Help! Lucht in koppeling!
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Ik heb vanmiddag met iets overdruk het remsysteem ververst bij de s70. Prima gegaan. Wilde ik het kopelingssysteem ook nog even doen, schoot een heleboel lucht in de koppeling. Totaal geen druk meer. Help, hoe krijg ik die eruit?! Heb al een hele tijd met het koppelingspedaal gepompt maar er blijft lucht komen. Wie helpt mij?
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Ja, en daar blijft lucht komen. Heb al 30 keer met het pedaal (twee man systeem) gepompt!lint schreef: Heb je ook een ontluchtingsnippel gezien, meestal zit die bij de hulpcilinder van de koppeling.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Neen. Ik zie maar een nippel en die zit aan het koppelingshuis. Reservoir staat op maximaal maar het peil zakt totaal niet als ik ontlucht! Begrijp er echt niets van. Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeert?!lint schreef: Kan het zijn dat er ergens een lekkage is waar lucht wordt aangezogen?
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29554
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Geen idee wat je fout doet, heb je al geprobeerd de koppeling te ontluchten met overdruk ipv met pompen met het pedaal?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Daar is de elende mee begonnen. Op de een of andere manier spoot de lucht uit het ontluchtingsventiel bij opening.lint schreef: Geen idee wat je fout doet, heb je al geprobeerd de koppeling te ontluchten met overdruk ipv met pompen met het pedaal?
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het beste werkt met een grote injectie spuit injecteren met een grote injectiespuit via de koppelings ontluchtings nippel. Die zuig je eerst vol en dan spuiten maar.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Ik ben erachter! Blijkbaar wordt de aanvoer van de remvloeistof naar de koppelingscilinder in het reservoir via een verlengd/verhoogd pijpje in het reservoir gevoed. Bij half gevuld reservoir zoog ik bij het pompen steeds lucht aan. Bij volledig, maar dan ook echt maximaal, gevuld reservoir kwam na twee keer pompen reeds de remvloeistof, zonder lucht. Opgelost. Bedankt voor het meedenken, heren.edraket schreef: Het beste werkt met een grote injectie spuit injecteren met een grote injectiespuit via de koppelings ontluchtings nippel. Die zuig je eerst vol en dan spuiten maar.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Op de ontluchtings nippel een stuk slang zetten,het uiteinde in de pot hangen onder het niveau en dan langzaam met koppelingpedaal pompen tot alle lucht er uit is.
Omdat de cilinder zo laag zit,krijg je de lucht er moeilijk uit..
Omdat de cilinder zo laag zit,krijg je de lucht er moeilijk uit..
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Wie weet precies hoe het remvloeistofreservoir van binnen uitziet? Anders gezegd: wie heeft hem al eens opengezaagd? Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat de toevoer van de koppeling HOGER ligt dan de toevoer van het remsysteem. Als dat zo is, kan ik mij alleen voorstellen dat dit gedaan is uit veiligheidsoogpunt. Eerst de vlotterverklikker, daarna valt als eerste de koppelingsdruk weg, en als de bestuurder dan nog steeds niet in de gaten heeft dat er iets goed mis is, valt pas als laatste de remdruk weg ... Wie is het met mij eens/oneens?
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Jouw verhaal klopt wel, alleen hoef je het reservoir niet open te zagen, je kan het nl. zo al zien dat de toevoer voor de kopp. hoger ligt.
Echter je remmen blijven het altijd doen ondanks dat je kopp. het niet meer doet, immers zakt het vloeistof peil niet verder.
Echter je remmen blijven het altijd doen ondanks dat je kopp. het niet meer doet, immers zakt het vloeistof peil niet verder.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Nou heb ik hem: de hogere aansluiting van de koppeling in de remcylinder heeft als reden dat, in het geval van een lekkende koppelingswerkcylinder, dit geen invloed heeft op het remsysteem (ondanks het feit dat er remvloeistof weglekt).
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black