graag wil ik jullie mening/input over het volgende.
Bij onze XC90 D5 modeljaar 2004 heb ik inmiddels de sirene vervangen waardoor het schuifdak weer werkt, dus dat heeft gewerkt...
Hetgeen nu nog over blijft is een audio gateway probleem. Bij auto start gaat de wisselaar draaien en herrie maken waarnaa deze vervolgens niet werkt (bekend probleem). Dit ga ik oplossen door een Dension Gateway 500 i.p.v. de wisselaar te installeren, eerste vraagje is of ik daarmee de wisselaar ook laat vervallen m.a.w. de dension heeft een switch tussen wisselaar en gateway, als ik gateway selecteer zal de wisselaar dan volledig buiten het systeem blijven? Of is enkel de voeding voldoende om de wisselaar te laten opstarten en dus te laten 'spinnen'? Is het uit de fiber optic kring laten van de wisselaar wellicht voldoende om de wisselaar geen foutcode te laten genereren?
De rede van mijn laatste vraag is omdat ik nu een uitval heb van audio en RTI.
Na een een koude start in de ochtend slaat de wisselaar zoals gezegd aan, geeft fout code, en de audio speelt radio + RTI werkt. Na circa 5 minuten vallen beide uit. Enkele minuten wachten en alles is up en running en valt niet meer uit.
Na een warme start slaat de wisselaar zoals gezegd aan, geeft fout code, en de audio speelt radio + RTI werkt.
Uitlezen (universeel) van de auto leert:
Bestuurdersinfo:
Audio-versterker (1)
Audio-gateway (7)
CD-wisselaar (1)
Telefoon/noodoproepsysteem (1)
Verwarming/Airco
Basismodule airco (1)
BVD
Foutmeldingen
- Remi
- 1st Gear member
Bij mijne Volvo XC90 Bj2004 ging steeds het alarm af ,radio werkte niet en als men het contact af zetten dan begon de radio soms te spelen,RTI werkte niet meer,telefoon werkte niet ,melding dat je de gordel niet aan had op 40km/h werkte niet , zetelgeheugen werkte niet ,alé van alles ging er niet ..........
Vorige week hebben ze een communicatie module vervangen en nu werkt alles opnieuw ,is wel een grapje van 1700€ werk en software inbegrepen.
Het alarm dat nu nog steeds afgaat zou de module van de sirene zijn = 240€ + werkuren.
Dus je bent in blijde verwachting kwa onkosten.
Vorige week hebben ze een communicatie module vervangen en nu werkt alles opnieuw ,is wel een grapje van 1700€ werk en software inbegrepen.
Het alarm dat nu nog steeds afgaat zou de module van de sirene zijn = 240€ + werkuren.
Dus je bent in blijde verwachting kwa onkosten.

C70 cabrio;safraan kleur;193pk;pionier AVIC-F900BT;17";velgen;verlaagt;....
XC90 Summum,zwart,2.4D,163pk,Full optoin,telefoon,verw lederen zetels,.....
XC90 Summum,zwart,2.4D,163pk,Full optoin,telefoon,verw lederen zetels,.....
-
- 1st Gear member
Ai... dat hoop ik niet.
Heb dit weekend in ieder geval de Dension Gateway geïnstalleerd en de wisselaar volledig ontkoppeld. Hiermee heb ik de ergenis van de wisselaar verholpen.
Het blijft enkel zo dat met een koude start de RTI en Audio na 5 minuten uitvallen en dan weer na circa 5 minuten aangaat.
Bij een warme start is dit niet het geval. Zoeken gestaag verder...
Heb dit weekend in ieder geval de Dension Gateway geïnstalleerd en de wisselaar volledig ontkoppeld. Hiermee heb ik de ergenis van de wisselaar verholpen.
Het blijft enkel zo dat met een koude start de RTI en Audio na 5 minuten uitvallen en dan weer na circa 5 minuten aangaat.
Bij een warme start is dit niet het geval. Zoeken gestaag verder...
Laatst gewijzigd door jorre op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Gisteren de externe versterker maar eens losgehaald om te beoordelen of daar wellicht water heeft gestaan. Voor zover ik waar kon nemen niet... maar wel een losse/niet aangesloten deel opgemerkt. het betreft een grijze draad met erin een soort kleine coax kabel en een reguliere stroom... de eerste groene stekker waar alle andere grijze enkele draden in gaan zijn m.i. van de speakers rechtsboven in dit blok lijkt een soortgelijke draad gebruikt... Iemand enig idee, ik vermoed een microfoon kabel...
