Weet iemand misschien welke hand geschakelden versnellings bak er op een t6 motor past voorwiel aangedreven.
Gr don
welke hand geschakelde versnellingsbak past er op t6 ??
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Degeen die er nu inzit,hetzelfde type dus..
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Welke T6 heeft er dan een handbak? Zijn allemaal GT, zowel FWD als AWD'sRamon&Ramon schreef: Degeen die er nu inzit,hetzelfde type dus..
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat gaat niet lukken vanwege de zeer beperkte ruimte..
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.11.2014 - 22:33
Dat klopt allemaal wel een beetje wat jullie zeggen... maar mijn verhaal is anders..
Ik wil graag een handbak i.v.m met ruimte en gewicht bespaaring.
k krijg een computer met kabelboom van rica, ofja niks krijgen kopen natuurlijk haha.
De motor komt niet terug in een s80, maar op een stockcar dus ruimte geen gebrek haha.
Dus ik dacht misschien weet iemand wat erop past.
Ik wil graag een handbak i.v.m met ruimte en gewicht bespaaring.
k krijg een computer met kabelboom van rica, ofja niks krijgen kopen natuurlijk haha.
De motor komt niet terug in een s80, maar op een stockcar dus ruimte geen gebrek haha.
Dus ik dacht misschien weet iemand wat erop past.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Denk dat dit nog een beetje afhankelijk is van welke T6 je pakt. En wil je een 5 of een 6 bak? Ik denk dat op de oudere T6-en een vijfbak uit de 960/S90?v90 nog wel goed zou kunnen passen. Het basisblok is dan gelijk en dat zijn achterwielaandrijvers. Er zijn ook handbakken geleverd op de 2.9 zespitter in de S80, dat zal ook wel overeen komen. Is alleen voor FWD dus als jij RWD wilt, heb je een uitdaging. Kijk eens op Turbobricks of bij de Zweedse Turbo Perfomance Club. Die kunnen je waarschijnlijk wel helpen, er zijn genoeg 5 en 6 pitters in bv de 700 serie gegaan
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.11.2014 - 22:33
Kijk daar heb ik wat aan walter,
Bedankt
Maar ga idd een rwd maken maar met een fwd bak omdat de motor achter zit.
Ik heb een t6 uit 1998.
Dus ik moet bezoek naar een handbak van s80 6pitter...ik wist niet dat die er waren
Bedankt ik ga t opzoeken
Bedankt
Maar ga idd een rwd maken maar met een fwd bak omdat de motor achter zit.
Ik heb een t6 uit 1998.
Dus ik moet bezoek naar een handbak van s80 6pitter...ik wist niet dat die er waren
Bedankt ik ga t opzoeken
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
die zijn er maar o zo zeldzaam....Don s80 twin charge schreef: Kijk daar heb ik wat aan walter,
Bedankt
Maar ga idd een rwd maken maar met een fwd bak omdat de motor achter zit.
Ik heb een t6 uit 1998.
Dus ik moet bezoek naar een handbak van s80 6pitter...ik wist niet dat die er waren
Bedankt ik ga t opzoeken

the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
inderdaad. Wellicht in Zweden wat meer verkocht maar in NL koppelt men die 6-pitter graag aan een automaat. Ik denk dat het de moeite is om te onderzoeken of de bak van een 850 past, een M59. Daarvan zijn er veel meer beschikbaar.
Wat voor soort ding ben je aan het bouwen? De stockkars die ik ken doen het niet voor minder dan 400cui over 8 cilinders verdeeld
Wat voor soort ding ben je aan het bouwen? De stockkars die ik ken doen het niet voor minder dan 400cui over 8 cilinders verdeeld
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- SanMercury
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
- Locatie: Houten
Alle bakken gaan wel passen die afkomstig zijn van een whiteblock. De S80 2.9 liter is geleverd met handbak en past er zo op...... 

Volvo V70 TDI automaat
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.11.2014 - 22:33
Ja dat zijn die kanonnen met z'n grote vleugel op het dak die jij bedoeld walter.
Die rijden meestal op oval baan.
Ik ben een sprinter aan het maken voor rijden op klei en zand, ligt gewicht buizeframe +/- 300 kg.
Die zijn er in verschillende types 4x4 en achter aangedreven.
Ben nu op het idee gebracht om de originele automaat mee over te zetten nadeel is het gewicht en hoe houdt ik de olie koel...
Voordeel. Dat ik niet meer van het gas af hoef maar gebruik dan de hand bediening van de automaat.
Tikjes naar voren en naar achteren voor het op en naar beneden schakelen.
Op fb heb ik enkele fotos staan hoever ik nu ben... motor is er uit en nu bedrading aan het uitzoeken .
Ik ga het zo afbouwen en ga er eerst mee rijden met de automaat erachter is het niks dan verander ik het tegen die tijd wel.
Die rijden meestal op oval baan.
Ik ben een sprinter aan het maken voor rijden op klei en zand, ligt gewicht buizeframe +/- 300 kg.
Die zijn er in verschillende types 4x4 en achter aangedreven.
Ben nu op het idee gebracht om de originele automaat mee over te zetten nadeel is het gewicht en hoe houdt ik de olie koel...
Voordeel. Dat ik niet meer van het gas af hoef maar gebruik dan de hand bediening van de automaat.
Tikjes naar voren en naar achteren voor het op en naar beneden schakelen.
Op fb heb ik enkele fotos staan hoever ik nu ben... motor is er uit en nu bedrading aan het uitzoeken .
Ik ga het zo afbouwen en ga er eerst mee rijden met de automaat erachter is het niks dan verander ik het tegen die tijd wel.