Motorproblemen, Volvo V50, 1.6d, 2006

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Sergio001
Starter

Hallo.

Ik heb een Volvo V50, (M / Mw76 / V50), 1.6D, 80kW, jaar 2006, D4164T motor en ik heb wat problemen met de motor die niet de oorzaak kan vinden.

Ik zal opsommen van de symptomen:
- Ruwe stationair - de motor trilt (vóór was erg glad en geen trillingen)
- Slecht motorstop - toen ik het afsluiten van de stroom, de motor make naverbranding, blijven draaien voor een ander 2-3 keer meer (voordat werd onmiddellijk te stoppen, zelfs niet 1 meer rotatie)
- Het geluid van de motor is nu zeer luid
- Als ik begin te rijden in de 1e versnelling, vaak het onmiddellijke verbruik aan boord tonen 99,9 l / km
- Vaak wanneer ik rijden met een constante snelheid in de stad of op de snelweg met Cruise Control, de kracht van de motor te verliezen en dan opeens weer begint te lopen en de onmiddellijke consumptie aan boord tonen 60,0-80,0 L / km (met een heftige reactie, vergelijkbaar met een motor te starten afdaling duwen de auto en zet de koppeling plotseling in de 2e versnelling)
- In versnelling is het gevoel dat de motor worstelt om te werken
- Wanneer versnellen, na het passeren van 2700-2800 omw / min is het gevoel dat de motor krijgt wat kracht.

De tester van Volvo toont aan dat alles in orde is.

Ik heb een aantal video's gepost op YouTube motor, misschien kunnen helpen ...

Rough idle & bad D4164T stop engine, Volvo V50 1.6D 2006 - part 1

Rough idle & bad D4164T stop engine, Volvo V50 1.6D 2006 - part 2

Rough idle & bad stop D4164T engine, Volvo V50, 1 6d, 2006 part 3

Rough idle & bad stop D4164T engine, Volvo V50, 1 6d, 2006 part 4

Rough idle & bad stop D4164T engine, Volvo V50, 1 6d, 2006 part 5

Dank u.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Paar vragen:

* Hoeveel heeft hij gelopen
* Roetfilter/EGR wel goed schoon
* Al een uitleessessie laten doen bij een Volvodealer
* Geen lekken in slangen, intercooler en wat weet ik allemaal
* Injectoren allemaal goed

Etc. Om gokken te voorkomen: ga naar een dealer en laat de auto uitlezen want dit is in veel opzichten vergelijkbaar met het spelletje "raden maar" van wijlen Kees Schilperoort.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

V70/2.4D/2003 schreef: Etc. Om gokken te voorkomen: ga naar een dealer en laat de auto uitlezen want dit is in veel opzichten vergelijkbaar met het spelletje "raden maar" van wijlen Kees Schilperoort.

De tester van Volvo toont aan dat alles in orde is.

Ik neem dat dat het uitleesgedeelte is.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Sergio001
Starter

Ik heb de Particle filter veranderd 9.000 km geleden, injectoren ok, Admisie sistem + 2 nieuwe pijp ok, controleer vorige week, Egr + Egr koeler ok, Turbo regelklep ok, huisklep regelklep verandering.

De Volvo zegt dat kan het vliegwiel zijn, maar dit de verloren en het herstel van de macht niet te rechtvaardigen als ik rijd.

Ik denk dat mei kan een sensor die niet goed werkt, maar nog steeds geen foutmelding geven op de computer, ik denk dat op Lambda sensor.
Sergio001
Starter

Ik kom terug met meer informatie.

Ik was gisteren op TRPpowerflush en het was vind deze code fout:

2A40 - Deeltjes Scheider - Signaal te hoog
6630 - Gloeibougie - onjuist Signaal
68BD - Laad Luchtkoeler Omloop gasklep - onjuist Signaal
6870 - Laad Luchtkoeler Omloop gasklep - Signaal te hoog

De gloeibougies in werking treden wanneer filterregeneratie begint departicule?
Egr Ik veranderde het ongeveer 2 jaar geleden en onlangs, toen ik veranderde de EGR-koeler ik opnieuw gecontroleerd de klep en het was ok, niet erg durty. Koeler de EGR was benauwd, net voorbij de gassen doorheen.
Valve Body Ik veranderde onlangs, ongeveer 6000 km geleden, en roetfilter 9.000 km geleden.
Intercooler slang was inderdaad met oliedampen, en ik veranderde twee slangen gebarsten vorige week, die afkomstig is van het luchtfilter en iemand die het invoeren in Intercooler van turbo.

Mijn vermoedens zijn nu dat misschien de Intercooler is gem / blok en laat de lucht passeren easly. Nu moet ik om dit te controleren. Als je elke iddea hebt over deze code fout, is welkom.
Sergio001
Starter

Weet iemand een goede elektricien in / nabij Amsterdam?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”