Hallo allen,
Sinds kort hebben we onze eerste Volvo gekocht, een Volvo V70R AWD uit 1998. Na heel wat andere leuke en bijzondere auto's gereden te hebben wilden we nu weer een comfortabele, ruime, maar toch bijzondere auto met automaat kopen. De R voldoet 100%. Als kind altijd in Volvo's (mee)gereden, mijn vader werkte voor Volvo. (Eerst in Helmond, daarna bij Nedcar in Born. Leuke herinneringen aan de eerste Volvo 480 turbo's, 240 polar, etc.)
We rijden nu een tijdje met de auto. Als eerste de CD speler in de sc900 radio werkend gemaakt, binnenkort de bluetooth module gekocht bij Volvotech maar eens inbouwen. Daarna de microswitch in het slot van de bestuurdersdeur weer werkend maken, zodat de instap-/interieurverlichting weer goed werkt. Leuke kleine klusjes.
Dan nu een vraag mbt het contactslot, waarop ik op dit forum en ook andere fora nog geen echt antwoord heb kunnen vinden.
Af en toe kan ik de contactsleutel helemaal ronddraaien in het slot, even later werkt hij weer 100% perfect.
Het is nu twee keer voorgekomen, de eerste keer toen ik met een lege accu stond (door de defecte microswitch..) en de tweede keer een aantal dagen later. Ik draaide wat met het stuur (zat tegen stuurslot aan dacht ik) en toen werkte alles weer normaal.
Overal lees ik dat dit het begin van het einde is en dat het slot vervangen moet worden. Mij komt het eerder over alsof het zo hoort.. vooral omdat hij het even later weer gewoon perfect doet. Het lijkt wel een soort inbraakbeveiliging te zijn..?
Wij kan hier meer over vertellen? Als ik het slot moet vervangen, tja dan moet dat maar.. Maar als het niet hoeft dan liever niet natuurlijk.
Groet, Job
Voorstellen en meteen maar wat vragen over het contactslot
-
- 7th Gear member
Je slot is dus echt stuk,snel vervangen voor het hakken en breken wordt..
- v70rrr
- Starter
Hoi, Bedankt. Ik was er al bang voor..
Enig idee wat er dan precies binnenin het slot gebeurd waardoor het nu soms wel soms niet gebeurd? Zit het hem in het stuurslot-gedeelte of in het uiteinde wat in het elektronische stuk steekt? Of heeft het met de "Park-stand" van de automaat te maken? Of,..toch iets anders?
Voor anderen die er in de toekomst mee te maken krijgen vast ook goed om te weten. Ik heb de echte onderliggende oorzaak nog nergens kunnen vinden, maar ben wel erg benieuwd.
(Garage vraagt 510,- om de boel te vervangen, ben aan het wachten op een reactie van de dealer wat een los contactslot kost. Misschien toch maar even zelf vervangen.)
Enig idee wat er dan precies binnenin het slot gebeurd waardoor het nu soms wel soms niet gebeurd? Zit het hem in het stuurslot-gedeelte of in het uiteinde wat in het elektronische stuk steekt? Of heeft het met de "Park-stand" van de automaat te maken? Of,..toch iets anders?
Voor anderen die er in de toekomst mee te maken krijgen vast ook goed om te weten. Ik heb de echte onderliggende oorzaak nog nergens kunnen vinden, maar ben wel erg benieuwd.
(Garage vraagt 510,- om de boel te vervangen, ben aan het wachten op een reactie van de dealer wat een los contactslot kost. Misschien toch maar even zelf vervangen.)
V70R AWD - Modeljaar 1998 - Dolby Pro Logic - Nautic Blue Metallic - Automaat.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Eensch..... Leuk werk voor een zaterdagje......lint schreef: Probeer het slot zelf te vervangen, scheel in ieder geval het arbeidsloon.

“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- v70rrr
- Starter
Ga ik dat doen. Hopen dat het slot het nog eventjes blijft doen tot die tijd.. Mooie B-GT trouwens, blijft een prachtige auto.
Vanmorgen nog een nieuwe voorruit laten zetten in de V70R. De oude was niet stuk, maar er zaten veel kleine krasjes in wat vervelend was met koplampen van tegenliggers en laagstaande zon. Wat een verschil, kan het iedereen aanraden.
Vanmorgen nog een nieuwe voorruit laten zetten in de V70R. De oude was niet stuk, maar er zaten veel kleine krasjes in wat vervelend was met koplampen van tegenliggers en laagstaande zon. Wat een verschil, kan het iedereen aanraden.
V70R AWD - Modeljaar 1998 - Dolby Pro Logic - Nautic Blue Metallic - Automaat.