een goeie avond allemaal.
ik heb een tijdje terug een 740 turbo gekocht nu ben ik bezig met deze op te knappen onderstel en remmen. Om daarna verder te kunnen gaan met de motor nu heb ik van mijn oude v70n een hele mooie bbk overgehouden. Deze set is van V-maxx met een zwevende schijf van 330 mm en eenlosse bracket dus als ik deze opnieuw uit teken en laat frezen past de set op de 740. Nu heb ik alleen op de huidige klauwen 2 remleidingen per kant zitten heeft er iemand een idee waarom er 2 opzitten? en kan ik er ongestraft een afdoppen of moet ik ook met 2 remleidingen op de bbk gaan werken samen met een dubbelen banjo bout??
Mvg Nick
dubbelen remleiding volvo 740 turbo
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
de 140, 240/260, 740/760 en 940/960 hadden een triangel gescheiden remsysteem. Als er 1 remcircuit uitviel, remde de auto altijd nog op 2 voorwielen en 1 achterwiel.
Volgens mij kun je dit niet eenvoudigweg even afdoppen.
Volgens mij kun je dit niet eenvoudigweg even afdoppen.
laatste Volvo (960) verkocht
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Kan prima. ABS variant heeft namelijk geen 2 remleidingen per kant aan de voorkant.
Het was een gescheiden systeem, die ook nog eens dubbel uitgevoerd was. Na de 7 serie zijn ze ook van dit systeem afgestapt. 1 grote zuiger remt stuk beter dan 2 kleintjes van 40mm.
Je moet de 2 leidingen samenvoegen, niet afdoppen. Hier zie je een verloopstuk, tekst is niet interessant, maar dan zie je een voorbeeld. Dit is niet helemaal de oplossing, want hier gaat men van dubbel volvo systeem naar een enkele leiding systeem van de auto.
http://www.311s.org/pmwiki-311/pmwiki.p ... voCalipers
Ik heb t ook eens overwogen, maar heb uiteindelijk gereviseerde klauwen gekocht van A.B.S. (is NLse fabrikant). Want als je alleen de klauwen vervangt ben je er nog niet. De hoofremcilinder suckt ook itt moderne varianten. Heb weleens overwogen om er eentje van een V70II te monteren. Is toch net wat anders dan die van de V70 classic. Maar vond t een hoop werk en ik heb maar een ongeblazen mechanische injectie 131pk versie. En nu ik er nieuwe remklauwen op heb gedaan merk ik een wereld van verschil. En controleer je achterklauwen, die koeken nogal snel aan. En als het dan allemaal van voor afhangt, wordt voor weer onnodig belast.
Heb nog nooit uitgezocht of 240 klauwen er makkelijk op passen, die zijn stuk beter. Zuigers aan beide kanten namelijk. Geen idee waarom ze daar op bespaart hebben bij de 740. Gewicht reductie, de oliecrisis van 1973 was net achter de rug.
Het was een gescheiden systeem, die ook nog eens dubbel uitgevoerd was. Na de 7 serie zijn ze ook van dit systeem afgestapt. 1 grote zuiger remt stuk beter dan 2 kleintjes van 40mm.
Je moet de 2 leidingen samenvoegen, niet afdoppen. Hier zie je een verloopstuk, tekst is niet interessant, maar dan zie je een voorbeeld. Dit is niet helemaal de oplossing, want hier gaat men van dubbel volvo systeem naar een enkele leiding systeem van de auto.
http://www.311s.org/pmwiki-311/pmwiki.p ... voCalipers
Ik heb t ook eens overwogen, maar heb uiteindelijk gereviseerde klauwen gekocht van A.B.S. (is NLse fabrikant). Want als je alleen de klauwen vervangt ben je er nog niet. De hoofremcilinder suckt ook itt moderne varianten. Heb weleens overwogen om er eentje van een V70II te monteren. Is toch net wat anders dan die van de V70 classic. Maar vond t een hoop werk en ik heb maar een ongeblazen mechanische injectie 131pk versie. En nu ik er nieuwe remklauwen op heb gedaan merk ik een wereld van verschil. En controleer je achterklauwen, die koeken nogal snel aan. En als het dan allemaal van voor afhangt, wordt voor weer onnodig belast.
Heb nog nooit uitgezocht of 240 klauwen er makkelijk op passen, die zijn stuk beter. Zuigers aan beide kanten namelijk. Geen idee waarom ze daar op bespaart hebben bij de 740. Gewicht reductie, de oliecrisis van 1973 was net achter de rug.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 12.11.2011 - 22:23
Bedankt voor de info
ik heb een setje dubbelen banjo bouten bestelt en dan zullen ze wel remmen.
ik heb een setje dubbelen banjo bouten bestelt en dan zullen ze wel remmen.