Niet-werkende ABS

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
850fan
1st Gear member

Hallo allemaal,

Tijdens een rijtraining onlangs, merkte ik dat het ABS niet goed werkt op een kunstmatig gladgemaakt wegdek. Het betrof een baan waarop water stond waarbij een beijzelde weg wordt nagebootst. De wielen blokkeerden en de auto gleed gewoon door! Gevolg: een enorm lange (en gevaarlijke!) remweg.. Ik was de enige met dit probleem. Het ABS werkt wel op een droge weg tijdens heel krachtig remmen.

Geen foutmeldingen, ABS lampje brandt even zodra het contact wordt aangezet, verder geen vreemde zaken. Met de komende winter in het vooruitzicht vind ik dit geen prettig idee. Het gaat om een S40 uit 2003 en er zitten rondom Michelin zomerbanden onder met ruim 5mm profiel. Bij de laatste beurt in september zijn de blokken en schijven nog gecheckt en dit was allemaal ok. Wat zou dit kunnen zijn?
850fan
1st Gear member

Niemand een idee wat het zou kunnen zijn?
volvo-s40
4th Gear member

Winterbanden monteren ? grip is anders.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Ramon&Ramon
7th Gear member

De auto gaat als het ware op het water drijven,dan helpt ook ABS niet meer..
850fan
1st Gear member

Bedankt voor de reacties! Inmiddels zitten de winterbanden er weer onder.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat andere deelnemers hier duidelijk geen last van hadden. Mijn wielen blokkeerden volledig. Dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn?
volvo-s40
4th Gear member

Ander lid, heeft dit gedaan met winterbanden, en kwam naast een VW als enige 2 als geslaagd door alle winterse en natte simulaties.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
johnnyS
2nd Gear member

Als alle vier de wielen blokkeren werkt het ABS ook niet, het systeem ziet dan geen verschil in wiel snelheid en grijpt dan niet in. Maar het blijft raar dat jou wielen wel blokkeren en die van de andere deel nemers niet.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”