En voor onder de € 75,- klaar en minstens een jaar meer lol van je auto. Komen we volgend jaar weer met nieuwe tips.jpwg001 schreef: Tellerringen en USknippers... Dat zijn leuke upgrades. En een zonnebrilhouder.
Vergelijking rijden V70n en V50
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Laat dit topic maar sluiten voor dat je van gedachten veranderd! 
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- V70 D5 & S80 V8, welke samengevoegd gaan worden tot V80 V8!
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- V70 D5 & S80 V8, welke samengevoegd gaan worden tot V80 V8!
-
jpwg001
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Nou... Sowieso rijd ik nog een jaar door. Ik las vandaag in een aantal oude Kampioenen van de anwb over een man die bijna 1.000.000 op zijn oude Mercedes had staan. Dat ga ik niet halen, maar misschien 400.000 wel, over 4 jaar.
Laatst gewijzigd door jpwg001 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28058
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik zeg een mooi streven 
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28058
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Pfoe dan ben ik nog wel even bezig 
40-45.000 per jaar en 205.7nogiets op de teller
40-45.000 per jaar en 205.7nogiets op de teller
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28058
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dan zou ik nog een kleine 20 jaar door moeten rijden.
Vrees dat er tegen die tijd geen diesel meer is te krijgen of al zover door is belast dat het niet leuk meer is.
3ton is wel het minste wat ik wil halen, de tijd zal het leren hoe ver we daarna nog door gaan rijden
Vrees dat er tegen die tijd geen diesel meer is te krijgen of al zover door is belast dat het niet leuk meer is.
3ton is wel het minste wat ik wil halen, de tijd zal het leren hoe ver we daarna nog door gaan rijden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Even off topic....ik verwacht in ieder geval dat over 20 jaar alle auto's minimaal hybride zijn, of uitsluitend elektrisch.Dan zou ik nog een kleine 20 jaar door moeten rijden.
Vrees dat er tegen die tijd geen diesel meer is te krijgen .................
En daarmee verdwijnt ook een schakelbak, want dan zijn alle auto's automaten.
In die tijd is de elektrische auto zover doorontwikkeld, en zeker de accu's.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 31414
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Gaat dat al zo snel dat over 20 jaar alle auto's hybride of elektrisch worden aangedreven? Ik hoop het eigenlijk van niet maar dat zal wel valse hoop zijn.
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Tegen die tijd zijn automaten ook overbodig, want dan heb je volledig elektrische aandrijving, met hooguit nog een verbrandingsmotor als aggregaat aan boord. Dat dat niet saai hoeft te zijn heeft Tesla volgens mij al wel bewezen. Hun systeem van accelereren en remmen met hetzelfde pedaal spreekt me wel aan. 
Maar inderdaad behoorlijk offtopic. Voorlopig dieselen we nog even verder.
Maar inderdaad behoorlijk offtopic. Voorlopig dieselen we nog even verder.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Mmmaaaar, waar is mijn 5 cilinder geluidje dan? 
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- V70 D5 & S80 V8, welke samengevoegd gaan worden tot V80 V8!
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- V70 D5 & S80 V8, welke samengevoegd gaan worden tot V80 V8!
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Daar geniet je op zondag van als je gaat toeren.
Ik kan mij niet voorstellen dat de verbrandingsmotor verbannen wordt.
Wel dat de dagelijkse auto electrische is.
Met een tesla of v60pih een mooie toekomst!!
Ik kan mij niet voorstellen dat de verbrandingsmotor verbannen wordt.
Wel dat de dagelijkse auto electrische is.
Met een tesla of v60pih een mooie toekomst!!
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Er is nog voor een paar honderd jaar aardgas. Daar maakt o.a. Shell GTL van. Is ook relatief schoon.fredhead schreef: Vrees dat er tegen die tijd geen diesel meer is te krijgen of al zover door is belast dat het niet leuk meer is.