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Valt ALLES uit? Dus ook RTI scherm en beeldscherm van je radio (ICM)?
Of valt alleen de audio weg?
Is dat op FM of op alle sources?
CD wisselaar sowieso maar weer terugplaatsen (ookal geeft die foutmeldingen, laat de schakelaar van de GW maar op GW staan...) want de ICM blijft zoeken naar dat ding en kan dus ook fouten geven.
Of valt alleen de audio weg?
Is dat op FM of op alle sources?
CD wisselaar sowieso maar weer terugplaatsen (ookal geeft die foutmeldingen, laat de schakelaar van de GW maar op GW staan...) want de ICM blijft zoeken naar dat ding en kan dus ook fouten geven.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- 1st Gear member
RTI en ICM valt uit... geen enkele bediening van Radio en DVD is meer mogelijk.
Zal de wisselaar er wel aan kunnen zetten maar de gateway heeft een schakelaar om deze er buiten te laten, dus of het iets toevoegt, de symptomen waren er al voor de gateway.... Laat aankomende week de nieuwe sirene eens door de Volvo dealer beoordelen, weet niet of deze aangemeld dient te worden oid, en oude sleutels uit laten programmeren + nieuwe aanmelden want de bediening met huidige sleutel laat te wensen over.... wordt vervolgd...
Zal de wisselaar er wel aan kunnen zetten maar de gateway heeft een schakelaar om deze er buiten te laten, dus of het iets toevoegt, de symptomen waren er al voor de gateway.... Laat aankomende week de nieuwe sirene eens door de Volvo dealer beoordelen, weet niet of deze aangemeld dient te worden oid, en oude sleutels uit laten programmeren + nieuwe aanmelden want de bediening met huidige sleutel laat te wensen over.... wordt vervolgd...
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Sirene en sleutels hebben niks met elkaar van doen.
UEM stuurt sirene aan en ontvangt sleutel opdrachten.
Wellicht dat daar iets mis is, maar dat staat weer los van je ICM en Audio.
Denk eerder aan een probleem met je FM ontvanger...
En... CD wisselaar terugplaatsen/koppelen kan geen kwaad, nog sterker lost eerder een hoop op omdat dan iig bij 0 schakeling van de GW alles vindbaar is op de MOST bus.
UEM stuurt sirene aan en ontvangt sleutel opdrachten.
Wellicht dat daar iets mis is, maar dat staat weer los van je ICM en Audio.
Denk eerder aan een probleem met je FM ontvanger...
En... CD wisselaar terugplaatsen/koppelen kan geen kwaad, nog sterker lost eerder een hoop op omdat dan iig bij 0 schakeling van de GW alles vindbaar is op de MOST bus.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 1st Gear member
Zojuist nieuwe sleutel opgehaald en in laten leren sirene is in orde.
Van de dealer als opmerking terug dat nu enkel het niet aanwezig zijn van de cd-wisselaar nu nog een melding geeft.....
Het vreemde is dat de uitval periodes veel korter zijn geworden dan voordat de dension er tussen zat. Bovendien treed het euvel pas op nadat de auto langer dan 4uur stil heeft gestaan. FM-ontvanger lijkt niet de oorzaak omdat er geen melding van is en omdat het op iedere source selectie gebeurt, maar wellicht zie ik dat verkeerd.
Wie o wie heeft er nog ideen?
NB m.i. kan de Dension ook nog een firmware update gebruiken, maar ik zie de huidige versie niet. Zijn er wellciht nog specifiek Volvo firmwares ergens te vinden?
Van de dealer als opmerking terug dat nu enkel het niet aanwezig zijn van de cd-wisselaar nu nog een melding geeft.....
Het vreemde is dat de uitval periodes veel korter zijn geworden dan voordat de dension er tussen zat. Bovendien treed het euvel pas op nadat de auto langer dan 4uur stil heeft gestaan. FM-ontvanger lijkt niet de oorzaak omdat er geen melding van is en omdat het op iedere source selectie gebeurt, maar wellicht zie ik dat verkeerd.
Wie o wie heeft er nog ideen?
NB m.i. kan de Dension ook nog een firmware update gebruiken, maar ik zie de huidige versie niet. Zijn er wellciht nog specifiek Volvo firmwares ergens te vinden?