standkachel xc 70

Plaats reactie
Leslie Verhoef
2nd Gear member

Hallo allemaal,

mijn nieuwe volvo xc70 heeft een standkachel wat natuurlijk hartstikke fijn is. als hij werkt :D
maar dat is nu net het geval hij werkt niet oke , als ik tijd 1 en tijd 2 instel gebeurt er niks en als ik hem op direct parkeer verwarming zet hoor je hem +- 1 min loeien dan gaat hij uit. en dat direct parkeer verwarming werkt ook maar af en toe dan knippert hij aan maar springt dan weer op uit.
wie zegt dit zo wat. ? Ik heb het idee dat me accu ook zwak wordt maar zou je dan geen melding krijgen dat de spanning te laag is voor gebruik standkachel ?

Mvg leslie
jasper_o
1st Gear member

Hoi,

Klinkt als een vervuilde gloeikaars oid. Hoor je wel de brandstof pomp snel achter elkasr tikken achterin onder/bij de achterbank? Op het v70forum heeft iemand uitgelegd hoe het ding verwijderd kan worden. Zoek daar maar ff op standkachel.

Grt. Jasper.
2016 XC70 Polar D5 AWD Polestar tuning + Obbe tuning
Leslie Verhoef
2nd Gear member

Die hoor ik niet tikke d8 ik ik ga het morgen proberen.

Mvg leslie
elmarconi
1st Gear member

Been there, got the t-shirt.

Google op: 8698854 volvo
http://accessories.volvocars.com/nl-nl/ ... %29%201999

Eerst foutcodes uitlezen, anders blijf je zoeken.
Kan vastzittende waterpomp zijn, Foutcode: CEM-5F3B Waterpomp signaal.

Probleem met dat ding als het niet werkt na 3 mislukte starts, moet je 'm middels Vida resetten.
CEM-5F4F Start attempts: Too many unsuccessful
Laatst gewijzigd door elmarconi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2006 XC70 2.5T Summum Barentz Blue
Leslie Verhoef
2nd Gear member

als ik hem uitlees paar weken terug krijg ik te zien startpoging te vaak mislukt ofzo pomp enz heb ik aangestuurd werkt goed althans je hoort hem pompen.
ik heb vanavond tijd dus ga er zo in zitten en uitlezen dan zet ik de foutcode wel even op dit topic
Leslie Verhoef
2nd Gear member

trouwens interessante inbouwhandleiding !!!!
elmarconi
1st Gear member

Leslie Verhoef schreef: als ik hem uitlees paar weken terug krijg ik te zien startpoging te vaak mislukt ofzo pomp enz heb ik aangestuurd werkt goed althans je hoort hem pompen.
ik heb vanavond tijd dus ga er zo in zitten en uitlezen dan zet ik de foutcode wel even op dit topic
Dat zeg ik: CEM-5F4F: startpoging te vaak mislukt.
Maar dat is de gevolgcode.
Leslie Verhoef
2nd Gear member

ja klopt net nogmaals uitgelezen die foutcode zit er in als ik hem wis komt hij er binnen paar min weer in als ik de standkachel aan zet .

Pompje achter hoor ik tikken. vloeistof pomp hoor ik ook (als ik hem aan stuur ook met de computer) .

de oude eigenaar heeft deze optie nooit gebruikt ik denk dat ik het hele systeem morgen uit mekaar ga halen en alles goed schoon maak en dan weer teste ik zal er foto,s van maken.

gr leslie

veder nog suggesties /tips ???
elmarconi
1st Gear member

Leslie Verhoef schreef: suggesties /tips ???
http://www.skandix.de/en/spare-parts/in ... ater/1546/

Een boel dat kapot kan...
jasper_o
1st Gear member

Zijn bedrijven voor die je kachel kunnen testen en diagnostiseren. sterkte!
Leslie Verhoef
2nd Gear member

gister avond tijd gehad om diagnose te stellen . Ik wilde eerst de bumper er niet af halen maar de bumper heb je er zo snel af dat ik het gewoon voor het gemak heb gedaan.
als eerst heb ik de ontsteker er uitgehaald en getest met 12 v deze werkte goed en wordt goed heet.
Ik had zelf al de pomp enz al gecontroleerd met de computer (aansturen) dat werkte ook goed .
Er bleef in mij gedachte maar een ding over en dat is brandstof ik de slang los gehaald bij de standkachel en het systeem geactiveerd er kwam helemaal niks uit.
toen de slang van de opvoerpompje rechtsachter bij de deur onder de auto bij de tank los gehaald en ik blaaze met pers lucht en aan de andere kant mijn Pa kijken of er doorstroming was helemaal niet toen ook meteen het pompje gecontroleerd het systeem gewoon aan gezet die werkte prima .

er zitten tussen de leiding diverse koppelingen van ijzer / aluminium deze los gehaald en in delen het systeem door geblazen aaahhhaa het probleem gevonden helemaal dicht geoxideerd gewoon met +- 10 bar niet door te komen. ik heb de koppelingen er tussen uit gehaald en zelf nieuwe universele koppelingen +klemmen gemonteerd .
Alles netjes aangesloten en de slang bij de kachel nog los het systeem aan gezet het duurde even maar er kwam brandstof uit !!!
Alles netjes aangesloten en het systeem getest . Hij werkt ! ik dag zelfd dat het systeem veel ingewikelder was omdat ik hem nog nooit had gezien maar eigenlijk steld het niks voor

ik was eerst op de grond begonnen maar omdat ik een brug heb later op sta hoogte gaan werken werkt net iets fijner
Afbeelding

hier het systeem net in werking het rook komt er nog vanaf omdat alles beetje vies is van koelvloeistof en wat vet .
Afbeelding

Afbeelding

hier onder de boos doeners.Je kan zijn dat de buitenkant geoxideerd is maar de binnen kant net zo .
Afbeelding

Afbeelding

gr leslie
Laatst gewijzigd door Leslie Verhoef op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
elmarconi
1st Gear member

Schitterend. Mooi opgelost. Minstens 1 x per maand standkachel gebruiken, ook in de zomer houdt de boel gangbaar.
Jers3n
5th Gear member

Mooi dat't opgelost is, nu dus genieten maar van een voorverwarmde auto!
En toch wel handig als je het allemaal zelf kan en de juiste gereedschappen/brug/ruimte etc ter beschikking hebt.....
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
lint
Geartronic member

Dat is erg goed gedaan, zelf het probleem met de standkachel opgelost, hulde.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
jasper_o
1st Gear member

Top geregeld! Nu op naar de vrieskou en dan sochtends lachend tussen de krabbende en kleumende buren door naar je volvo lopen
Leslie Verhoef
2nd Gear member

Haha de vrieskouw kom wel goed we gaan naar zweden binnen kort hahha
jasper_o
1st Gear member

Daar is het hopelijk kouder dan hier. Twijfelde aan een korte broek of niet vanochtend :D :lol:
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”