3ton is wel het minste wat ik wil halen, de tijd zal het leren hoe ver we daarna nog door gaan rijden
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Beetje OT, maar ik denk dat de olie nog lang niet op is. Het is wellicht wat moeilijker bereikbaar, maar op?? Nee, denk het niet...
Weer OT, ik heb inmiddels alweer een cheap upgrade TIP voor volgend jaar klaarliggen voor TS!
Gr. Edwin.
Weer OT, ik heb inmiddels alweer een cheap upgrade TIP voor volgend jaar klaarliggen voor TS!
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Reden te meer om door te rijden in de V70!jpwg001 schreef: TS is nu heel benieuwd!
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Goliath
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 07.08.2007 - 10:24
- Locatie: Achter de kapper
Om even op de vraag van TS terug te komen hier nog een ervaringsdeskundige... Heb lease gereden in een (toen) nieuwe V50 diesel. Prachtige auto die me verslaafd heeft gemaakt aan Volvo. Comfort is fantastisch ten opzichte van wat ik gewend was. Het rijdt heerlijk en de auto heeft geen klap verkeerd gegeven in die drie jaar. Enige puntje is dat ik met mijn knie nog wel eens wilde rusten tegen de middenconsole. En ik ben maar 175 cm...
Nu rij ik in een V70XC uit 2001, een auto uit een iets andere tijd en compleet andere prijsklasse. En met name dat laatste merk je. Zoveel meer comfort en rust tijdens het rijden. Je moet wel rustiger rijden omdat de V50 inderdaad gewoon strakker is. De V70XC zoekt wat meer en dat maakt je wat meer bewust rustig. Hoewel die 200 paarden zich best laten aansporen hoor.
Qua verbruik is de grote auto in het nadeel, maar mijn kinderen (nu 9 en 11) hebben het veel beter naar hun zin dan toen. Er is gewoon meer plaats terwijl ze echt wel gegroeid zijn. En dat compenseert veel. Daarnaast hoeven er geen wandelwagens en maxicosi's meer mee, dus de ruimte is nu beschikbaar voor ander leuk spul. Denk aan tenten en zo. Dit jaar op vakantie geweest zonder aanhanger. Alles achterin en in de topkoffer. Bij de V50 moest daar toch nog een kleine aanhanger bij... En de kinderen zaten ook nu gewoon ruim zonder zich ingebouwd te voelen.
Nee, mijn keuze voor een V70XC was in eerste instantie budgettair in aanschaf, maar nu ik er wat meer mee gereden heb zou mijn voorkeur een andere basis hebben. En dan gaan we toch voor dat comfort hoor...
Succes met de keuze!
Nu rij ik in een V70XC uit 2001, een auto uit een iets andere tijd en compleet andere prijsklasse. En met name dat laatste merk je. Zoveel meer comfort en rust tijdens het rijden. Je moet wel rustiger rijden omdat de V50 inderdaad gewoon strakker is. De V70XC zoekt wat meer en dat maakt je wat meer bewust rustig. Hoewel die 200 paarden zich best laten aansporen hoor.
Qua verbruik is de grote auto in het nadeel, maar mijn kinderen (nu 9 en 11) hebben het veel beter naar hun zin dan toen. Er is gewoon meer plaats terwijl ze echt wel gegroeid zijn. En dat compenseert veel. Daarnaast hoeven er geen wandelwagens en maxicosi's meer mee, dus de ruimte is nu beschikbaar voor ander leuk spul. Denk aan tenten en zo. Dit jaar op vakantie geweest zonder aanhanger. Alles achterin en in de topkoffer. Bij de V50 moest daar toch nog een kleine aanhanger bij... En de kinderen zaten ook nu gewoon ruim zonder zich ingebouwd te voelen.
Nee, mijn keuze voor een V70XC was in eerste instantie budgettair in aanschaf, maar nu ik er wat meer mee gereden heb zou mijn voorkeur een andere basis hebben. En dan gaan we toch voor dat comfort hoor...
Succes met de keuze!
















