Hallo allemaal, na bijna 2 maanden te wachten kanik morgen mijn V40 ophalen.
Beetje de volgende specs:
Volvo V40 R-Design
Black Sapphire Metallic
PZ00 Leder
Business Pack Connect (+ Premium audio)
Intellisafe pro line
Luxury Line
Security line
Verlaagd sportchassis
Getint glas achterdeuren+klep
18" Ixion II R18 Nokian velgen (de matzwarte versie blijkbaar)
Dit jaar heb ik inmiddels een:
A5, C180, Passat, Qashqai en een Polo (Bluemotion) gereden. Die allen wel wat hebben natuurlijk (of helemaal niets).
Bij het uitkiezen naar een nieuwe auto keek ik naar de A3 Sedan, C180 Corporate Lease en de V40.
De keuze is naar de V40 gegaan omdat ik maximale luxe wilde tegen een goede prijs. De A3 sedan zou simpelweg te duur zijn (Catalogus waarde rond de +- 50k van hoe ik hem wilde + enigzins eigen bijdrage), C180 net niet gezien beperkingen in kiezen opties en dit in vergelijking met een Volvo die lager was in de bijtelling maar wel vrij in richten (en natuurlijk de 190pk).
Mijn vraag aan jullie is: Aan welke opties heb ik nou echt wat en welke kan ik meteen uitzetten/nooit gebruiken?
(bv: de park assist pilot, Adaptive cruise control, collision warning etc etc).
Hartelijke groet,
Nieuwste lid van de V40 familie
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
@Denizjes
Mooie samenstelling, heb bijna hetzelfde. Park Pilot heb ik nog nooit gebruikt want dat kan ik zelf sneller. Alle veiligheidszaken gebruik ik lekker, hoewel de city safety voornamelijk in parkeergarages en tolpoortjes nog wel eens voor een noodstop kan zorgen (je kan het tijdelijk uitzetten maar na herstart staat alles gewoon weer aan).
ACC is lekker op provinciale wegen of op (bijna) verlaten snelwegen, want de marges zijn wat groot/veilig dus het systeem gaat eerder van het gas af - of zelfs remmen - dan ik wil. Rijd in NL vaak op gewone CC (door ACC langer ingedrukt te houdent te activeren).
Inmiddels bijna 31k gereden in bijna half jaar maar nog nooit het 'kopje koffie' gezien.....
We zien je foto's tegemoet!
Mooie samenstelling, heb bijna hetzelfde. Park Pilot heb ik nog nooit gebruikt want dat kan ik zelf sneller. Alle veiligheidszaken gebruik ik lekker, hoewel de city safety voornamelijk in parkeergarages en tolpoortjes nog wel eens voor een noodstop kan zorgen (je kan het tijdelijk uitzetten maar na herstart staat alles gewoon weer aan).
ACC is lekker op provinciale wegen of op (bijna) verlaten snelwegen, want de marges zijn wat groot/veilig dus het systeem gaat eerder van het gas af - of zelfs remmen - dan ik wil. Rijd in NL vaak op gewone CC (door ACC langer ingedrukt te houdent te activeren).
Inmiddels bijna 31k gereden in bijna half jaar maar nog nooit het 'kopje koffie' gezien.....
We zien je foto's tegemoet!
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2215
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Welkom alhier! Mooie samenstelling!Denizjes schreef:Mijn vraag aan jullie is: Aan welke opties heb ik nou echt wat en welke kan ik meteen uitzetten/nooit gebruiken?
(bv: de park assist pilot, Adaptive cruise control, collision warning etc etc).
Hartelijke groet,
Alleen je vraag begrijp ik niet echt, als je dit van tevoren goed had overwogen, had je sommige opties kunnen laten vallen wellicht, zodat je nog minder kosten had. Maar als je in die luxe positie verkeerd dat 't niet uitmaakt, en je achteraf selectief kan zijn, dan zou ik alles lekker aan laten staan


-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17.12.2014 - 11:10

Opgehaald!
@Poolrev,
Scherpe opmerking

In ieder geval heel erg blij met de samenstelling van de auto, hij ziet er voor mij i.i.g. supertof uit