Ik rijd sinds mei 2008 met mijn allereerste Volvo, een V70 2.0D, PSA-motor dus. erg tevreden van. Geen racer, maar wel een degelijke wagen die me een heel comfortabel en veilig gevoel geeft. Je rijdt dag in dag uit in zo'n auto en alles wordt dan snel als "standaard" ervaren. Maar als je dan een keertje in een andere wagen zit (in casu een VW) dan weet je ineens weer waarom je voor Volvo hebt gekozen...
Anyway: als je auto bijna 7 jaar wordt, dan begin je stilaan al eens naar de recentste ontwikkelingen te kijken bij "jouw" merk. Ik vind de XC60 bijzonder geslaagd qua looks en ik heb er recent eens ingezeten. Hele fijne wagen lijkt me. De nieuwe D4 dan. Dat ding produceert 181 pk met een CO-uitstoot van 117 gr. Een jaar of 5 geleden was dat nog redelijk utopisch en 10 jaar geleden science fiction

... De boekjes spreken over duizelingwekkend laag verbruik als kers op de taart. Maar is dat ook effectief zo? Welk verbruik in stadsverkeer en wat doet de motor op de snelweg bij constante 120kmh?