VOC app.
Als ik 's avonds een timer instel voor de volgende ochtend ( bijv. 07:15 uur), dan blijkt deze de volgende ochtend te zijn gereset (in app aangegeven als 'Niet ingesteld'). Bij mij maakt het overigens niet uit of ik de timer voor of na 00:00 uur invoer via de app. Het lijkt er op dat de timer gereset wordt op het moment dat de auto klaar is met een oplaadsessie van de accu. De timer wordt namelijk niet gereset als er tussen het moment van het instellen van de timer en het ingestelde tijdstip geen laadsessie plaats vindt. Dan werkt de voorverwarming goed.
Ik vermoed dat dit ook de reden is dat preconditionering in combinatie met uitgesteld laden niet werkt. Ook dan wordt namelijk het timer tijdstip ingevoerd voor dat er nog een laadsessie plaats vindt die de ingestelde timer weer reset...
Auto heeft vorige week bij de dealer al alle software updates gehad. Helaas is dit probleem hier nog niet mee opgelost. Bij dealer hebben ze ook niet direct het antwoord en willen ze een dossier richting Volvo sturen zodat er daar naar gekeken kan worden. Maar ja, met een beetje pech is de winter straks voorbij voordat er een oplossing is gevonden.
Zijn er meer forum leden die dit probleem herkennen? Zo ja, ben benieuwd of het probleem bij jullie inmiddels is opgelost en zo ja, wat die oplossing dan was.
Laatst gewijzigd door Dzes op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RoaldH
- 6th Gear member
Had je dit ook vorige winter (met de oude software)? Ik heb zelf nooit last gehad van de reset van de timers. Wel dat VOC zo traag was dat het instellen van de timers faalde.NielsPHEV schreef: Ik weet eigenlijk niet wanneer de laatste updates zijn geladen, ik neem aan tijdens de zomervakantie toen de auto een weekie in Beesd is geweest ivm met een high voltage relais aanpassing, daarna is de auto niet meer in de garage geweest anders dan vorige week voor winterwielen
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
-
- 5th Gear member
Zou het uitmaken of je de (succo) laadkabel op 13A of 6A hebt ingesteld. Normaal laad ik in de nacht op lage stroom. Wellicht dat daardoor in de nacht de verwarmingstijd wordt gereset.vaudi schreef:Dat verschijnsel heb ik laatst ook gemerkt. Nu het kouder wordt wil ik graag af en toe voorverwarmen.rsnhakan schreef: Onze situatie is als volgt:
Je stelt de timer in (om bijv. 20:00) voor de volgende dag op 05:00. Als het 00:00 is geweest, vergeet de auto dat hij moet voorverwarmen. Er wordt een soort reset uitgevoerd zeg maar. Stel ik de timer in om 01:00 voor het gewensts tijdstip (05:00) dan doet hij het wel.
Begrijpen we het nog? Koelen zullen we in de zomer ook gebruiken.
Trouwens of ik het in stel via de app of auto maakt geen verschil.
Nu blijkt het dat het een avond van tevoren niet is in te stellen.
@hakan, is dat probleem bij jullie ook nog steeds aanwezig?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Wij laden de laatste tijd alleen op 13A en alles werkt perfect.